گسترش تفکر بسیجی در جهان امروز بسیج جهانی را به وجود آورده است که ما هم اکنون نمود آن را در عراق، لبنان، سوریه، یمن  و سایر کشورهایی که مبارزه با ظلم را آغاز کرده اند می بینیم.

 

هفته بسیج فرصتی برای تعمیق بیش از پیش فرهنگ و تفکر بسیجی در جامعه است.فرهنگ بسیجی در کشور در زمان های مختلف راهگشا بوده است و این تدبیر حضرت امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را بیمه کرده است.تشکیل بسیج مستضعفین در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی نشات گرفته از آموزه های دینی  و بر گرفته از صف آرایی پیامبر اکرم(ص) در مقابل دشمنان صدر اسلام است. که تدبیر با بصیرت امام راحل بوده وامروز مورد عنایت بیش از پیش مقام معظم رهبری است.

سازمان بسیج مستضعفین با دو هدف عمده حضور در مساجد و تشکیل پایگاه های مقاومت، آموزش های نظامی و پرداختن به خدمات دهی به اقشار جامعه ، آغاز به کار کرد.شدت گرفتن توطئه های دشمن و حضور فعال نیروی های بسیجی در عرصه های دفاع مقدس از ارزش های انقلاب اسلامی،  نقش این قشر را به صورت برجسته نشان می دهد.

با آغاز جنگ تحمیلی به فرمان امام خمینی(ره) نیروهای بسیجی با حضور در جبهه های نبرد علیه باطل در مقابل تهدیدات نظامی دشمنان ایستاده و از حاکمیت ارضی این کشور دفاع کردند. وحال با گذشت ۱۴۰۰ سال از صدر اسلام ، انقلاب اسلامی به رهبری امام و توکل بر خداوند آغاز شده است، همان دشمنان دوباره رودر روی راه اسلام ایستادند؛ زیرا این انقلاب از جنس همان حرکت رسول الله(ص) است، حضرت امام خمینی(ره) نیز به این موضوع واقف بوده اند و بعد از گذشت چند ماه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دستور به تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی مردمی را دادند.

این حرکت مردمی وقتی شکل گرفت سه  وظیفه عمده داشت که نخستین وظیفه اش آمادگی نظامی و آموزش دیدن برای حراست از کیان نظام اسلامی بود، وظیفه دوم پرداختن به سازندگی و مشکلات مردم و مناطق محروم بود.و،

وظیفه سوم که اهمیت بیشتری داشت مبارزه فکری و عملی با استکبار جهانی و ظلم در جهان بود.

نیروهای بسیجی را می توان تضمین کننده انقلاب اسلامی و ارزش های اسلامی در ایران دانست چرا که با رشادت های خود از این مرز و بوم دفاع کردند. پس از اتمام جنگ تحمیلی نیروهای بسیجی در قالب بسیج سازندگی به ساخت و ساز در کشور مشغول شدند این در حالی بود که هیچ کدام از کشورها به دلیل وقوع جنگ نظامی در ایران حاضر به سرمایه گذاری در کشور نبودند، اما نیروهای بسیجی بدون هیچ گونه توقعی آبادانی ایران را رقم زدند. طبق فرموده امام خمینی(ره) بسیجیان در جنگ تحمیلی نشان دادند که با مدیریت صحیح می توان اسلام را فاتح جهان دانست.با ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه قطعا به رشد و توسعه در عرصه هایی از قبیل اقتصادی ، فرهنگی اجتماعی و... دست پیدا خواهیم کرد. نقش بسیج در مبارزه فکری و عملی با استکبار و دست نشانده هایش نیز در فتنه های ۷۸ و ۸۸ آنچنان  مشهود است که اگر تفگر بسیجی ازجان گذشته نبود ،دشمنان زبون خودرا فاتح نظام می دیدند. متخصصان بسیجی که در زمان جنگ به مهندسی جنگ می پرداختند بعد از جنگ در عرصه سازندگی کشور حضور یافتند.بسیج برای انتقال روحیه بسیجی خود و استفاده از فرهنگ دفاع مقدس اقدام به برگزاری اردوهای راهیان نور کرده است که این اردوها به یکی از افتخارات بسیج و هم چنین با استقبال بی نظیر اقشار مردم به ویژه جوا نان مواجه شده است. که استمرار آن دشمنان داخلی وخارجی را مایوس کرده است.َدر روزهایی که بهانه برای خالی کردن معرکه فراوان بود؛ شهدا ی بسیجی جانانه مقاومت کردند، بدون امکانات و با دستان خالی در مقابل قدرت ها ایستادند، کمبود امکانات و تجهیزات را بهانه نکردند، خالصانه به میدان آمدند و با نثار جان خود، عظمت، آرامش و امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.  وامروز بیسیج با توان فوق العاده خود  همچنان گوش به فرمان رهبر با بصیرت خود ،با بصیرتی مضاعف ، با از جان گذشتگی آماده است تا به  قله های  دست نیافتنی ،دست یازد.

گسترش تفکر بسیجی در جهان امروز بسیج جهانی را به وجود آورده است که ما هم اکنون نمود آن را در ، عراق، لبنان، سوریه، یمن و سایر کشورهایی که مبارزه با ظلم را آغاز کرده اند می بینیم. وامروز جوانان کشورهای منطقه  خاورمیانه بیدار شده اند، تا با تفکر فرهنگ بسیجی ایرانی  همراه شوند برای رهایی از ظلم وستم  حکام خود واستکبار جهانی. (هفته بسیج بر دلاور مردان همیشه آماده  مبارکباد ).
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان