به گزارش وبلاگستان فرهنگ نیوز، وبلاگ هم قدم راوری نوشت:

آقای رئیس جمهور در جلسه ی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: «مسیری را که اکثریت مردم امضاء کردند، دنبال می کنیم! چون مردم در 24 خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خودرایی، تک رایی، عدم مشورت و عدم تدبیر رأیِ نه دادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رای آری!»

جناب رئیس جمهور محترم! سخنی کوتاه با شما دارم که امیدوارم در آستانه ی تحمل شما بگنجد؛ چنان که در دانشگاه تهران نیز، با روی خوشی از انتقادها استقبال کردید و البته انتظاری جز این نیست! در ابتدای کلام، چند پرسش از جنابعالی دارم؛ آیا مردمی که (18 میلیون نفر) به شما رأی «آری» ندادند و نامزدهای دیگر را انتخاب کردند، به افراط و تفریط، خشونت، خودرأیی، تک رأیی، عدم مشورت و عدم تدبیر رأی دادند؟! آیا به این 18 میلیون  نفر توهین می کنید یا به نامزدهای دیگر؟! آیا این صفات ناپسند را به رقیبان انتخاباتی خود نسبت می دهید؟! اگر هیچ کدام؛ پس لطف بفرمایید شأن نزول این سخنانتان را بیان بفرمایید؟

ما از حماسه ی سیاسی خود خرسندیم و هرگز پشیمان نخواهیم بود و به دور از بی صبری های برخی، شما را رئیس جمهور خود می دانیم و تا کنون (و تا پایان وعده ی 100 روزه ی شما) نه تنها هیچ نقد غیرمنصفانه ای نداشته ایم، بلکه با وجود برخی ناملایمات و ناهنجاری ها (از قبیل آغاز دوباره ی توهین رسانه های حامی شما به ساحت مقدس اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین، فشار اقتصادی مضاعف بر مردم با وجود کاهش قیمت دلار و طلا، سخنان رئیس بانک مرکزی، سخنان سخیف درباره ی شعار مرگ بر آمریکا، دروغ بستن به معمار کبیر انقلاب اسلامی، زیر سؤال بردن بنیان های اخلاقی و ارزشی، جبهه گیری برابر مجلس شورای اسلامی، نادیده گرفتن خدمات دولت نهم و دهم، مسکن مهر، آغاز روند تشکیک در انتخابات آینده ی مجلس شورای انقلاب اسلامی، دروغ بستن و تهمت زدن به دولت پیشین، ویران نشان دادن کشور و ....)، حمایت نیز کرده ایم و چشم انتظار خلق حماسه ی اقتصادی هستیم؛ اما چرا اینک لایق این تهمت بزرگ و ناروا شده ایم؟! ما که به گفته ی خوتان به شما رأی «نه» دادیم (!) کدام یک از این القاب را ستایش کرده ایم که اینک مورد نوازش شما قرار گرفته ایم؟ 

مردم بر اثر این سخن، به دو بخش تقسیم می شوند؛ مردمی که به شما رأی «نه» دادند (یعنی به افراط و تفریط و ... رأی دادند) و کسانی که به شما رأی «آری» داده اند! آیا این منش، عقلانی است و فکر عاقبتش را کرده اید؟ تعامل این دو گروه (از دید شما) در اجتماع و تأثیر آن در امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه، چگونه خواهد بود؟ آیا این برافراشتن آتشی بین افراد جامعه نیست؟ شما که لا به لای سخنانتان، گاه گاهی یادی از امام امت حفظه الله تعالی می کنید و خود را دنباله رو منویات حضرتش می دانید، این کار را مخالفت با اتحاد و تقوای مورد تأکید معظم له نمی دانید؟!

«غالباً وقتى گفته می شود تقوا، پرهیزگارى، ذهن انسان می رود به رعایت ظواهر شرع و محرمات و واجباتى که دم دست ماست ... لیکن تقوا ابعاد دیگرى هم دارد که غالباً ما از این ها غفلت می کنیم. در دعاى شریف مکارم الاخلاق یک فقره اى در توضیح این ابعاد دیگر هست: اللّهم صلّ على محمّد و اله و حلّنى بحلیة الصّالحین و البسنى زینة المتّقین؛ از خداى متعال درخواست می کند که پروردگارا! مرا با زیور صالحان زیور بده و با لباس پرهیزگاران ملبس کن. خب، این لباس پرهیزگاران چیست؟ آن وقت این شرح جالب است: فى بسط العدل؛ لباس پرهیزگاران در گستردن عدالت، و کظم الغیظ؛ در فرو بردن خشم، و اطفاء النّائرة؛ در فرو نشاندن آتش؛ آتش هایى که بین افراد جامعه برمى افروزند. این ها تقواست.»

آیا درست است ما این گونه قضاوت کنیم که این فشار اقتصادیِ بی سابقه و روزافزون که اکنون بر گرده ی مردم فشار می آورد، انتقام جویی شما از آن 18 میلیون نفر است؟ پس همچنان که ما چنین قضاوتی را به دور از تقوی می دانیم، شما هم تقوی را در سخنان خود رعایت کنید و جملاتی را که به وحدت مردم و جامعه آسیب می رساند، بر زبان جاری نسازید.


همه ی مردم ایران در روز 24 خرداد، به نظام مقدس اسلامی رأی دادند و چون شما رأی آوردید، شایستگی خدمت به این مردم بزرگ را به دست آوردید؛ پس خدا را شکر کنید و با همت روزافزون به اسلام و انقلاب خدمت و برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی، مجاهده کنید. این شب ها برایتان دعا می کنیم آقای رئیس جمهور!

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان