به گزارش وبلاگستان لنگرنیوز، محمدجواد اخوان در وبلاگ رایگاه نوشت:

یکی از اولین کتاب های منتشر شده در تحلیل و آسیب شناسی فتنه 88 و حوادث پس از انتخابات دهم، کتاب «عبور از فتنه» است؛ این کتاب در سال 1389 و در اولین سالگرد انتخابات دهم ریاست جمهوری و با حضور جمعی از مسئولان، در نشست مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور رونمایی شد.

عبور از فتنه در 3 جلد توسط مرکز مطالعات و پژوهش های سازمان بسیج دانشجویی انتشار یافته است: جلد اول این مجموعه به تحلیل زمینه ها و علائم بروز فتنه که در حوادث پیش از انتخابات ظاهر شد می پردازد.

در جلد دوم فرآیند فتنه از اوج تا زوال آن بررسی می‏شود و جلد سوم این مجموعه به تحلیل نقش و استراتژی بازیگران داخلی و خارجی فتنه 88 می پردازد.

گفتمان های مطرح در فضای سیاسی اجتماعی انتخابات دهم، چرایی و چگونگی ورود میرحسین به انتخابات دهم، سیر حمایتی و سیر کلامی - گفتمانی میرحسین در انتخابات، براندازی مخملین، کودتای مخملی در کشورهای دیگر، شبیه سازی کودتای مخملی در ایران، پیش لرزه های فتنه، ابزارهای تبلیغاتی و محورهای جنگ روانی فتنه، پروژه تقلب و آشوب، اتهام جنایت و کشته سازی، پیشینه زندگی موسوی، نقش احزاب داخلی و احزاب معاند و گروهک های ضد انقلاب در فتنه، نقش و رویکردها و اقدامات سیاسی، اطلاعاتی و رسانه ای بیگانگان در توطئه براندازی نرم، آشنایی با مؤسسات طراح و مجری براندازی نرم و قرارگاه های ناتوی فرهنگی، نقش رسانه ها، فیس بوک و توییتر در فتنه، اظهار نظرات اقدامات عملی فتنه گران خارج نشین، حوادث و رویدادهای فتنه در روز قدس، 13 آبان، 16 آذر و عاشورای 88؛ خروش عاشورائیان در 9 دی، فتنه حکمیت و 22 بهمن آخرین میخ بر تابوت فتنه از عناوین و مسائل طرح شده در این کتاب هستند.

این کتاب 3 جلدی در تیراژ نسبتاً بالایی چاپ شد و خیلی زود به چاپ دوم رسید و بحمدالله مورد استقبال مخاطبان محترم قرار گرفت.

هر چند این کتاب جزو کتاب ها متقدم منتشر شده در این حوزه است و احتمالاً کتاب های جدیدتر و جامع تری در این خصوص به بازار نشر راه یافته است، اما هنوز هم نکات قابل تأمل و کمتر گفته شده و شنیده شده ای در این کتاب هست که مطالعه آن را خصوصاً برای دانشجویان عزیز و جوانانی که پس از سال 88 با فضای سیاسی پیوند خورده اند، توصیه می کنم.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان