کمتر کسی پیدا می شود که از این پیامک های تبلیغاتی شاکی نباشد حال داستان این پیامک های تبلیغاتی چیست...؟! به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ پیامک های که گاه و بیگاه باعث کلافه شدن کاربران شده و برای همه سوال شده که چرا این پیامک ها تمامی ندارد. اما گذشته از محتوا، این امر از لحاظ سودآوری اقتصادی هم بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی سه نوع ارسال پیامک در کشور صورت می گیرد که عبارتند از ارسال مشترکان شخصی با سیم کارت، ارسال انبوه توسط خطوط با سرشماره 1000، 2000، 3000 و 5000 و ارسال مشارکتی و تعاملی. در این بین مخابرات به ازای هر ارسال پیامک انبوه توسط نوع دوم از شرکت ها مبلغ 62 ریال دریافت می کند.
چگونه از شر پیامک های تبلیغاتی خلاص شویم؟
چرا پیامک های تبلیغاتی؟ پیامک های تبلیغاتی در سال های اخیر بسیار مورد توجه شرکت های تبلیغاتی قرار گرفته است. دلیل این استقبال، اول از همه ارزان و به صرفه بودن آن است و اینکه ارسال این پیامک ها تقریبا هیچ هزینه ای برای این شرکت ها ندارد. از طرف دیگر درآمد نسبتا زیاد این نوع تبلیغات دلیل دیگر گسترش آن است. شاید کسی فکر نکند که درآمد این نوع تبلیغات، فقط در یک روز میلیاردی باشد! یکی از کارشناسان حوزه مخابرات می گوید یکی از همین پیامک ها روزانه 13 میلیارد تومان برای صاحبانش درآمد به همراه دارد!
چگونه از شر پیامک های تبلیغاتی خلاص شویم؟
آیا همه این پیامک ها تایید می شوند؟ فرآیند ارسال همه این پیام ها  قانونی است. این پیام ها ابتدا در "مرکز رسانه های دیجیتال" تایید می شود و سپس با مخابرات قرارداد بسته می شود. مثلا ممکن است این محتوا، قطعاتی از کتابی باشد که این کتاب خود قبلا مجوز نشر گرفته است. پس محتوا را این مرکز تایید می کند؛ اما این به معنای نظارت بر تمام محتواهای تولیدشده نیست! چراکه روزانه میلیون ها پیامک رد و بدل می شود و قاعدتا کنترل و نظارت بر همه این پریمیومها مشکل است. مجوز پریمیوم ها هم مثل مجوز روزنامه و مجلات است؛ یعنی ابتدا صاحب محتوا تایید می شود؛ اما به این به معنای تایید تمام محتوای تولیدی وی نیست و فقط در صورت شکایت به آن رسیدگی می شود. تمام این پیامک ها باید در اولین پیام خود توضیح دهند که چه هدفی دارند و محتوای این پیامک ها چیست. همچنین باید حتما هزینه را در پایان پیام ذکر کنند. تعرفه را هم معمولا هر صنف برای خود تعیین می کند؛ برای مثال صنفی 75 تومان و صنفی دیگر کمتر یا بیشتر؛ اما معمولا میزانی انتخاب می کنند که مخاطبان خود را هم راضی نگه دارند و معمولا بیشتر از 100 تومان نیست.
چگونه از شر پیامک های تبلیغاتی خلاص شویم؟
چگونه از شر پیامک های تبلیغاتی خلاص شویم؟ اگر هر روز برایتان تبلیغ آرایشگاه محله یا فروشگاه ها و... می آید و می خواهید از شر آنها خلاص شوید؛ برای سیم کارت های همراه اول عدد یک را به 8999 و برای سیم کارت های ایرانسل عدد 2 را به 5005 ارسال کنید. برای باقی پیامک های تبلیغاتی پریمیوم هم می توانید "off" را به همان شماره ارسال کنید.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان