اخیرا به همت استاندار مازندران همایش توسعه سرمایه گذاری استان مازدران در شهر محمودآباد برگزار گردید رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از مدعوین به ایراد سخنرانی پرداخت.

در این همایش از سرمایه گذاران داخلی و خارجی تا نقطه نظرات خود را با مسولین استانی در میان گذارند. اگر چه بر پایی همایش یک اقدام اولیه به منظور آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت ها سرمایه گذاران است، اما این حقیقت را آشکار می سازد که مسولان استان مازندران تصمیم جدی دارند که استان را به رشد و توسعه هر چه بیشتر نزدیکتر نمایند. پیشرفت های گسترده مازندران در زمینه توسعه کشاورزی، توریسم و صنعت باعث شده مردمان مازنی از سطح رفاه و درآمدی مناسبی برخوردار باشند.

در جوار استان مازندران، گیلان قرار دارد. این استان علی رغم برخورداری از همه ظرفیت های انسانی، گردشگری، صنعت، بازرگانی و تجارت، وجود منطقه آزاد انزلی و مرزهای دریایی و خشکی از مناطق توسعه نیافته کشور محسوب می شود.

آهنگ رکود و تعطیلی صنایع، مشکلات ساختاری در حوزه کشاورزی، پایین بودن ظرفیت های گردشگری گیلان، سبب شده بر میزان بیکاری خصوصا در نسل جوان و تحصیل کرده دانشگاهی افزده شود. افزایش بیکاری جوانان استان موجب شده بخش زیادی از آنان به استان های مرکزی کشور و بخصوص تهران مهاجرت نمایند.

این استان از مسایلی همچون: سوء مدیریت، مدیریت های ناکارآمد و غیر متخصص، نگاه جزیره ای به پدیده توسعه، سیاست زده گی و فقدان عزم جدی به منظور توسعه استان و نیز غلظت اولویت های به جای اولویت های اقتصادی و رفاهی در رنج است.

لذا یکی از مطالبات مردم، نخبگان و دلسوزان این است که مقوله توسعه و جذب سرمایه گذار به عنوان اولویت اول سیاست گذاری استانی به صورت ساختاری و مداوم و با کمک استاندار گیلان مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

گردآوری و تنظیم:

حسین نوذری پرشکوهی / پژوهشگر سیاسی – اقتصادی

 

 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان