این سخنان سخنگوی دولت یازدهم در شرایطی مطرح شده است که طی 5 ماه گذشته، شیخ حسن روحانی به جز همان موردی که نوبخت به آن اشاره کرده، در داخل کشور از تهران بیرون نرفته است

به گزارش لنگرنیوز ، سخنگوی دولت یازدهم با بیان مطلبی جالب و در پاسخ به خبرنگاران که مطالبه ی افکار عمومی را مطرح کرده بودند، در واقع فاتحه ی سفرهای استانی را خواند.


محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوالی راجع به زمان آغاز سفرهای استانی گفت که این سفرها هم اکنون هم در حال پیگیری است!

وی در این باره اینگونه توضیح داد "انجام سفرهای استانی از سوی دولت در حال پیگیری است و ممکن است رییس جمهور با شکل گذشته این سفرها را انجام ندهد؛ همانطور که ملاحظه کردید، چندی پیش دکتر روحانی در سفر به بوشهر که به خاطر وقوع زلزله ناگوار انجام شد، از فعالیت های انجام شده بازدید کردند و همچنین در جریان آخرین اقدامات در پارس جنوبی قرار گرفتند لذا اگر این رویکرد را مورد نظر قرار دهیم سفرها در حال انجام است. بنده روز گذشته دو سفر به استان های همدان و کرمانشاه داشتم و جلساتی را با شورای اداری استان و نمایندگان استان ها برگزار کردم. وزیران هم به همین ترتیب به سفرهای استانی می روند اما اگر انتظار سفر شخص رییس جمهور و تمامی وزیران است، باید با دقت بیشتر صورت گیرد"!

این سخنان سخنگوی دولت یازدهم در شرایطی مطرح شده است که طی 5 ماه گذشته، شیخ حسن روحانی به جز همان موردی که نوبخت به آن اشاره کرده، در داخل کشور از تهران بیرون نرفته است که در همان سفر به بوشهر که به جهت حادثه ی زلزله انجام شده بود نیز، تفاوت های سفر روحانی و احمدی نژاد برای آشکار شد به نحوی که بسیاری از مردم از رفتار برخی محافظان رییس دولت یازدهم و نیز اسکورت عجیب و غریب او ناراضی بودند.

                                                               دیدار روحانی با مردم زلزله زده بوشهر



نکته ی جالب توجه اینجاست که آقای سخنگو ظاهرا خود را همتراز با مقام ریاست جمهوری دانسته و سفرش به استان های مختلف را در قالب سفرهای استانی دولت تعریف کرده است.

همچنین، طبق آخرین نظرسنجی که به صورت زنده در تلویزیون صورت گرفت، اکثریت مردم بر ادامه ی سفرهای استانی مانند دولت گذشته تاکید داشتند و از خواستار ادامه ی آن از سوی دولت یازدهم بودند.

این در حالی است که دکتر محمود احمدی نژاد به عنوان مبدع سفرهای استانی، خود و تمام کابینه اش به صورت دسته جمعی به شهرهای مختلف در سراسر ایران سفر می کردند و جلسات کابینه در استان های مختلف و با حضور ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، مسئولان بومی و محلی برگزار می شد.

ضمنا، علاوه بر سفرهای استانی دولت، شخص رییس جمهور سابق و وزرایش نیز به صورت دایمی به شهرهای مختلف سفر کرده و از پروژه ها بازدید می کردند.


نظر  مردم در برنامه تلویزیونی پایش



حال، با این سخنان سخنگوی دولت یازدهم، احتمالا فاتحه ی سفرهای استانی خوانده شده و دولت با الگوپذیری از مدل رفتاری رفسنجانی، بیشتر به تمرکزگرایی روی خواهد آورد؛ البته از دولتی که لقب پیرترین دولت بعد از انقلاب اسلامی را از آن خود کرده، انتظار تحرک فراوان مانند 8 سال گذشته، انتظاری نابجاست./خیبر آنلاین

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان