به گزارش لنگرنیوز به نقل از  راه دانا، روز گذشته و در جریان همایش روز ملی مهندسی بود که حسن روحانی نرخ تورم بهمن ماه را صفر درصد اعلام کرد!

روحانی در این همایش آمار عجیب و غریبی ارائه داد و درباره تورم بهمن گفت: آمار دیروز مرکز آمار نشان می دهد تورم بهمن ماه صفر بوده است. همه اقتصاددانان می دانند که ماه های بهمن و اسفند ۲ ماهی است که بیشترین تورم را دارد. سال گذشته تورم بهمن ۵/۵ درصد بود و در جلسات اقتصادی که من هر ۲ ماه یکبار با حضور اقتصاددانان شرکت می کنم، هیچکس پیش بینی نمی کرد تورم بهمن ماه صفر باشد و این اولین بار است که در کشور چنین چیزی را شاهدیم که کار عظیم و بزرگی است.

این اظهارات رئیس جمهور در شرایطی است که مرکز آمار ایران نرخ تورم میانگین در پایان بهمن ماه امسال را با ۰.۶ درصد کاهش ۱۵.۲ درصد و تورم نقطه به نقطه را ۱۴.۴ درصد اعلام کرد که نسبت به دی ماه تغییری نداشت. از سوی دیگر بانک مرکزی نیز اعلام کرد نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۳ نسبت به دوازده ماه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۲ معادل ۱۵.۸ درصد است.

حالا اینکه حسن روحانی بر اساس چه ملاک و معیاری میزان نرخ تورم را صفر درصد نامیده است جای سوال دارد. این در شرایطی است که در ماه گذشته شاهد افزایش چشمگیر برخی کالاهای اساسی مردم به خصوص در زمینه قیمت مرغ بوده ایم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان