[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین جواد سلیمانی امروز در جمع خبرنگاران با تشکر از مجموعه علما و روحانیون مقیم قم با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به جهاد تبیین اظهار کرد: در استان گیلان فشارهای اقتصادی و ناکارآمدی های داخلی باعث شده که آن مهارت روزآمد و درواقع محتوای کارآمد را برای انقلاب اسلامی و روشن نگه داشتن این چراغ فروزان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه نیاز به یک خودآگاهی حداقلی در استان گیلان  نیاز است، افزود: امروزه طیف عظیمی از مردم آگاهی دارند اما به پای این آگاهی وای نمی ایستند.

امام جمعه لاهیجان یکی از بهترین ابزار برای یگانه کردن مردم با آگاهی های انقلاب و ولایت را  تریبون نماز جمعه دانست و گفت: متأسفانه بعد سال ها هنوز نتوانستیم در گیلان یک مدل واحد فکری ارائه بدهیم و برای کار فرهنگی دورهم جمع شویم. باید از ظرفیت تریبون نماز جمعه استفاده شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه امام جمعه به هیچ وجه جناح محور نیست، بیان کرد: در شهرهایی که حضور داشتم سعی کردم از همه طیف جوانان استفاده کنم و نشان دادم که امام جمعه، امام همه جامعه هست و نه طیف خاص که این موضوع باعث شد خیلی از دوگانگی های کاذب و اختلافات در شهرها حذف شود.

وی در میدان بودن را یکی از وظایف اصلی ائمه جمعه دانست و تصریح کرد: امام باید جمعه نه به عنوان ناظر بیرونی بلکه به عنوان شاهد با اقشار مختلف مردم حرکت کند، دردهای مردم را شناسایی کند، نماز جمعه بشود نمازی که محل حل مشکلات مردم است، احساس من این است که ما به سمت حکمرانی اسلامی پیش خواهیم رفت.

امام جمعه لاهیجان گریزی به وظایف یک امام جمعه زد و گفت: امام جمعه قدرت اجرایی و نظارتی ندارد و فقط مطالبات ما از مسئولان این است که به درد مردم رسیدگی کنند. امام جمعه حق گو و مطالبه گر نباید دستش زیر ساطور کسی باشد.

سلیمانی به قدرت تریبون نماز جمعه اشاره کرد و گفت: باید از این جایگاه برای حل مشکلات مردم و مقابله بابی عدالتی استفاده شود، در لاهیجان در مسئله کوه خواری و جلوگیری از حکم تخلیه خانه یک خانواده کمیته امدادی ما ورود کردیم و جلوگیری شد، قدرت تریبون نماز جمعه خوب است اگر استفاده درست شود و متأسفانه بعضی ها قدر آن را نمی دانند و البته ما وابستگی به جایگاه نداریم. چه لاهیجان باشم و چه نباشم و چه امام جمعه باشم و نباشم همین راه رو ادامه می دهیم و صدای مردم خواهم بود.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور گفت: انتظار ما از دولت مردان این است که به مشکلات گیلان بیشتر رسیدگی کنند چون با حضور ۱۲ ساعته دردی از مشکلات این استان دوا نمی شود و گیلان همیشه قربانی سفرهای بزرگ قرارگرفته است.

امام جمعه لاهیجان با گله مندی از برخی انتصابات در گیلان افزود:  انتصابات خوبی در گیلان صورت نگرفت بدون تعارف ایقاعات خوبی شکل نگرفت و دغدغه کار نیست و انصافاً این حرف ها باید به گوش آقای رئیسی برسد.

سلیمانی تریبون نماز جمعه را تریبون جناح خاصی ندانست و بیان کرد: آنجا که تریبون جناح و شخص خاصی نیست. حقیقتاً باید فرصت داد این دولت انقلابی را حمایت کرد اما احساس می شود که اوضاع گیلان جوری نشان داده می شود که آقای رئیسی خیالش راحت باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان