با مجوز یا بی مجوز، مساله این نیست!

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ ۰۷:۵۷ چاپ کد خبر: 20547
به گزارش لنگرنیوز، خزرآنلاین نوشت: چندی بود که استفاده ابزاری از واژه "بی مجوز" در خطاب قرار دادن پایگاه های خبری به طرز عجیبی رو به گسترش بود. هر چند به همت دولت تدبیر و امید، ساماندهی بسیار خوبی در راستای شناسنامه دار کردن پایگاه های خبری صورت گرفت به نحوی که بسیاری از این پایگاه ها توانستند در مدت زمان کوتاهی مجوز فعالیت خود را دریافت کنند و خوشبختانه از سرعت شیوع این سنت نادرست در استفاده ابزاری از واژه "بی مجوز" تا حدود زیادی کاسته شد.

البته هدف از نگارش این مطلب این نیست که بخواهیم خط قرمز برجسته ای میان رسانه های خبری در فضای مجازی ترسیم کنیم و آن ها را به دو دسته مجوزدار و بی مجوز تقسیم کنیم بلکه هدف اشاره به استفاده ابزاری برخی مسئولین است که گویا به خاطر آستانه تحمل پایین شان در نقدپذیری از هر روشی برای زیرسوال بردن منتقدین استفاده می کنند و با استفاده ابزاری از واژه های همچون "بی مجوز"، "زرد" و ... سعی بر ضعیف جلوه دادن عملکرد رسانه منتقد خود دارند غافل از اینکه اتخاذ چنین سیاست های نخ نما شده ای حالا دیگر نتیجه ای کاملا معکوس می دهد و خواننده فضای مجازی به خوبی درک می کند که چقدر انتقاد عنوان شده بر این مسئول گران آمده است!

خوشبختانه غریب به اتفاق رسانه های فعال در استان گیلان در عرصه خبر و خبررسانی یا مجوز فعالیت خود را گرفته اند و یا در نوبت دریافت مجوز قرار دارند و به هیچ عنوان نمی توان رسانه ای را که تا کنون نتوانسته مجوز خود را دریافت کند، رسانه بدون مجوز خواند!! چرا که بی شک مسئولین فضای مجازی به خوبی وضعیت سایت های خبری و اخباری را که در خروجی خود قرار می دهند، بررسی می کنند و در صورت وجود هر گونه مشکل در عملکرد آنان برخوردهای مناسب صورت خواهد پذیرفت.

روی سخن با مسئولین استان است. اینکه سایتی تا وقتی که به نقد عملکردتان نپرداخته به عنوان رسانه ای درخور تحسین و تمجید معرفی شود و به محض اینکه کوچکترین انتقادی به عملکردتان داشته باشد یک شبه به عنوان رسانه زرد و بدون مجوز تبدیل شود، نه مترادف با رعایت اصول اخلاقی است و نه شیوه برخورد درست با منتقدین!

امید است اداره فرهنگ و ارشاد گیلان نیز به عنوان متولی امر، توجه خاص به تسریع در فرآیند صدور مجوز پایگاه های خبری فعال در استان داشته باشد تا مدیر مسئولان این گونه سایت ها که بدون کوچکترین چشمداشتی و تنها بر اساس عشق و علاقه قلبی خود به فعالیت در حوزه خبر و خبررسانی می پردازند، حداقل از گزندهای تند و بی امان مسئولینی که طاقت کوچکترین انتقادی از خود و عملکردشان را ندارند، در امان باشند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان