به گزارش لنگرنیوز، محمدعلی نجفی در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های استان عصر چهارشنبه در استانداری برگزار شد بر توجه هر چه بیشتر بر اشاعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی، مدیریت منابع باید در عمل نشان داده شود.

وی با بیان اینکه یکی از تعاریف اقتصاد مقاومتی مصرف بهینه منابع است گفت: در بسیاری از عملکردهای دستگاه ها می توان با اصلاحاتی جزئی این فرهنگ را به طور عملی ترویج کرد.

وی حذف سرو بطری های آب معدنی از دستگاه ها را اقدامی در این راستا دانست و دستور داد از این پس در جلسات استانداری و دستگاه های اجرایی خرید و مصرف آب های معدنی ممنوع باشد.

استاندار با بیان اینکه آب شهر رشت از تصفیه خانه تامین می شود و نیازی به استفاده از آب ها ی معدنی نیست، اظهار کرد: با چنین اقدامی می توان همچون سایر مردم از آب های شرب شهری استفاده کرد بااین حال مسئولان دستگاه های مربوطه باید گزارشی از وضعیت آبی که از لوله های شهر رشت به دست مردم می رسد  ارائه کنند.

نرخ تورم گیلان، 13.3 درصد

نجفی همچنین به آخرین نرخ تورم که از سوی مرکز ملی آمار اعلام شده اشاره و بیان کرد: بنا بر این آمار، نرخ تورم در کشور به 15.8 رسیده است اما خوشبختانه در گیلان همچنان نرخ تورم  2.5 درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

به گفته وی نرخ تورم گیلان 13.3 درصد است. وی کاهش نرخ تورم در گیلان را نشان دهنده  بهبود فضای کسب و کار دانست و گفت: با حضور بخش خصوصی شاهد بهبود وضعیت کسب و کار در استان هستیم و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد تا بتوان اشتغالزایی را در استان روز به روز افزایش داد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان