وبلاگ انقلاب شوم در بروز رسانی خود این گونه نوشت : 

 

دیروز آخرین دیدار هیئت دولت دهم با رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای برگزار شد. در این دیدار که با ارائه ی گزارش کار رئیس جمهور و وزرا از هشت سال خدمت همراه بود٬ معظم له به نکاتی در مورد دولت آقای احمدی نژاد اشاره کردند که مخالفان ایشان آنها را نقاط ضعف دولت می دانند و به این بهانه مدام در حال کوبیدن این دولت و دستاورد های آن هستند.

 

 

بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار را با هم مرور می کنیم:

- بعضی حتی کارهای ملموس دولت را نیز انکار می کنند اما مهم این است که تلاشها و زحمات انجام شده در فضای عمومی کشور بیان و ثبت شود.

- در 8 سال اخیر همه احساس و درک کردند که رئیس جمهور محترم و همکاران ایشان، با تحمل سختی ها، نسبت به همه دولتها و دوره های دیگر، کارهای بسیار پرحجم و پرشتابی انجام می دهند که این واقعیت، نکته برجسته و قابل تقدیری است.

- بی اعتنایی به امتیازات، کار بی وقفه و خودداری از آسودگی و استراحت، امتیاز بزرگ این دولت است و همه کسانی که در صدد قضاوت هستند باید به این نکات با ارزش توجه کنند.

- احساس شرم نکردن در بیان «اهداف، انگیزه ها و شیوه های انقلابی در مجامع جهانی»، از جمله کارهای بزرگ دولت است.

- امثال شما مدیران شایسته و کارآمد لازم است تلاش کنید تا رویکرد انقلابی را در فعالیتهای خود حفظ کنید.

 

سخنان حضرت آقا نشان می دهد علی رغم اینکه دولت های نهم و دهم ضعف هایی در تعامل با سایر قوا و  اجرای برخی قوانین و بحث های انحرافی داشته است٬ نقاط مثبت فراوان و بسیار زیادی نیز داشته که یا برای اولین بار در این دولت دیده می شده و یا در این دولت بسیار برجسته تر از سایر دولت های پیشین خود بوده و بعید به نظر می رسد که دولت های آینده توان رسیدن به این نقاط مثبت را داشته باشند. از همین رو مخالفینی که به هر دلیل با احمدی نژاد و دولت او دشمنی و کارشکنی کردند٬ سعی می کنند نقاط مثبت دولت او را برعکس٬ نقاط ضعف او نشان دهند تا با تخریب این نقاط مثبت٬ دیگر نیازی به مقایسه ی عملکرد دولت مورد حمایت خود در آینده با نقاط مثبت دولت کنونی نباشد.

از نقاط مثبتی که دولت های نهم و دهم داشتند و مورد حمله ی مخالفان این دولت از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب قرار گرفت و حتی برخی از کاندیداها برای جمع آوری رای آنها را نادیده گرفته و دست به سیاهنمایی زدند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- پرکاری دولت و حضور در بیش از 100سفر استانی و کار برای مردم و تصویب و پیگیری بسیاری از کارها در استان های مختلف تا مرحله ی انجام.

این کار دولت به عشق سفر بودن٬ حرکات پوپولیستی و تبلیغاتی بودن تعبیر شد.

- حضور دولت در مناطق دور افتاده و محروم کشور و دیدار با مردمی که در عمر خود حتی یک معاون وزیر یا استاندار را از نزدیک ندیده بودند. این کار باعث آشنایی با نیازهای مردم تمام کشور و احساس مسئولیت بیشتر در قبال مردم دور از پایتخت و افزایش انگیزه ی مردمی و احساس غرور در میان آنها شد.

این کار دولت به سطح پایین و بی پرستیژ بودن دولت تعبیر شد.

- سیاست خارجی تهاجمی و همراه با استقامت بر مبنای راهبردهای امام و مقام معظم رهبری در برابر استکبار جهانی و درازکردن دست دوستی به سمت سایر کشور های مستقل.

این شیوه ی دولت ایجاد التهاب٬ انزواطلبی و تنش زایی معنا شد.

- انجام جراحی بزرگ اقتصادی هدفمند کردن یارانه ها که اگرچه ناقص انجام شد اما همان هم اثرات گرانبار و بسیار ارزشمندی نصیب کشور کرد که دو دولت قبلی از انجام آن طفره رفته بودند.

این کار دولت با انتقادهای فراوانی در شیوه ی اجرا و ... از طرف کسانی روبرو شد که خود از انجام آن ناتوان بودند.

- توزیع یارانه های نقدی در میان همه ی مردم ایران به منظور حذف یارانه هایی که به حامل های انرژی پرداخت می شد و بیشتر نصیب ثروتمندان می گردید.

این کار دولت گداپروری خوانده شد.

- سعه ی صدر دولت و شخص احمدی نژاد در برابر توهین ها٬ تخریب ها٬ انتقادهای مخرب٬ دروغ ها و تهمت ها که واقعا نمونه ای بی بدیل بود و در دولت های قبل اصلا تحمل یک دهم این موج نیز وجود نداشت.

این عمل دولت خودرایی٬ بی توجهی به کارشناسان و نخبه زدایی نامیده شد.

- بکارگیری مدیران انقلابی و دانشگاهی در دولت٬ که البته در دولت نهم از شاخصه ی بیشتری برخوردار بود٬ و باز کردن حلقه بسته ی مدیریتی دولت های قبل

این کار دولت کنار زدن با تجربه ها و مدیران کارکشته و آوردن اتوبوسی نیرو نامیده شد.

- تغییر سیاست هسته ای کشور و ایجاد فرصت برای دانشمندان هسته ای برای خارج شدن از تعلیق خودساخته ی دولت قبل و شتاب گرفتن پیشرفت های هسته ای و تغییر دستورالعمل مذاکرات هسته ای از پاسخ دادن به اتهامات به مذاکره برای همکاری.

این سیاست موفق دولت دهم بارها بی دلیل و بی منطق و بخاطر صدور چند قطعنامه و افزایش تحریم از سوی عافیت طلبان کوبیده شد.

 

اگر از اینگونه موارد بخواهیم بشماریم مثنوی هفتاد من کاغذ شود. اما نکته ی حائز اهمیت این است که مخالفین این دولت به کمک جنگ روانی و بازی های رسانه ای سعی کردند تا تمامی اعمال دولت را خلاف قانون و اشتباه و آمارهای آن را دروغ جلوه دهند و در اذهان عمومی اینگونه جا اندازند که نخبگان در این دولت جا ندارند و همه ی تصمیمات آن غیر کارشناسی و غلط است. پس از هشت سال هیچ پیشرفتی صورت نگرفته و این دولت کشور را به ویرانه ای بدل کرده است.

حال این دولت هرچه آمارهای مقایسه ای در مورد کارهای انجام گرفته در این دولت نسبت به دولت های قبل را ارائه دهد٬ آمارهای او را زیر سئوال می برند. هرچه از نقاط مثبت و کارهای انجام شده که تاکنون هیچ دولتی موفق به انجام آن نشده گزارش دهند آنها را دروغ می پندارند. و هرچه از دستاوردهای سیاست های اتخاذ شده بگوید آنها را غیر کارشناسی می خوانند.

هدف از این کار جلوگیری از روی کار آمدن دولتی مردم محور٬ انقلابی٬ پرکار و پر تلاش٬ و جلوگیری از ورود دیگران به حلقه های مدیریتی بسته٬ جلوگیری از کوتاه شدن دست برخی سرمایه داران٬ بازگشتن لیبرال ها و سکولارها و اصلاح طلبان به قدرت و ... است.

اینگونه بازیهای رسانه ای و روانی ممکن از بر توده ی مردم جامعه اثر گذاشته و رای مردم را جابجا کند اما نخبگان و خواص جامعه و در راس آنها مقام معظم رهبری بیش از هر کسی می دانند خدمتی که این دولت در جنبه های مختلف به کشور کرده است قابل مقایسه با هیچ دولت قبل از خود نیست. هرچند که نقاط ضعف بسیاری نیز از نظر ما وجود دارد که چون در تعارض با منافع مخالفین نبوده هرگز از آنها سخنی به میان نیامده است.

در پایان جادارد به دولت نهم و دهم و در راس آن آقای دکتر احمدی نژاد خسته نباشید و دست مریزاد گفت و برای آنها از خداوند طلب خیر و توفیق خدمت بیشتر نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان