چاقی تبدیل به یک معضل شده و راه های لاغری طرفداران بسیاری دارد و کلینیک های لاغری و باشگاه های ورزشی پر شده از آدمهایی که تصمیم دارند هر طور شده وزن خود را کاهش دهند .

به گزارش لنگرنیوز، چاقی تبدیل به یک معضل شده و راه های لاغری طرفداران بسیاری دارد و کلینیک های لاغری و باشگاه های ورزشی پر شده از آدمهایی که تصمیم دارند هر طور شده وزن خود را کاهش دهند . مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب این است که رژیم خود را با تغییرات کوچکی در برنام غذائی‌تان شروع کنید و یک دفعه سراغ رژیم‌های سخت و طاقت‌فرسا نروید. مثلاً می‌توانید برای شروع به‌جای استفاده از شیر پرچرب از شیر کم‌چرب استفاده کنید همین اقدام ساده تحول بزرگی در برنامه غذائی شما به‌وجود می‌آورد. تغییرات کوچک بسیاری وجود دارد که منجر به کاهش وزن چشم‌گیری می‌شود. سعی کنید به مرور وزن کم کنید یکی از مشکلات رژیم های لاغری کم خوری یا نخوردن است مابه شما مواد غذایی را معرفی میکنیم که با خوردن آنها لاغر می شوید
خردل
خردل سرشار از سلنیوم، فیبر، پروتئین، منگنز، منیزیم، آهن و کلسیم است و در هر قاشق چای‌خوری تنها ۳۰ کالری انرژی دارد. برای افزایش متابولیسم خردل زرد کارآمد نیست و مصرف دانه کامل خردلپیشنهاد می‌شود. وقتی خردل به همراه سایر ادویه‌های تند مانند فلفل قرمز مصرف شود به دلیل دارا بودن کاپسایسین در این نوع فلفل که خود نوعی چربی سوز است اثر گرمازایی فلفل قرمز به خردل اضافه شده و می‌تواند ترکیب موثرتری برای کاهش وزن باشد.
چای سبز
چای سبز سرشار از ترکیبی به نام کاتچین است. کاتچین آنتی اکسیدانی است که با افزایش متابولیسم و تحریک سوخته شدن چربی‌ها ارتباط دارد. در تحقیقی که در ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی چاپ شده است مشخص گردید افرادی که ۶۹۰ میلی‌گرم از عصاره چای سبز را در هر روز مصرف می‌کردند کاهش وزن بهتری به نسبت افرادی که از این عصاره دریافت نمی‌کردند، داشتند.
میخک
این ماده باعث افزایش سرعت متابولیسم می‌شود و به بدن کمک می‌کند تا کالری بیشتری را بسوزاند.میخک قند خون را کنترل می‌کند. فنول‌های بسیار قوی که در روغن میخک وجود دارند، باعث تنظیم انسولین بعد از وعده غذایی می‌شوند؛ در نتیجه این عمل، اشتها و قند خون بعد از وعده غذایی کنترل می‌شود.
فلفل سیاه
ماده موجود در فلفل سیاه که طعم تندی به آن می‌دهد پیپرین نام دارد و به بدن کمک می‌کند تا کالری بیشتری را در طی فرآیندهای گرمازایی بسوزاند. پیپرین باعث می‌شود که مواد غذایی به صورت موثرتری سوزانده شوند.
فلفل هندی
دی هیدروکاپسیات ترکیبی است که در فلفل تند هندی وجود دارد و توانایی بدن برای سوزاندن چربی‌ها را افزایش می‌دهد. فلفل هندی با مصرف سه بار در روز اثرات کاهش وزن خود را به خوبی القا می‌کند.
دارچین
برای کنترل قند خون و سطح انسولین می‌توانید از دارچین استفاده نمایید. دارچین از دیابت جلوگیری می‌کند و اشتها را کنترل می‌نماید.
سیر
اضافه کردن سیر تازه یا پودر سیر به غذاها کمک می‌کند تا متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به گونه موثرتری صورت گیرند.
مطالعات بر روی حیوانات نیز نشان می‌دهد که سیر از تجمع چربی‌ها در بدن جلوگیری می‌کند.
نعناع
طی تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ منتشر گردید بوییدن نعناع باعث کاهش اشتها می‌شود. در این مطالعه افراد برای مدت یک هفته نعناع را می‌بوییدند. این افراد در این مدت کالری کمتری به نسبت گروه کنترل مصرف می‌کردند.
جعفری
جعفری گلوکز موجود در خون را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه اشتها را کنترل می‌کند و فرآیند چربی سوزی را تسهیل میکند
هل
هل گیاهی است که قند خون را کنترل می‌کند و وضعیت انسولین را بهبود می‌بخشد. همچنین سطح LDL را کاهش می‌دهد.
جینسنگ
در بسیاری از مطالعات صورت گرفته بر روی حیوانات، جینسنگ باعث لاغری شده است. زیرا جذب چربی از رژیم‌های پرچرب را کاهش می‌دهد.
زردچوبه
یکی از علل چاقی التهاب است. تحقیقات نشان می‌دهد که زردچوبه برای کاهش التهاب موثر می باشد.
گشنیز
گشنیز عملکردهای متابولیک را سرعت می‌بخشد و در تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات باعث کاهش وزن می‌شود.
زیره
زیره وقتی با سایر گیاهان چربی سوز مصرف شود باعث افزایش اثرات چربی‌سوزی آن‌ها می‌گردد.
زنجبیل
زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل اشتهای شما را کاهش می‌دهد./ایسکانیوز