به گزارش لنگرنیوز، ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی کشورمان در گفت وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا با بیان اینکه حذف یارانه ثروتمندان به سادگی قابلیت اجرا دارد، گفت: اولین و مهمترین عامل در این باره اراده ای است که دولت آن را ندارد؛ چراکه اگر چنین کاری صورت گیرد فسادها برملا می شود. حتی ممکن است دست برخی سیاستمداران، نمایندگان مجلس و حتی مسئولانی که وام گرفته و پس نداده اند نیز رو شود.  

این اقتصاددان کشورمان در ادامه به ارائه راهکارهایی برای حذف یارانه ثروتمندان پرداخت و خاطرنشان کرد: به نظر می رسد دولت همه را سر کار گذاشته؛ چراکه از طریق املاک، پرونده های مالیاتی و وام های کلانی که افراد گرفته اند می توان دارایی و میزان درآمدها را به دست آورد. خودروهای گران قیمت به نام چه کسانی است و آیا نمی توان نام آنها را استخراج کرد؟ آمار همه این دارایی ها ثبت شده و حتی می توان عنوان کرد که مثلا افرادی که بالای 5 میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می کنند نیز از دریافت یارانه حذف شوند.

رزاقی در پایان اظهار داشت: به نظر من اراده ای درانجام این کار نیست و دولت قصد ندارد یارانه ثروتمندان را حذف کند. در غیراینصورت سند تمام املاک، پیمانکاران شرکت های دولتی، شرکت کنندگان در مناقصه های دولتی و... همه وجود دارد و هست و می توان از آنها استفاده کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان