[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین واثق کارگرنیا عصر چهارشنبه در بیست و سومین جلسه شورای شهر رشت با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت جمعه هفته جاری به این استان و عدم دعوت از اعضای شورای شهر رشت، اظهار کرد: از مسئولان گیلان تقاضا داریم امانت دار خوبی باشند و لایه های پنهان شهر و استان را به اطلاع رئیس جمهور و دولتمردان برسانند.

وی با بیان اینکه شهر رشت یک سوم از جمعیت ثابت و یک دوم از جمعیت شناور گیلان را در خود جای داده است، تصریح کرد: تا این لحظه از نمایندگان مردم در شورا به منظور ملاقات در سفر رئیس جمهور دعوتی صورت نگرفته است.

کارگر نیا با اشاره به اینکه آنچه در ظواهر امر پیدا است فرصتی به ما داده نمی شود که مشکلات و دغدغه های مردم را بگوییم، اضافه کرد: استان گیلان دارای مشکلات بسیاری است که مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته است.

وی به محل دفن زباله سراوان به عنوان یکی از مهم ترین معضلات مردم رشت اشاره کرد و گفت: شیرابه های زباله سراوان آسیب شدیدی به محیط زیست وارد کرده و احداث زباله سوز در این منطقه در مرحله تأمین اعتبار قرار دارد و نگاه ویژه دولت در این زمینه را می طلبد.

وی با بیان اینکه در سفر قبلی هیئت دولت اعتباری به منظور ساماندهی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب تخصیص داده شد، اضافه کرد: متأسفانه سو مدیریت ها سبب شد این مبلغ در اختیار دستگاه های دیگر قرار بگیرد و به این پروژه اختصاص پیدا نکند.

وی به گلایه مندی مردم از وضعیت نامناسب سد معبر و کمبود نیرو شهرداری در این زمینه اشاره کرد و افزود: متأسفانه وضعیت سد معبر به یکی از دغدغه های شهروندان تبدیل شده و بعد از پیگیری متوجه شدیم کمبود نیرو نیز یکی از دلایل افزایش این معضل در سطح شهر شده است.

رئیس شورای شهر رشت به تقدیم بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت به شورا اشاره و اظهار کرد: متأسفانه چند سالی است که بودجه شهرداری رشت تحقق پیدا نکرده و با بودجه پیشنهادی فاصله دارد و امیدواریم این بار با در نظر گرفتن ضوابط تدوین شده شاهد جابجایی ردیف های بودجه ای و یا مسکوت باقی ماندن ردیف های بودجه ای نباشیم.

در پایان این جلسه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت توسط شهردار به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان به شورا تقدیم شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان