به گزارش لنگرنیوز، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری پیش از ظهر پنجشنبه در سیزدهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان با بیان اینکه باید مسائل استان های مرزی همانند هرمزگان به صورت ملی دیده شود، عنوان کرد: استان های مرزی دارای آثار و برکاتی در سطح ملی هستند که اگر به آنها توجه نکنیم دچار خسارت های ملی خواهیم شد و این مشکلات به همه جای کشور سرایت می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئله تقسیمات کشوری در این استان را پیگیری خواهم کرد، افزود: در این زمینه پیشنهادات منطقی وجود دارد که هم حقوق منطقه گاوبندی یا پارسیان محفوظ باشد و تنشی هم ایجاد نشود و با این نگاه موضوع را پیگیری می کنم.

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به شرایط کشور، افزود: شکر نعمت صرفا با زبان نیست و ذکر گفتن و شکر نعمت با زبان خوب است اما کافی نیست و شکر هر نعمتی صحیح استفاده کردن از آن نعمت است و کفران نعمت هم بد استفاده کردن از آن نعمت است.

ناطق نوری تصریح کرد: ما مشکلات زیادی داریم و در ۳۶ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته اگر یکی از مشکلاتی که برای ما ایجاد شد، برای حکومتی پیش می آمد، کافی بود تا از بین برود.

وی گفت: پیش از انقلاب از نظر عزت و استقلال سیاسی و آزاد بودن کشور چیزی نداشتیم و شاه ژاندارمی برای آمریکا بود که به واقع در آن زمان احساس حقارت می کردیم اما این ملت بی نظیر در تاریخ از امام راحل پیروی کردند و انقلاب اسلامی را رقم زدند و بعد از ۳۶ سال از انقلاب با وجود گرانی، بیکاری، تورم و مشکلات خانواده ها در سالروز پیروزی انقلاب مردم حضوری چشمگیر دارند که نشان می دهد مردم ما هم قدرت تحلیل و هم توان تفکیک دارند.

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: مردم ما مشکلات را به خوبی می فهمند و زمانی که روز ۲۲ بهمن و روز قدس می شود، قدرت تفکیک دارند و می گویند امروز روز ملی و عزت ماست و در آن حضور پیدا می کنند.

ناطق نوری افزود: این حضور برای مسئولان هم پیام دارد که آدرس را غلط نگیریم و متوجه شویم مردم با وجود اینکه از قوه قضائیه، مجریه و مجلس انتقاداتی دارند اما قدرت تفکیک دارند و در روز استقلال و عزت ما با تحلیل خود حضور می یابند.

وی با بیان اینکه مردم به خوبی شرایط منطقه و تهدید ضدانقلاب و شرایط جهان را درک می کنند، اضافه کرد: زمانی که آنها مردم را تهدید می کنند، مردم نیز حضور بیشتری پیدا می کنند تا بگویند از این تهدیدات نمی ترسیم.

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: استکبار جهانی به ما فشار وارد می کند و جنگ نفت را در کنار جنگ تحریم که بدتر از جنگ نظامی است علیه ما به راه انداخته تا مردم از انقلاب و نظام خسته شوند اما با همه این فشارها استواری مردم بیش تر می شود و شکر نعمت، دانستن قدر این نعمت بزرگ است.

ناطق نوری با بیان اینکه امروز ایران در منطقه عزتمند است، عنوان کرد: ممکن است برخی این مسئله را مطرح کنند که ما چه کار به لبنان و عراق و سوریه داریم و خودمان مشکلات بسیاری داریم اما پاسخ همه این گلایه ها این است که عامل و مزدور استکبار جهانی در منطقه رژیم صهیونیستی است که در اعتقادات آنها گام اولشان گرفتن از نیل تا فرات است و مانع رسیدن آنها به آبهای گرم جنوب ایران است و برای رسیدن به ایران باید موانع فلسطین، لبنان، سوریه و عراق را بردارند تا به مرزهای ما برسند.

وی خاطرنشان کرد: عقل اقتضاء می کند که نباید به دشمن اجازه دهیم تا به آخرین خاکریز ما برسد و خاکریز اول ما برای نگه داشتن دشمن، فلسطین است و ما ابتدا به فکر منافع ملی خودمان هستیم و فلسطینی ها ابتدا با سنگ می جنگیدند اما امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران با موشک به جنگ اسرائیل می روند.

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: لبنان نیز خاکریز دوم ماست که هر زمان اسرائیل تصمیم می گرفت تا دل بیروت می آمد اما هم اکنون نمی تواند و سید حسن نصرالله اعصاب صهیونیست ها را خرد کرده و پاسخ اسرائیل را می دهد.

ناطق نوری با بیان اینکه طرح استکبار جهانی این بود که حکومت بشار اسد را ساقط و پل ارتباطی میان ایران و لبنان را قطع کند و حزب الله در محاصره قرار گیرد و از بین برود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با هوشمندی در برابر این توطئه ایستادند و اجازه این کار داده نشد.

وی داعش را مولود استکبار جهانی با همراهی تندروها و خائنین در منطقه دانست و بیان داشت: ریشه داعش از طالبان آغاز و سپس به القائده و النصره رسید و بعد تبدیل به داعش شد و امروز کار به جایی رسیده که آمریکایی ها برای مقابله با داعش دستشان بالاست و از ما کمک می خواهند و در حالی که اطراف ما درگیری است اما آرامش در کشور ما وجود دارد.

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به مذاکرات هسته ای، افزود: ما مذاکره را تایید می کنیم اما پیشنهاد دهنده مذاکره آمریکا بود چون بعد از ۳۶ سال تحریم دیدند ما همچنان استقلال و عزت داریم و به این جمع بندی رسیده اند که بی خودی به چندتا از شیخک های منطقه دل نبندند و می خواهند با کشور مقتدر ایران مسائل خود را حل کنند.

ناطق نوری خاطرنشان کرد: آنها برای از بین بردن داعش دست نیاز به سمت ما دراز می کنند اما رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشمندی می گویند که ما کار خود را جدا انجام می دهیم و وارد ائتلاف آنها نمی شویم و امروز سردارانی همچون سردار سلیمانی موجب آبرو و عزت برای کشور در منطقه هستند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان