بی طرفیم، اما طرف احمدی نژادیم!

۱۳۹۱/۱۱/۱۶ ۱۸:۱۴ چاپ کد خبر: 1935

 

 

 

 

به گزارش لنگر نیوز، آهستان در آخرین بروز رسانی خود نوشت:

 

اتفاقات دیروز مجلس، اصلا چیز عجیب و غیرقابل انتظاری نبود. با توجه به ویژگی های خاص آقای احمدی نژاد و نزدیک شدن به ایام انتخابات، هرلحظه باید منتظر چنین روزهایی باشیم. به نظرم حتی اگر جلسه استیضاح هم به خوبی و خوشی تمام می شد، به زودی این قبیل ماجراها اتفاق می افتاد. به همین دلیل خیلی ها با نفس استیضاح شیخ الاسلامی در این شرایط موافق نبودند. ناگفته پیداست که جنس مخالفت این گروه، با مخالفت امثال روح الله حسینیان کاملا متفاوت است!

 

 به هرحال استیضاح انجام شد و همان طور که دیدیم، احمدی نژاد به شیوه همیشگی خود، با افشاگری و رو کردن سند و این بار فیلم، دوباره جنجالی به پا کرد. خود این مساله، عجیب و قابل تامل است که رییس جمهور این مملکت، شخصیتی است که همه او را با چنین مشخصاتی می شناسند. یعنی معمولا هرجا که پا می گذارد، احتمال جنجال و دعوا وجود دارد! و اگر هم دست بر قضا، مراعات کند، خیلی ها سجده شکر به جای می آورند که احمدی نژاد، جنجالی به پا نکرد و یا خدا را شکر که ادب و شان مجلس را رعایت کرد!

 

 تکرار این حوادث باعث شده که برخی، منفعلانه منتقدان دولت را به سکوت و کوتاه آمدن دعوت می کنند، با این توجیه که مبادا اعصاب جناب احمدی نژاد خراب شود و کاری را بکند که نباید بکند و حرفی را بزند که نباید بزند! چه بسا همین توجیهات (که شاید با نیت خیر و صلاح مطرح شده و می شود) باعث جری تر شدن آقای احمدی نژاد شده باشد.

 

 من قصد ندارم که در دعوای دیروز مجلس و دولت، طرف منتقدان دولت را بگیرم، چون به خوبی می دانم که التهاب و برهم زدن آرامش کشور در این شرایط حساس، از طرف هرکسی مخصوصا از سوی مسئولان، به هیچ وجه عاقلانه و در راستای مصالح کشور و نظام نیست؛ اما از دیروز که جنجال جدید آقای احمدی نژاد، فضای سیاسی و رسانه ای کشور را درگیر خود کرده، تحلیل هایی را دیدم و خواندم که بوی بی انصافی از آنها به مشام می رسد.

 

 مثلا بعضی فعالان مجازی، به جای بررسی علل و عوامل بروز اختلاف اخیر و نقش طرفین و نسبت هرکدام از آنها در این مساله، هردو را به یک اندازه مقصر می دانند. برخی حتی از این هم فراتر رفتند و در کمال تعجب همه کاسه کوزه ها را بر سر رییس مجلس شکستند! بعضی هم از خنده و شوخی و عکس نمایندگان مجلس برآشفتند گویی همه این ماجرا پیشاپیش از سوی مجلس طراحی و احمدی نژادِ مظلوم در آن گرفتار شده است! در حالی که واقعیت قضیه کاملا روشن است. واقعیت این است که جناب رییس جمهور به جای دفاع از وزیر خود، اتهاماتی را متوجه اشخاص دیگر از جمله رییس مجلس و رییس قوه قضائیه کرد. آن هم با استناد به فیلمی که مخفیانه از یک شخص دیگر تهیه شده بود! هیچکدام از این دوستانی که مثلا با ژست بی طرفی و دلسوزی برای نظام و رهبری، به دو طرف انتقاد می کنند، به این فیلم عجیب و اقدام عجیب تر دولت در ضبط آن اشاره ای نمی کنند.

 

 در این شرایط، آیا پاسخ و دفاع رییس مجلس از خود در برابر اتهامات وارده، غیرمنطقی است؟ و آیا سخنان (فرضا اشتباه وی) با سخنان جنجالی رییس جمهور برابر است؟ به نظرم این کمال بی انصافی است که رفتار دو طرف را یکسان بدانیم. رفتار کسی که شیشه خانه مردم را می شکند، با کسی که دست و پنجه او را می شکند، هرگز برابر نیست…

 

 متاسفانه بیشتر چنین تحلیل هایی از سوی کسانی مطرح می شود که این روزها خودشان را منتقد و جداشده از احمدی نژاد می دانند. گاهی هم با ژست دفاع از ولایت، به مسئولان هشدار می دهند که چرا به نصایح رهبری توجه نمی کنید؟ اما از جملات و عباراتشان کاملا پیداست که طرف دعوایشان بیشتر لاریجانی است نه احمدی نژاد!

 

 جالب اینجاست که علت اصلی مخالفت این آدم ها با لاریجانی هم، دقیقا به خاطر تعصبی است که روی شخص احمدی نژاد داشتند. البته ادعا می کنند که از سکوت لاریجانی در فتنه ۸۸ شکایت دارند، اما به اعتراف یکی از اعضای اصلی جبهه پایداری در ایام انتخابات مجلس، اختلاف اصلی آنها با لاریجانی مربوط به انتخابات سال ۸۴ است نه ۸۸٫ یعنی زمان رقابتش با احمدی نژاد! رقابتی که بعدها به گناهی نابخشودنی تبدیل شد.

 

 بنابراین این روزها که جناح ظاهرا بریده از احمدی نژاد، نمی تواند آن عقده های قبلی را به راحتی فراموش کند و از آنجا که درک رفتارهای عجیب احمدی نژاد برایشان سخت است و چون نمی خواهند از موضع سابقشان در قبال منتقدان احمدی نژاد کوتاه بیایند؛ لاجرم به هردو نفر فحش می دهند (به لاریجانی بیشتر!) البته خیلی هایشان هنوز هم احمدی نژاد را به دیگران ترجیح می دهند!

 

 حال در چنین شرایطی سوال این است که در برابر اقدامات و تهدیدات احمدی نژاد چه باید کرد؟ مدتهاست که رسانه ها، سایتها و وبلاگ های نزدیک به وی، منتقدان خود را تهدید به افشاگری و رو کردن سند می کنند. اتفاق دیروز تنها یک نمونه از این تهدیدها بود که عملی شد و مطمئنا در آینده هم تکرار خواهد شد. البته برنده جنجال دیروز قطعا احمدی نژاد نبود، اما معلوم نیست درآینده شاهد چه حوادثی باشیم.

 

و نکته آخر اینکه، ما در طول سه چهار سال اخیر، از این رویه و روش احمدی نژاد کم ضربه نخورده ایم! ظاهرا بعضی ها، هنوز متوجه این نکته نشده اند.

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان