به گزارش سرویس وبلاگستان لنگرنیوز، قدسیان در آخرین بروزرسانی خود نوشت:

نزدیک به یک دهه است که رشد پدیده بدحجابى، در سینماى ایران و بعضاً تلوزیون به شکل محسوس سرعت گرفته است. میخواهیم نگاهی داشته باشیم به بازیگران سینما و تلوزیون،آقا و خانمش فرقی نمی کند،انگار هر کس را که از خیابان رد میشود او را میگیرند و بازیگرَشْ میکنند،کافی است که یک مقداری هم از نعمت زیبایی برخوردار باشد، دیگر تمام است،برای اثبات این مدعا همین بس که درگوگل سرچی بکنید بازیگران ایرانی چه زن و چه آقا هم در سینما وهم درتلوزیون،چه عکس هایی؟چه فیلم هایی؟قابل گفتن نیست به قول عادل فردوسی پور فرامنشوریست،نمیدانیم مشکل از کجاست،کسانی که نظام اسلامی برای آنها هزینه میکند،به شهرت،و ثروت کلانی دست پیدا می کنند،نان می خورند وبعضا نمکدان هم می شکنند.و یا با شهرتی که بدست می آورند نظام را هم تهدید میکنند،چه بسیاری از آنها پناهندگی گرفتند،این ها همه درد است،تا اعتراض هم میکنیم بعضی از مسولین ژست روشن فکرانه به خود میگیرند،که هنر یعنی همین ،این اعمال در دنیای مدرنیته طبیعی است، بنیانگذار انقلاب اسلامی، جالب است که از رسانه ملی بعنوان یک دانشگاه عمومی یاد می کردند که در تمام سطوح کشور گسترده است.


بازیگرانی که در این رسانه برای آحاد جامعه بعنوان الگو و شاخص هستند باید به گونه ای، مروج فرهنگ اسلامی و ایرانی باشند،نه اینکه صبح در سیما با حجاب بیایند و فیلمی بازی کنند و شبش در خیابان های بالاشهر طور دیگری قدم بزنند،رسانه ی ملی که امام فرمود باید مروج فرهنگ اسلام ناب محمدی باشد،به کجا میرود،چند درصد از فیلم هایی که در سیما و سینمایمان پخش میشود مطابق با ارزش های اسلامی و ایرانیمان است،آیا واقعا نمیدانیم که رسانه نیز یکی از مهم ترین ضلع های تاثیر گذار بر یک جامعه است،هر چند کارهای ارزشمند و ارزشی در این عرصه قابل انکار نیست ولی چون قشر دانشجو روحیه مطالبه گری دارد ازاین منظر عرض میکنیم.

 

چرا هیچ گونه نظارتی بر این افرادی که به راحتی مشهور میشوند وجود ندارد،

مثل اینکه دین را کمتر در سینما راه داده ایم . نمایش زنان آسیب دیده ایرانی با چادر و چارقد به شیوه ای غیرقابل تغییر در سینما و حتی بعضا تلوزیون تبدیل شده است به طوریکه که در عالم واقع هم کسی با دیدن یک زن محجّبه، احتمال نمی دهد که او همسر یکی از تجّار ثروتمند، استاد دانشگاه، مدیر و... باشد زیرا در بیشتر فیلمها اشراف زادگان و شخصیتهای پولدار و تحصیل کرده با موهای کاملا معلوم، مانتو و لباس فاخر به تصویر کشیده می شوند.


نظارت بر وضعیت حجاب، آرایش و ارتباط میان زن و مرد در فیلم های سینما و تلوزیون به هیچ عنوان کافی نیست در فیلم های سینمایی، حجاب و عفاف از روی عمد رعایت نمی شود،نظارت های اعمال شده بر فیلم های تولید داخل باید بیشتر شود و اگر یک فیلتر نظارتی پاسخگو نیست، فیلترهای نظارتی باید افزایش یابد ، باید این وضع را اصلاح کرد

الله یحفظکم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان