به گزارش لنگرنیوز، فریبرز آیتی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این تعداد  فوت ناشی از قرص برنج نسبت به سال قبل 26 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی همچنین اظهارداشت: سال گذشته طی این مدت 86 نفر در اثر مصرف قرص برنج جان خود را از دست دادند.



مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: گیلان از حیث مسمومیت ناشی از قرص برنج بعد از تهران دومین استان کشور است.



وی افزود: این استان به لحاظ تعداد در 100 هزار نفر جمعیت نیز رتبه نخست کشور در خصوص فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج را دارد.



آیتی فیروزآبادی تصریح کرد: عمده موارد مسمومیت ناشی از قرص برنج با انگیزه خودکشی و درصد بسیار کمی مربوط به مباحثی همچون مصرف بدون آگاهی یا مصرف اشتباه و همینطور قتل می تواند تلقی شود.



وی اذعان داشت: قرص برنج با توجه به بوی تندی که دارد اغلب در قتل مورد استفاده قرار نمی گیرد.



مدیرکل پزشکی قانونی گیلان گفت: طی 9 ماهه امسال بیشترین مسمومیت ناشی از مصرف قرص برنج به ترتیب در شهرستان رشت (23) مورد، لاهیجان (11 ) مورد و لنگرود ( 9 ) مورد اتفاق افتاده است.



وی افزود: خوشبختانه طی این مدت در شهرستان های رودبار، صومعه سرا، رضوانشهر و املش فوتی ناشی از مصرف قرص برنج گزارش نشده است.



آیتی فیروزآبادی اذعان داشت: بالاترین گروه سنی فوت ناشی از مصرف قرص برنج در استان مربوط به سنین 21 تا 30 سال با 18 مورد گزارش شده است.



وی بیان داشت: گروه های سنی 31 تا 40 سال و 51 تا 60 سال در رتبه های بعدی مسمومیت ناشی از قرص برنج قرار دارند.



مدیرکل پزشکی قانونی گیلان تصریح کرد: از مجموع  فوت شدگان ناشی از مصرف قرص برنج امسال 95 درصد دیپلم و پائین تر و تنها دو مورد لیسانس و بالاتر بوده است.



وی در ادامه با اعلام اینکه بیشترین محل فیزیکی اقدام به مصرف قرص برنج در منزل  مسکونی بوده است،افزود: متاسفانه طی این مدت 89 درصد موارد فوت ناشی از مصرق قرص برنج در منزل مسکونی اتفاق افتاده است.



آیتی فیروزآبادی یادآورشد: از مجموع فوت شدگان مسمومیت با قرص برنج طی 9 ماهه سال جاری  41 درصد زنان و 59 درصد مردان را شامل می شود.

نمایش در اندازه اصلی" data-lightbox="imageset1">
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان