[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد وحیدی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان های رشت و خمام در سالن اجتماعات فرمانداری رشت با اشاره به مطالبات و معضلات شهرستان رشت و خمام اظهار کرد: مشکلاتی که به دلیل بی توجهی مسؤولین ادوار منجر به معضلی برای مردم شده مشکلات بزرگی را ایجاد کرده است که حل آن کار سختی نبود و جای تعجب است که چگونه مسؤولان ادوار چاره اندیشی نکردند و معضلات را به اینجا کشاندند.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات و معضلات مختلفی ازجمله مسئله پسماند باید با نگاه جهادی و فراخوان بسیجی این موضوع را هرچه سریع تر برطرف کنیم، گفت: در خصوص سد لاستیکی هم پیمانکار اعلام آمادگی کرده که هرچه سریع تر آن را به اتمام برساند که این نشان دهنده مسؤولیت پذیری انسان هایی است که برای شهر، استان و کشور خود احساس تکلیف و مسؤولیت می کنند.

وزیر کشور با اشاره به دغدغه مردم خشکبیجار و خمام برای تعریض جاده افزود: تعریض جاده خیلی کار سختی نبوده و جای تعجب است که چرا تاکنون به اتمام نرسیده، صحبتی هم با عزیزان در سپاه و دستگاه ها برای حل این معضل شده تا هرچه سریع تر اقدام شود.

وحیدی با اشاره به اینکه استان گیلان استان ها حاصلخیزی است و بیش از هر چیز باید نگران تغییر کاربری زمین های این استان بود، تصریح کرد: در خصوص مسئله آب باید ابتکاراتی به خرج داد و با کمک گرفتن از دانشگاه ها و دانش بنیانی ها این مسئله نیز موردتوجه قرار بگیرد باید توجه داشت که علاوه بر تهدید آب مسئله تغییر کاربری از موضوعات مهمی است و باید مراقبت تغییر این زمین های خیز و طلا خیز باشیم.

وحیدی به مشکل فاضلاب شهرستان رشت اشاره کرد و افزود: این فاضلاب حتماً باید راه اندازی شود چراکه ورود حجم عظیمی از فاضلاب های تولیدشده به آب رودخانه ها قابل توجیه نبوده البته در نقشه موجود، کارها تا اندازه قابل قبولی انجام شده و باید لوله کشی ها به اتمام برسد تا این مشکل هر چه سریع تر پایان یابد.

وزیر کشور به رفع مشکل کارخانه هایی همچون خزر و ایران برک اشاره کرد و گفت: طی قول های داده شده کارخانه ها نیروهای زیادی را به کار می گیرند و در اشتغال تعداد قابل توجهی را تحت پوشش قرار می دهند.

وزیر کشور با اشاره به مسئله راه آهن و کارخانه های تعطیل شده گفت: باید در دستور کار قرار بگیرد، گفت: در کار گروهی این موضوعات بررسی شده و برای انجام آن پیش بینی های لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان