به گزارش لنگرنیوز، موسی الرضا ثروتی در گفت وگو با فارس، در مورد اینکه آیا دولت طبق قانون نباید پولداران را از دریافت یارانه نقدی حذف کند، گفت: مجلس مصوب کرده است که پولداران از یارانه حذف شوند، اما دولت اجرا نمی کند، اگر دولت بخواهد اجرا کند، باید 20 تا 30 میلیون نفر از جمعیت پولدار را از دریافت یارانه نقدی حذف کند.

وی افزود: ظاهراً دولت دنبال رأی مردم است و اگر عده ای را از یارانه نقدی حذف کند، رأی نمی آورد، لذا آن را اجرا نمی کند.

نماینده بجنورد در مجلس افزود: با وزیر اقتصاد و کارشناسان دولت صحبت کرده ایم و آنها علاقه مند هستند افراد پولدار از یارانه نقدی حذف شوند، یعنی دولت علاقه مند است، ولی در عمل اجرا نمی کند.

ثروتی با بیان سخن رئیس جمهور که گفته بود، به حساب مردم سرک نمی کشیم، گفت: لازم نیست به حساب مردم سرک بکشید، بلکه باید نرم افزاری تهیه کنید که مثلاً کسی که خودروی گران قیمت بالای 200 میلیون تومانی و یا منزل بالای یک میلیارد تومانیی یا حقوق از حدی بالاتر دارد، حذف شود، این ها چه نیازی به یارانه 45 هزار و 500 تومانی دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در پایگاه های اطلاعاتی دولت معلوم است که چه کسانی زمین، ملک، خانه خالی، ماشین گران قیمت و حقوق بالا دارند و باید آنها حذف شوند.

وی افزود: طبق قانون پرداخت یارانه نقدی حداکثر 5 سال است که این زمان هم در 28 آذر 94 تمام می شود، اگر دولت نتواند پولداران را حذف کند، آن موقع چه می کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان