به گزارش لنگرنیوز از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لنگرود، در این گفتمان دینی حجت الاسلام سید محمد هاشمی، روحانی مستقر روستای دریاکنار لنگرود در جمع دانش آموزان مدرسه شهید ملک محمدی طی سخنانی گفت: امام نماینده و خلیفه خداوند روی زمین است و هر آنچه امام بدان دستور داده عمل کردن به آن واجب و تخطی از آن موجب خشم و غضب خداوند است.

2



وی افزود: از آنجایی که علم امام از جانب خداوند بوده، پس از روی نادانی و یا هوا و هوس سخن نمی گوید و هر آنچه بیان می کند موجب رضای خداوند است.



این مبلغ دینی در تفسیر ولایت تکوینی، بیان داشت: ولایت تکوینی به معنای تصرف در موجودات و امور تکوینی است و چنین ولایتی از آن خداست و همه ی موجودات، تحت اراده و قدرتش قرار دارند؛ اما خداوند به برخی از بندگان خاصّ خود، مرتبه ای از این ولایت را اضافه می کند، لذا معجزات و کرامات پیامبران و اولیای دین از آثار همین ولایت تکوینی است.



روحانی مستقر روستای دریاکنار خاطر نشان کرد: از آن جا که رهبری، یک امر ضروری برای جوامع بشری است، از این رو بعد از رحلت پیامبران الهی نیاز به آن است که این سرپرستی و رهبری الهی ادامه پیدا کند.



گفتنی است، این گفتمان دینی ۱۵ دی ماه ۹۳ برگزار و در ادامه  دانش آموزان سئوالات خود را مطرح و پاسخ لازم را از استاد گفتمان دریافت کردند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان