به گزارش لنگرنیوز، سرهنگ ابراهیم جوادی، مسئول ستاد کنگره سرداران و هشت هزار شهید گیلان به خبرنگار شبستان گفت: به مناسبت هفته بسیج کتاب"سرداری به نام حاج محمود" که در ارتباط با شهید حاج محمود قلی پور است در استان چاپ شد.

وی ادامه داد: شهید حاج محمود قلی پور شهید شاخص استان است که در سال ۱۳۳۲ در استان فارس در خانوده ای مذهبی از پدری گیلانی و مادری اصفهانی دیده به جهان گشود و تحصیلات دبیرستان خود را در رشت به پایان رسانید. با ورود به سن جوانی از آنجا که شور آزادیخواهی و مبارزه طلبی با بیداد در وجودش شعله می کشید، به صفوف مبارزین و انقلابیون پیوست و برعلیه نظام جور ستمشاهی تلاش کرد.



جوادی اذعان کرد: با شروع جنگ تحمیلی بسوی جبهه های نبرد با دشمنان اسلام شتافت و در طی اعزام های پی درپی به جنوب و غرب کشور بارها مجروح شد ولی دست از مبارزه با متجاوزین نکشید، به خاطر قدرت برنامه ریزی و تدبیر و طراحی کم نظیرش همیشه در پست های حساس و مسئولیت آفرین و پرخطر مانند مسئولیت گروه ضربت عملیات جنگل و فرماندهی عملیات جنگل های گیلان برای سرکوبی ایادی استکبار جهانی، فرماندهی گردان رزمی، معاونت طرح و عملیات تیپ قدس، قائم مقام ستاد لشکر قدس و ریاست ستاد لشکر بود. سرانجام حاج محمود در ساعت ۱ بامداد ۱۰ شهریور سال ۶۵ بر فراز قله های رفیع کدو در حاجی عمران( محورعملیاتی کربلای ۲ ) بر اثر ترکش گلوله توپ دشمن دعوت حق را لبیک گفت.



وی از چاپ کتاب « سماع سرخ» در هفته بسیج خبر داد و افزود: این کتاب در ارتباط با زندگی نامه سردار شهید حسین املاکی و مجموعه خاطرات وی است.



جوادی تصریح کرد: سردارشهید حسین املاکی در شب عاشورا سال 1341، در روستای کولاک محله، شهرستان لنگرود در خانواده ای مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود و موفقیت های بسیایر در جنگ تحمیلی داشت و سرانجام در 9 فروردین سال 67 در عملیات والفجر 10 در منطقه عمومی سید صادق ، شانه دری بر روی ارتفاعات (بانی بنوک) در اثر حمله ناجوانمردانه(بمباران شیمیایی) دشمنان بعثی به آرزوی دیرینه ای که کسب مقام شهادت در راه حضرت دوست بود نائل آمد.
نمایش در اندازه اصلی" data-lightbox="imageset1">
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان