به گزارش لنگرنیوز، سردار حسین مصطفی پور ظهر امروز در نشست خبری سومین یادواره شهدای تیپ میرزا کوچک خان مریدان در حضور اصحاب رسانه با تقدیر از خبرنگاران و انتشار اخبار دقیق و صحیح به مردم، گفت : یکی از وظایف خبرنگاران، طرح و بیان مشکلات مردم و شهرستان و به اطلاع رساندن به مسئولین برای برطرف کردن آن ها است. فرمانده تیپ میرزا کوچک خان مریدان افزود : در زمان جنگ مثل امروز رسانه ها فعال نبودند و بسیاری از لحظات رشادت های رزمندگان و خاطرات آنها، موجود نیست، اگر آزادی و فضای کار رسانه ها در گذشته به مانند امروز بود قطعا مستندات بهتری برای انتقال به نسل جدید وجود داشت. وی با بیان اینکه باید از ظرفیت رسانه ها برای بازگویی مستندات موجود رزمندان بهره گرفت افزود : تاکنون حدود 400 برگ از خاطرات و مستندات یکی از گردان های تیپ میرزا کوچک خان جمع آوری شده است.

سردار مصطفی پور

سردار مصطفی پور تصریح کرد : در چند سال اخیر بازدید از خانواده ها و بازماندگان 1265 شهید این تیپ در طول سال توسط گردان ها و پرسنل یکی از کارهای فرهنگی به پاس رشادت های شهدای بزرگوار انجام میشود و با برنامه ریزی که انجام شده است، در حال جمع آوری گفته ها و دلنوشته های بازماندگان و خانواده های شهدا هستیم تا در آینده نزدیک بتوانیم کتابچه ای را در وصف شهدا به چاپ برسانیم. فرمانده تیپ میرزا کوچک خان مریدان گفت : بیشترین تاکید شهدا در که در وصیت نامه های خود بیان کردند اطاعت پذیری از ولایت مطلقه فقیه است و تا زمانی که در این مسیر ولایت فقیه حرکت میکنیم در فراز و نشیب ها دچار آسیبی نخواهیم شد. سردار مصطفی پور با بیان اینکه منش شهدا، اطاعت پذیری محض از ولایت فقیه بود اظهارکرد : امروز کمترین خواسته شهدا از بازماندگان، پشتیبانی و حرکت در مسیر ولایت فقیه است. وی افزود : بزرگترین حماسه مردم ایران در 9 دی در حمایت از ولایت فقیه و رهبری انجام شد که استان گیلان یک روز زودتر از استان های دیگر، انزجار خود از فتنه گران و ارادت و پشتیبانی خود از ولایت فقیه را به همه نشان دا که از این روز مورد تقدیر رهبری قرار گرفتند. فرمانده تیپ میرزا کوچک خان مریدان تصریح کرد : فتنه مختص به یک زمان خاص نیست و دشمن هیچ گاه بیکار نمی نشیند که در سال 1388، فتنه به صورت یک غده سرطانی خود را نشان داد و دشمن بر این خیال بود که میتواند کار انقلاب و ولایت را یکسره کند که با بصیرت مردم از تمام طیف های سیاسی روبرو شد و تمام نقشه های دشمن از بین رفت.. سردار مصطفی پور گفت : دشمن در سال 1388 از کسانی که تحت تاثیر استکبار قرار گرفتند بهره گرفت و تلاش کرد تا با پشتیبانی از آنان اهداف استکباری خود رادر کشور پایه ریزی کند که در این راه، از رسانه های مجازی و ماهواره ها نیز برای پخش اهداف شوم خود بهره گرفت. وی با اشاره به خارج کردن ماهواره های ایرانی توسط دشمن، تصریح کرد : مطمئنا اهداف و اخبار داخل کشور که از طریق ماهواره ها در دسترس افراد دنیا قرار میگرفت بر روی تفکر مردم غرب اثر مثبت داشت و دشمن به این نتیجه دست یافته بود و از این رو تعدادی از ماهواره های ایرانی را از دسترس مردم جهان خارج کرد.

1

مصطفی پور با بیان اینکه تیپ میرزا کوچ خان مریدان صرفا جهت انجام ماموریت های نظامی نیست افزود : در زمستان سال گذشته که شاهد برف سنگینی در استان و شهرستان بودیم، نیروهای تیپ میرزا کوچک خان در بازگشایی راه ها و جاده ها، کمک و امداد رسانی به مناطق محروم نقش بسزایی داشت و در کنار دیگر مسئولین شهرستانی برای رفع نیازهای مردم تلاش شد. فرمانده تیپ میرزا کوچک خان مریدان تصریح کرد : تامین آب شرب، ایجاد پایگاه های امداد و درمان و تامین دارو، کمک به ایتام، سازندگی و مهندسی از جمله کارهایی است که ایت تیپ در طول سال و برای خدمت به مردم شهرستان انجام میدهد. وی با بیان اینکه مراسم یادواره 1265 شهید تیپ میرزا کوچ خان مریدان، 9 دی برگزار می شود گفت : این مراسم راس ساعت 9 صبح برگزار می شود که حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران سخنران این مراسم خواهد بود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان