جلیل سر قلعه/خانه ملت

عضو کمیسیون عمران مجلس، در یادداشتی ضمن محکوم کردن هجمه های وارده به دولت سوریه از سوی غرب بر ضرورت حمایت از دولتقانونی این کشور تاکید کرد.

مجید جلیل سرقلعه نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی ضمن محکوم کردن هجمه های وارده به دولت سوریه از سوی غرب بر ضرورت حمایت از دولت قانونی این کشور تاکید کرد که در ذیل می خوانید:

 

سوریه خط مقدم مبارزه با منافع رژیم صهیونیستی و در پایان آن در منطقه و جهان است الگو گرفتن کشورهای اسلامی و منطقه از جمهوری اسلامی، به ویژه کشور سوریه، دغدغه آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی است که بر همین اساس دولت اسد را مورد هجمه های گوناگون قرار داده اند.

 

با حمله به سوریه که بعید است آنها به اهدافشان برسند، به زعم خود به تقویت صهیونیسم و به اهداف منطقه ای خود خواهند رسید که باید گفت چون سوریه 5/2سال است با هجمه ها و سناریو های مختلف مقابله کرده از پای در آوردن آن کار سختی است. و ضرر این هجمه متوجه آمریکا، غرب و رژیم اشغالگر قدس می شود.

 

 تنها بهانه غرب برای ایراد اتهام به  سوریه استفاده از سلاح شیمایی است، چون حکومت سوریه قانونی و دارای مشروعیت اجتماعی و سیاسی است. لذا افکار عمومی قابلیت پذیرش چنین اتهامی را ندارد زیرا این سناریو در عراق اجرا و ناکام ماند.

 

مجامع بین المللی و اسلامی و مسلمانان به شدت با این هجمه مخالف و حکومت سوریه را به رسمیت می شناسند و ملت سوریه باید تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

 

ایران ضمن محکوم کردن چنین حرکت هایی در جهان و منطقه کشورهای عضو شورای امنیت و اعضای ناتو را به خویشتنداری دعوت و معتقد است از طریق دیپلماسی و روش های سیاسی نتیجه قابل قبول حاصل خواهد شد. مجمع نمایندگان استان نیز چنین حرکت های خانمانسوز را محکوم و طرفداری خود را از ملت بی دفاع سوریه اعلام خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان