به گزارش لنگرنیوز، احمد سیاوش پور عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل پرونده ارتشاء شهرداری رشت در دادسرای این شهر اظهار کرد: پرونده مذکور مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ است.

وی از دستگیری چهار نفر از کارمندان شهرداری رشت خبر داد و افزود: هفته گذشته آخرین نفر آنها که متواری بود دستگیر شده است.

سیاوش پور با بیان اینکه چهار نفر کارمند مذکور به جرم ارتشاء محکوم به حبس شدند، تصریح کرد: «م ـ م» به پنج سال حبس، ۳ میلیارد ریال جزای نقدی و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان محکومیت «ع ـ ن» را چهار سال حبس و ۳ میلیارد ریال جزای نقدی و ۲۰ ضربه شلاق خواند و بیان کرد: «الف ـ م» به چهار سال حبس، ۸۰۰ میلیون ریال جزای نقدی، ۲۰ ضربه شلاق و ۶ ماه انفصال موقت از خدمات دولتی محکوم شده ضمن اینکه محکومیت «ب ـ ش» یک سال حبس است.

*بازپس گیری ۳.۵ هکتار اراضی ملی در بندر انزلی

وی در ادامه به تصرف ۳.۵ هکتار اراضی ملی در بندر انزلی اشاره کرد و گفت: فردی اراضی مذکور را تصرف کرده و واحدهای ساختمانی را در آن احداث کرده بود.

سیاوش پور با اشاره به اینکه رای دادگاه مبنی بر بازپس گیری اراضی ملی در بندر انزلی صادر شده است، خاطرنشان کرد: هفته گذشته ساختمان های احداث شده در اراضی مذکور تخریب و زمین به دولت بازگردانده شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان بر مقابله با زمین خواری در استان تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه قضا با اراده قوی و بدون کوچک ترین تبعیض و ملاحظه ای باید با مجرمان در حوزه بیت المال برخورد داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان ارشد کشور بر مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید دارند، اظهار کرد: استمرار، دوام، مقبولیت و مشروعیت هر نظام بر پایه اعتماد مردم به مجموعه حکومت است.

سیاوش پور سالم بودن دولت ها را یکی از راه های استمرار اعتماد و حمایت جمعی مردم دانست و بیان کرد: اراده تمام مسئولان نظام بر سالم بودن جامعه است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان