دبیر انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران با اشاره به اینکه فرزند دار شدن ۳ میلیون زوج نابارور در گرو حمایت های جمعیتی است، نسبت به آمار برابر شدن طلاق و ازدواج در پایتخت هشدار داد.

به گزارش لنگرنیوز ، محمدرضا نوروزی در گفت وگو با تسنیم، درباره سیاست های جمعیتی کشور اظهار داشت: انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران اعتقاد دارد که بر مبنای سیاست هایی رهبر معظم انقلاب درباره سیاست های جمعیتی کشور، می توان جمعیت کشور را به یک وضعیت مناسب ارتقا داد، مسئله جمعیتی بحثی است که سالهاست مطرح بوده و شاید نخستین باری که این مسئله مطرح شد انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران برای ارائه بهترین روش هایی اجرای این سیاست اعلام آمادگی کرد.

وی ادامه داد: در کشور 3 میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارند، تقریبا سالانه 100 و 150 هزار نفر به این آمار اضافه می شود، بنابراین اگر به این زوج ها کمک شود تا بارور بشوند سالی 150 هزار زوج و از آن طرف 3 میلیون زوج فرزند دار خواهند شد که در راستای سیاست های کلی نظام تعریف خواهد شد و معضلات اجتماعی این زوج های نابارور نیز برطرف می شود.

نوروزی تصریح کرد: یک زوج نابارور از نظر روحی مشکل دارند، فعالیت اجتماعی شان کاهش پیدا می کند، بازدهی خوب اقتصادی نخواهند داشت چون فکرشان ناراحت است زیرا معضل اساسی دارند. بنابراین باید تدابیری اندیشید. براین اساس رویکردهای اجتماعی نیز در راستای حل پایه ای مسائل انجام می شود و یکی از علل بهم خوردن شاکله خانواده فقدان فرزند است.

وی افزود: متاسفانه چرا باید در تهران تقریباً آمار طلاق و ازدواج یک به یک به هم نزدیک شود. این آمار بالا است، یا در بسیاری از جاهای دیگر آمار کشوری سه به یک است، یعنی سه ازدواج و یک طلاق. همه این موارد فقط به خاطر اختلاف سلیقه زندگی نیست بلکه مشکل جنسی هم دخالت دارد، البته آگاهی های اجتماعی زیاد شده، افراد می توانند اطلاعات بسیاری از طریق رسانه ها دریافت کنند.

نورورزی با بیان اینکه بحث های سلامت بحث های جامعی است که از طریق اینترنت در دنیا می توان آن را دریافت کرد، گفت: در حال حاضر شبکه های ماهواره ای چیزهایی خاصی را تبلیغ می کنند، بنابراین با توجه به اینکه مدل نسل کنونی با نسل قدیم فرق کرده است، رسانه ها می توانند با ارائه مشاوره حتی به سمت درمان نیز پیش روند.

دبیر انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات زندگی را باید از نظر مسائل جسمی و جنسی حل و فصل کرد و براین اساس باید طلاق را پایین آورد، خاطرنشان کرد: وقتی طلاق پایین بیاید بازده اجتماعی افزایش می یابد. بنابراین بحث ما بر این است که در پس برخی مسائل سلامت حل معضلات اجتماعی نهفته است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان