چشم چرانی، عملی مردانه یا زنانه؟

۱۳۹۲/۱۰/۰۷ ۰۶:۲۰ چاپ کد خبر: 1803

به گزارش سرویس وبلاگستان ۸دی، حریم آسمانی در بروزرسانی خود نوشت:

چشم چران، به محض شنیدن چنین صفتی ذهنمان یک مرد را تصور می کند.

آیا واقعا چشم چرانی مخصوص آقایان است؟

بگذارید جواب این سوال را با آیه ای از قرآن شروع کنیم،

قرآن برای مردان و زنان بطور مساوی چه دستور داده است: « قل للمومنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم، ذلک ازکی لهم، ان الله خبیر بما یصنعون. و قل للمومنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن و لا یبدین زینتهن الا ما ظهر منها، ولیضربن بخمرهن علی جیوبهن و لا یبدین زینتهن الا لبعولتهن … و لا یضربن بارجلهن لیعلم ما یخفین من زینتهن، و توبوا الی الله جمیعا ایها المونون لعلکم تفلحون »

در این آیات سه دستور به مردان داده شده است :

۱- حفاظت چشم ها و نگاه ها « یغضوا من ابصارهم »

۲- حفظ عفت و شرمگاه « و یحفظوا فروجهم »

۳- توبه و رجوع .

و فلسفه اول دو دستور را چنین بیان کرده است : « ذلک ازکی لهم » این برایشان پاکیزه تر است . و به آنان هم هشدار می دهد که بدانند ، همانا خداوند به آنچه که آنان انجام می دهند . اما به زنان شش دستور داده است :

۱- حفاظت نگاه و چشم ها

۲- حفظ عفت و شرمگاه

۳- ظاهر نکردن زینت و آرایش

۴- پوشیدن چادر و حجاب

۵- نکوبیدن پاها

۶- توبه و رجوع و شاید یکی از علل تأکید به زنان، جذابیت و نقش مهم آنان در جلوگیری از این فساد می باشد. و این همه دستورات برای تامین یک هدف است و آن فلاح و رستگاری آنان در دنیا و آخرت.

پس با این اوصاف نقش خانوم ها در چشم چرانی پررنگ تر است

بیایم کمی در مورد همین چشم چرانی صحبت کنیم و در پایان نتیجه ای بگیریم.

با چشم چرانی های خیابانی، نه تنها در صد تلاش ها و مو فقیت ها کم می شود، بلکه آرامش از بین می رود. کسی که چشم چرانی می کند، مرتب در حال اذیت جسمی خود است و مثل آن مانند کسی است که پول ندارد و جلوی مغازه کباب فروشی هم ایستاده است، مرتب دهانش پر آب می شود و قورتش می دهد.

کسی که چشم چران است حتی از نظر شهوت هم خیلی لذت نمی برد و در آخر سر این چشم چران ها کلاه می رود. چون آدم وقتی توی خیابان برود، یک خرما بخورد، یک مغز بادام بخورد ، یک کشمش بخورد، وقتی به خانه برگردد دیگر اشتهای لازم برای خوردن غذای اصلی را ندارد. چون هر چیزی که دیده یک انگشت زده است.

این فرد، علاقه اش به همسرش متمرکز نیست، چون این علاقه پخش شده است. کشاورز اگر آب را متمرکز نکند، آب هدر می رود، یک خورده از این طرف و یک خورده از آن طرف. چیزی از آن آب به مزرعه نمی رسد. لذا آن لذتی هم که آدم های پاک چشم از همسر خودشان می برند ، آدمهای چشم چران نمی برند. چون آدم های چشم چران حواسشان ده ها جا می باشد، آدمی که چشم چرانی نمی کند تمرکز دارد و عشقش متمرکزبه همسر خودش است. این به نفع خانواده ها است. در حقیقت اسلام می خواسته تمام عشق ها متمرکز روی خانواده شود .

بنابراین جامعه اسلامی، پسران جوان ودختران جوان، زنان و مردان همه و همه باید موعظه و پند خداوند را بپذیرند و آن عدم بازگشت به معاصی است « یعظکم الله ان تعودوا لمثله ابدا ان کنتم مومنین ؛ نصیحت می کند شما را خداوند از اینکه بازگردید به مانند این برای همیشه، اگر شما مومن هستید.»

در غیر این صورت بشریت میعادگاه و دادگاهی دارد که در آن زبانها و دستها و پاها به سخن در آمده و اعتراف می کنند: « یوم تشهد علیهم السنتهم و ایدیهم و ارجلهم بما کانوا یعملون ؛ روزی که شهادت می دهد علیه آنان زبانهایشان و دستهایشان و پاهایشان به آنجا انجام می دادند.»

دادگاه فوق و بازجویی ها و حساب پس دادن های آنان بسیار سخت و رسوا کننده است.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان