[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، علی سلاجقه امروز در جریان بازدید از تالاب انزلی که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به این شهرستان آمده بود، اظهار کرد: پدیده های طبیعی تالاب و دریا برخی اوقات به عنوان توسعه های غیر برخوردار دیده می شوند و این امر باعث شده که پدیده های الهی برای مردم تبدیل به مانع شوند و فکر کنند این دو نعمت بزرگ چندان بازدهی نداشته اما با نگاه جامع به این شهرستان می توان با حفظ این دو نعمت طبیعی از آن برای خدمت مردم بهره گرفت.  

وی با بیان اینکه ارتقا تالاب به عنوان یک تالاب بین المللی در دستور کار دولت و در اختیار معاونت اول ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت، گفت: تالاب بین المللی انزلی در تمامی ابعاد چه در صید و صیادی و مسائل مربوط به روستاهای واقع شده در حریم تالاب، آلاینده ها و مدیریت جامع آبخیز مشرف به بندرانزلی به صورت جامع دیده خواهد شد. 

رئیس سازمان محیط زیست کشور از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تالاب انزلی خبر داد و گفت: در دولت گذشته برای تالاب بین المللی انزلی ۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که این مقدار به ۱۵ میلیارد تومان ارتقا یافته و تخصیص خواهد یافت.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه نیاز است اعتباری برای ورزشگاه تختی دیده شود تا به بهره برداری برسد که این اعتبار اختصاص پیدا می کند، افزود: پروژه کنارگذر انزلی نیز در بازه ۱۶ کیلومتری که وجود دارد در دستور کاردیده خواهد شد و به این ترتیب بار ترافیکی سنگینی از این خط ساحلی انزلی حذف می شود. 

سلاجقه با اشاره به معضل تصفیه خانه ها در شهر رشت و انزلی بیان کرد: این موضوع مورد رصد قرارگرفته و دو رودخانه ای که از شهر رشت می گذرد و وارد تالاب انزلی می شود موردبررسی قرارگرفته اند و ما به عنوان محیط زیست از شهرداری های رشت و انزلی می خواهیم به تکالیفی که دراین باره دارند عمل کنند. 

رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه با بازدیدی که امروز از تالاب داشتیم فقط می توانیم بگوییم تالاب وضعیت مناسبی ندارد، گفت: امکاناتی در اختیار دستگاه ها هست اما دستگاه های متولی مسؤولیت های خود را برای حفظ تالاب به خوبی انجام نداده اند درصورتی که تالاب انزلی ظرفیت های ویژه ای برای اشتغال زایی، کارآفرینی، حیات وحش و غیره دارد که می توان از آن ها بهره برد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان