به گزارش لنگرنیوز، مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از آلودگی هوای کلانشهرهای کشور به ویژه تهران٬ گفت: متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص یافتن راهکاری برای حل معضل آلودگی هوا تاکنون به همدردی اکتفا کرده است.

انتقاد از واردات بنزین یورو 2

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی سلامت جامعه تاکنون اقدام درخوری برای بهبود وضعیت هوای کشور نکرده است٬ افزود: در شرایط کنونی واردات بنزین هم به علت آلایندگی بنزین تولیدی داخل به کشور تحمیل شد اما کیفیت بنزین افزایش نیافت و همان بنزین یورود 2 باز هم در کشور استفاده می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه هنوز اقدامی برای استانداردسازی خوردوها صورت نگرفته است٬ تصریح کرد:  خودروهای ما در مواردی استاندارد یورو دو هم ندارند به طور مثال در خودروهای پژو پارس که سیستم اعلام وضعیت خودرو وجود داشت نیز برداشته شد که این خود یعنی پس رفت در بهبود وضعیت هوا.

وی ادامه داد: متاسفانه فعالیت و تردد برخی اتوبوس و مینی بوس های بالای 25 سال در تهران نیز یکی دیگر از عوامل آلایندگی هوا است.

دستگاه های مسئول در بحث آلودگی هوای تهران همکاری کافی ندارند

بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه دستگاه های مسئول در بحث آلودگی هوای تهران همکاری کافی ندارند٬ گفت: شهرداری نیز همکاری نمی کند چرا که موتور سیکلت ها در حال حاضر 7.5 گرم گاز تولید می کنند اما بدون هیچ محدودیتی تردد دارند.

وی با بیان اینکه باید سهم استفاده از حمل ونقل عمومی بین شهروندان افزایش یابد٬ گفت: شهرداری در این زمینه همراهی لازم را ندارد البته دولت نیز می تواند با پرداخت سهم خود به ایجاد انگیزه بیشتر در مردم برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی کمک کند.

بائوج لاهوتی تصریح کرد: دولت سهم خود در خصوص یارانه حمل ونقل عمومی برای ارتقا کیفیت آن ها پرداخت نمی کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه در حال حاضر ما شاهد پایداری آلاینده ها در تهران هستیم٬ افزود: سازمان محیط زیست باید از حوزه هشدار دادن در خصوص وضعیت هوا خارج شده و برای مقابله با آلودگی هوا دست به کار شود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس٬ یاداور شد: کوتاهی تمامی نهادهای مسئول در خصوص آلودگی هوا مشهود است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان