حجاب بی سرپرست است!

۱۳۹۲/۱۰/۲۸ ۱۰:۲۱ چاپ کد خبر: 1768

به گزارش سرویس وبلاگستان ۸دی، قدسیان در بروزرسانی خود نوشت:

بیش از یک دهه است که وضع پوشش جامعه ما چه برای آقایان و چه برای بانوان تغییرات اساسی کرده است، بطوری که ۱۸۰ درجه تغییر را متحمل شده،این نوع پوشش جدیدی که مخصوصاً برای بانوان بوجود آمده، صد در صد تقلیدی از life styl غربی است، هرچند این موضوع برای آقایان نیزمشاهده می شود، ولی آن پوششی که تحریک کننده ی نسل جوان امروز باشد در گرو پوشش یا عدم پوشش بانوان است.

در کشور ما پیرامون مسائل مختلف، خیلی خوب صحبت می شود، همه نسبتاً از قدرت بیان خوبی (خدا رو شکر) برخوردارند، ولی موقع عمل که می رسد، کسی نیست، نهادی نیست، ارگانی نسیت، انگار کسی نبوده که سخنی گفته است.

یکی از این پدیده ها که هیچ نهادی عملاً آن را بدست نگرفته، حجاب است، حجاب چند سالی است که بی سرپرست مانده، هیچ متولی ندارد، هیچ نهاد و گروهی نیست که پیرامون حجاب کارهای اساسی و بنیادی را انجام داده باشد، بودجه های میلیاردی نیز بیشتر فقط صرف صحبت کردن و سیمینارهای مختلف می شود و عملاً هیچ کاری برای حجاب نشده است، دلیلش هم، همه روز معابر عمومی شهر خودمان.

انگار حجاب را به اَمانِ خدا وٍلْ کرده اند،باید برای موضل بد حجابی و بی حجابی اساسی کار کرد.

واقعا حجاب سرپرست ندارد، ما از همین تریبون اعلام می کنیم، هرکسی که مایل است، هرکسی که درد دین دارد، هرکسی درد ولایت دارد، «بسم الله» راساً ساماندهی حجاب را بر عهده گیرد، نه با زور نه با فشار، بلکه با کار فرهنگی گسترده و نیت قربة الی الله نه چیز دیگر و گرنه عاقبتش به خیر نمی شود.

بیانات حضرت امام را که مرور می کردیم، مشاهده کردیم که حضرت امام از رسانه ی ملی بعنوان یک دانشگاه گسترده یاد می کردند که در همه ی کشور پهن شده است، این رسانه ی ملی که حضرت امام فرمود ((که با صحت او بسیاری صحیح و با فاسد او بسیاری فاسد می شوند)) چقدر برای حجاب کار کرده است.

 

چند فیلم و یا مستند تخصصی و جذاب پیرامون حجاب ساخته شده است؟
پاسخ منفی است!البته کارهای بسیار خوب و جذابی پیرامون مسائل ورزشی و اجتماعی و علمی و …در رسانه ملی شده است، ولی متاسفانه در امر فرهنگ و علی الخصوص حجاب رسانه ی ملی نسبتاً ضعیف کار کرده است.به نظر ما سرپرست حجاب باید رسانه باشد، رسانه باید متولی اول حجاب باشد،رسانه باید در خط مقدم این نبرد حضور داشته باشد، البته با همکاری و هماهنگی سایر نهاد ها ولی به رهبری رسانه ی ملی.

این یادداشت را با جمله ایی از حضرت امام پیرامون رسانه ی ملی که بسیار می تواند در عرصه ی فرهنگی و خصوصاً حجاب تاثیرگذار باشد به پایان می رسانیم:

((اگر این دستگاه{صدا وسیما}که باید یک دستگاه آموزنده باشد، یک دستگاهی باشد که آن تباهی ها، چیزهایی که جوان های ما را به تباهی کشید و می کشد خذف بشود و به جای آن آموزندگی باشد، امور اخلاقی باشد، امور فرهنگی باشد، چیزهایی که به درد جوان های ما می خورد، و جوان های ما را تربیت می کند… این اگر آموزنده باشد، برای همه ی ملت آموزندگی دارد و اگر خدای نخواسته انحرافی داشته باشد،همه ی ملت را به انحراف می کشد))

صحیفه ی امام-جلد ۹-ص ۴۵۶

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان