کاهش 61 درصدی ساخت و ساز در لنگرود

۱۳۹۳/۱۲/۰۶ ۰۹:۳۵ چاپ کد خبر: 20722

به گزارش «لنگرنیوز» ، عبدالرضا قاسمیان ظهر امروز در نشست نظام مهندسی استان درباره وضعیت ساخت و ساز در گیلان اظهار کرد: برای رفاه حال مردم کنترل کیفیت ساختمان توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسید و در سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با همکاری شهرداری های استان تمام پروانه های صادره از مراجع صدور پروانه مانند شهرداری ها و دهیاری ها در سازمان به ثبت می رسد.









وی ادامه داد: آمار کاملی از میزان ساخت و ساز ساختمان هایی که پروانه ساختمانی اخذ می کنند به تفکیک شهرستان و طبقات ساختمان در کل گیلان در سازمان نظام مهندسی ثبت شده است.



رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با بیان اینکه سایت اطلاعاتی این سازمان به صورت آنلاین در اختیار همگان است، تصریح کرد: امسال آمار ساخت و ساز گیلان با توجه به رکود بازار مسکن که در کشور به وجود آمد نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ حدود ۵۳ درصد متراژ بنا داشتیم که ۴۷ درصد کاهش یافته است.



وی با بیان اینکه سال ۹۲ سال پر رونقی برای ساخت و ساز نبود، تصریح کرد: در سال ۹۲ در مجموع ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار متر مربع در گیلان پروانه ساختمانی داشتیم که تا پایان بهمن و اوایل اسفند ماه حدود ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار متر را شامل می شد.



قاسمیان افزود: امسال تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار متر مربع متراژ بنا در گیلان انجام شده است که ۵۳ درصد مدت مشابه سال گذشته می شود.



وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان های گیلان کمتر از میانگین ساخت و ساز و برخی شهرستان ها بالاتر از میانگین هستند، خاطرنشان کرد: ساختمان های بزرگ به ویژه بالای سه سقف آمارشان کاهش یافته و ساختمان هایی که یک و دو سقف و خارج از محدوده شهری و افراد برای بهره برداری خود ساختند نسبت به میانگین بالاتر است.



این مسئول متذکر شد: آمار ساخت و ساز در شهر رشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد است یعنی ۴۱ درصد کاهش داشته است.



وی آمار ساخت و ساز در بندر انزلی را ۳۵ درصد مدت مشابه سال ۹۲ عنوان کرد و یادآور شد: این آمار ۶۵ درصد کاهش داشته است.



قاسمیان از کاهش ۵۶ درصدی آمار ساخت و ساز در لاهیجان خبر داد و خاطرنشان کرد: این آمار در آستانه اشرفیه ۵۸ درصد، لنگرود ۶۱ درصد، رودسر ۴۰ درصد و… بوده است.



وی آمار ساخت و ساز در گیلان را با کاهش زیاد عنوان کرد.







همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان