به گزارش سرویس وبلاگستان ۸دی، قدسیان در بروزرسانی خود نوشت:

بیش از یک دهه است که زندگی در میان ما ایرانیان تغییرات اساسی کرده است، انگار که مدرنیته بر قسمت عظیمی از ملت ما تاثیرات منفی را به بار گذاشته است که ناگهان رهبر معظم انقلاب از سبک زندگی اسلامی یاد می کنند، باید به مساله ی سبک زندگی اهمیت بسیاری داد، هر چند اگر به معنویت هم اعتقاد نداشته باشیم ولی برای زندگی راحت و برخورداری از امنیت روانی و اخلاقی باز پرداختن به سبک زندگی اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

البته سبک زندگی ما به گونه ای تقلیدی تمام عیار از ( لایف استایل ) غرب شده است، البته این به خودی خود صورت نگرفته بلکه دشمن با ترفندهای بسیار، کار کرده است، و ما هم گرفتار آن شده ایم. « سبک زندگی » یا همان « لایف استایل » گرچه هردو در کلی ترین حالت اشاره به « الگو و شیوه ی زندگی » کردن می کنند، اما « سبک زندگی در گفتمان رهبر معظم انقلاب » و « لایف استایل در نظریه ی اجتماعی معاصر غرب » بازمی گردد.

 

البته با این تفاوت که سبک زندگی در نظر رهبر معظم انقلاب ما در ابتدای راه است ولی لایف استایل غربی ها در پایان راه خود است، زیرا آن ها تمام راه های رسیدن به بهشت زمینی از قبیل لذت جنسی، تن آسایی، بی بند و باری، ثروتمندی، و تمام لذت های زمینی را امتحان کرده اند و به بن بست خورده اند.

 

امروزه استعمار واقعی قدرت ها، سلطه ی فرهنگی است. یعنی اگر کشوری بتواند آداب و رسوم، عادات، سبک زندگی کردن، و بعضاً در مرحله ی بالاتر زبان و خط خویش را در ملتی نفوذ دهد، بر آن ملت مسلط حقیقی است.

 

باید با نقشه ی راه رهبر معظم انقلاب از این فرهنگ مسموم غربی جان بِدَرْ بریم. ولی متاسفانه بعضی از مسولین ما صرفاً سبک زندگی را به خوردن آشامیدن و لباس پوشیدن معنی می کنند، در حالی که حضرت آقا سبک زندگی اسلامی را به عنوان « بخش حقیقی و اصلی تمدن نوین اسلامی » برشمردند به عبارت دیگر حضرت آقا دین اسلام را نه تنها در افق کشور بلکه در دید جهانی می بینند.

هم اکنون چه باید کرد؟ از کجا باید شروع کرد؟ الگو کیست؟ چیست؟ چگونه باید رفتارهایی که شبانه ـ روز در زندگی انجام می دهیم، تغییر دهیم؟

 

۱- ابتدا از قرآن مجید شروع می کنیم سبک زندگی را باید منطبق با قرآن قرار داد، خداوند بعضا در قرآن کریم مسائل بسیار مهمی را پیرامون زندگی سالم مطرح کرده اند، متاسفانه در بیشتر اوقات در کشور ما از قرآن برای سبک مردن استفاده می کنند، به زبان ساده تر بیشتر در طاقچه خانه هایمان در حال خاک خوردن است و بعد از مردن، فقط مردم کوچه و بازار صوتش را می شنوند.


۲- سیره معصومین و انبیا نیز می تواند یکی دیگر از الگوهای زندگی کردن باشد، خوشبختانه کتاب های بسیار معتبری هم وجود دارد که از شیوه ی عطر زدن رسول الله تا شیوه چگونه راه رفتن و غذا خوردن و غیره… انبیا و معصومین وجود دارد.


۳- الگوی بعدی نیز می تواند شهدا و بعضی از این علمای ما باشند که راه رسیدن به معشوق حقیقی را بعضا یک شبه طی کردند، آن هایی که ذره- ذره زندگی شان بوی خدا را می دهد و فقط برای رضای خداوند قدم بر می دارند، زندگی آن ها نمونه ی کوچکی از زندگی انبیا و معصومین ماست، با این تفاوت که فقط در زمان معاصر ما این تجربه ی گرانقدر را بدست آورده اند.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان