آقای خاتمی! خط شما یا خط امام؟!

۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۶:۵۵ چاپ کد خبر: 2133

یکی از سران فتنه به رغم تمجید از شیخ مطرود حضرت امام خمینی(ره) مدعی طرفداری از خط امام شد.

یکی از سران فتنه به رغم تمجید از شیخ مطرود حضرت امام خمینی(ره) مدعی طرفداری از خط امام شد.خاتمی در دیدار فضل اله صلواتی که در پوشش بزرگداشت مرحوم سید جلال الدین طاهری به ملاقات وی رفته بود، گفته است: اصفهان و بخصوص نجف آباد مدیون شخصیت والایی چون حضرت آیت الله العظمی آقای منتظری است. ایشان یکی از ارکان انقلاب و تئوریسین های بزرگ انقلاب اسلامی بودند و جایگاه بسیار مهمی داشتند.

 

خاتمی پس از ذکر سوابق منتظری و بی آن که به سوابق زندگی وی در میدان دادن به باند منافق و تروریست مهدی هاشمی معدوم و خون دل هایی که حضرت امام (ره) در این زمینه خورد اشاره کند، مدعی خط امام شد وگفت: «بنده به صراحت می گویم امام محور و رهبر انقلاب ماست، ولی ما قرائتی از دین و امام و خط و مشی ایشان داریم و به حد کافی هم می توانیم مستند بکنیم. اما قرائت هایی امروز وجود دارد که به رسمیت شناخته می شود آزاد است و مصونیت دارد و می تواند قرائت ما از امام را مورد تنگنا قرار دهد.»

 

وی افزود: «ما درباره قرائت مان از دین و امام راحل حرف داریم و می توانیم از آن دفاع کنیم و معتقدیم انقلاب ما بر آن اساس تحقق پیدا کرد و می بایست در عمل هم تحقق پیدا کند. نمی شود شما به موضع عملی امام در مقام مسئول اول کشور در موقعیت جنگ و ترور و اضطراب و اضطراری به یک مسئله ای متمسک بشوید که هر کشوری و هر حکومتی در دوران بحران مجبور است یک روش هایی اتخاذ کند برای حفظ اصل نظامش، این را بگویند خط امام و آن همه حرف ها و موضع گیری ها و روشن بینی هایی که امام داشتند را اصلاً کنار بگذاریم.»

 

خاتمی افزود: «امام این همه تاکید روی ملت حق ملت روی ضدیت با دیکتاتوری و محروم کردن مردم از حقوقشان داشتند من خط امام را این می دانم که رهبری در روز رای گیری فرمودند: «رای مردم حق الناس است.» میزان، رای ملت است این خط امام است و خطی است که ما باید به دنبالش برویم.»او سپس با بیان اینکه اصلاح طلبی واقعی با اعتدال سازگار است گفت: بنابراین شعار اعتدالی که داده می شود نه تنها بیرون از حوزه اصلاح طلبی نیست بلکه اعتدال با افراط و تفریط از هر طرف که باشد مخالف است.خاتمی گفت: «همه گفته اند؛ آقای روحانی هم گفته اند. امروز بهترین موقعیتی است که بیاییم دلهایمان را از کینه پاک کنیم، زندانیها آزاد شوند، حصرها برداشته شود و همه کنار یکدیگر باشیم و با فضای برادری همه بتوانیم برای کشور کار بکنیم، مملکت در برابر مشکلات بزرگی قرار گرفته؛ اقتصادی سیاسی فرهنگی مدیریتی، همه باید کنار هم کار کنیم.»

 

درباره این اظهارات سزاوار یادآوری است که اولاً حضرت امام از جمله درباره عملکرد آقای منتظری و خیانت های وی فرمودند «میزان حال فعلی افراد است» و تاکید کردند که وی به منافقین میدان داده و پول بیت المال را هزینه آنها می کند. در واقع خانه آقای منتظری به تدریج به مسجد ضراری برای آمد و شد طیف های مختلف منافقین و کارشکنی علیه نظام و دفاع مقدس شده بود و به همین دلیل نیز حضرت امام، نامبرده را از قائم مقامی رهبری عزل کردند، با این وجود ساده لوحی های منتظری تبدیل به لجبازی و خیانت شد.ثانیاً به هر قرائتی از خط امام قائل باشیم نمی توانیم در نفاق امثال خاتمی تردید داشته باشیم چه اینکه در دولت وی از سوی برخی اصلاح طلبان به گزافه گفته شد خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت اما کوچک ترین اعتراضی از خاتمی شنیده نشد، هم چنان که ۱۰ سال بعد هنگامی که روی جمهوری اسلامی «در آشوبگری خیابانی خط کشیده شد یا به امام» و به ولایت فقیه جسارت کردند، خاتمی نه تنها اعتراض نکرد بلکه جزو تحریک کنندگان پشت پرده آن فتنه آمریکایی- اسرائیلی بود.

 

ثالثاً خاتمی و طیف متبوع وی به خاطر خودکامگی و جاه طلبی- و بعضاً آلودگی به سرویس های جاسوسی بیگانه- در انتخابات سال ۸۸ مقابل رای ۲۵ میلیون نفری ملت که آن هم حق الناس بودند ایستادند و نه تنها این قانون شکنی آن هم با دروغ تقلب مرتکب شدند بلکه بستر معرکه گیری گروهک های ضد انقلاب و آدم کشی و حمله به مساجد و تکایا را نیز فراهم ساختند و بنابراین خون قربانیان و هزینه های گزاف تحمیل شده به کشور و ملت بر گردن عوامل فتنه سنگینی می کند. با این وصف عملکرد طیف مورد اشاره، عین افراط گری و فسادطلبی است و نه دخلی به شعار اصلاح طلبی دارد و نه تناسبی با شعار اعتدال. این جریان تا هنگامی که امکان تحریک به آشوب داشت، کوتاه نیامد و بنابراین ادعای «پاک کردن کینه از دل» توهین به شعور مردمی است که ۸ ماه رفتار از سر شقاوت و خباثت جریان فتنه را به چشم دیدند.

 

و بالاخره باید پرسید آیا مبانی فکری و سیاسی حضرت امام صرفاً مربوط به دوران بحران و اضطرار بود؟ یعنی این که حضرت امام فرمودند «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد»، «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»، «آمریکا دشمن شماره یک ملت ها و شیطان بزرگ است» ، «منافقین از کفار بدترند»، «من نمی گذارم منافقین، اسلام و مردم بی پناه را از بین ببرند» و… نعوذبالله تاریخ مصرف داشته و حالا از نگاه فتنه گران دوره نوکری آمریکا و اسرائیل و منافقین است؟!

 

نقطه ضعف دولت جدید می تواند نزدیکی با دولت سازندگی باشد

 

«قرابت به دولت سازندگی می تواند به نقطه ضعف دولت جدید تبدیل شود».روزنامه جمهوری اسلامی ضمن انتشار این تحلیل هشدارآمیز نوشت: «آنچه در مورد این شباهت باید مورد توجه قرار گیرد رویکردهای اقتصادی دولت یازدهم است خصوصاً اینکه اغلب چهره های مشترک دولت یازدهم با دولت های پنجم و ششم، وزرا و مسئولان اقتصادی هستند. واقعیت این است که در بررسی روند تغییرات شاخص های اقتصادی و فراز و فرودهای سال های پس از انقلاب اسلامی، علاوه بر سال های ۸۴ تا ۹۲ یعنی دوران دولت های نهم و دهم، سال های ۶۸ تا ۷۶ یکی از پرتلاطم ترین دوره های تاریخی اقتصاد ایران بوده است.»

 

این روزنامه می افزاید: «آیت الله هاشمی رفسنجانی با هدف انجام اصلاحات ساختاری در اقتصاد ایران، دست به تغییراتی در فرایند قیمت گذاری، پرداخت یارانه ها و تعیین نرخ ارز زد که به دلائل و علل گوناگون دستخوش چالش های فراوانی شد و سرانجام ناتمام باقی ماند. حال و با گذشت حدود ۱۶ سال از آن زمان، دولتی در ایران بر مسند نشسته است که نه تنها رئیس آن قرابت فکری فراوانی با رئیس دولت های پنجم و ششم دارد بلکه دولتمردانش نیز خصوصاً در حوزه اقتصادی، عمدتاً از همان دوران پرتلاطم ۱۶ سال قبل انتخاب شده اند. این قرابت فکری همانقدر که می تواند نقطه قوت دولت آقای روحانی باشد، استعداد آن را نیز دارد که به نقطه ضعف دولت یازدهم تبدیل شود».

 

روزنامه جمهوی اسلامی خاطرنشان کرد: «دوستداران و علاقمندان دولت یازدهم، حضور چهره های قدیمی و پرسابقه دولت های پنجم و ششم را نشانه و علت پختگی دولت می دانند و منتقدان دولت یازدهم این تکرار را نه تنها شاهدی برای صحت ادعای بسته بودن دایره چرخش نخبگان در ایران می دانند بلکه علامت و پیام روشنی ارزیابی می کنند برای احیای مجدد آنچه سیاست های اقتصادی لیبرالی دولت های پنجم و ششم می نامند.» در ادامه این تحلیل آمده است: به نظر می رسد اگر دولت یازدهم به دقت و روشنی به تبیین و تشریح مواضع اقتصادی خود نپردازد، این ارزیابی که هنوز در مرحله پیش فرض تحلیلی منتقدان قرار دارد، خیلی زود به الگوی نقد و تحلیل عموم جامعه از رویکردها و اقدامات دولت تبدیل می شود.

 

به عبارت دیگر در شرایط فعلی و با مشخص شدن استخوان بندی اصلی دولت و آغاز فعالیت وزراء و مسئولان اقتصادی، این مسئولان باید از مرحله کلی گویی، برشمردن اولویت های ناظر بر چالش ها و… قدم فراتر بگذارند و راهبردهای اصلی خود را برای جامعه تشریح کنند تا جایگاه دولت یازدهم در فراگرد اقتصادی ایران بهتر مشخص شود، چرا که در این مرحله و شرایط تکرار ضرورت اعتدالگرایی، باز گرداندن آرامش به اقتصاد، بهبود فضای کسب و کار و…، توقف در تاکتیک ها تلقی می شود.

 

جمهوری اسلامی تأکید کرد: وزرای دولت اکنون باید برای افکار عمومی به روشنی تشریح کنند که پس از بازگرداندن آرامش به اقتصاد، تعامل با فعالان اقتصادی، جلوگیری از تزریق مستمر نقدینگی به جامعه، تأمین مالی تولید و… در رویکرد کلان خود را در قالب یک دولت مدافع بازار آزاد می دانند یا یک دولت رفاه اجتماعی؟ اهمیت پاسخگویی به این پرسش در این است که برای ناظران و کارشناسان تا حدود زیادی مشخص می کند، تصمیمات دولت را در چه چارچوبی باید تحلیل و ارزیابی کنند؟ … دولت های پنجم و ششم دولت هایی با رویکرد اقتصاد آزاد تلقی می شوند.

 

آن جنایت صدام خوب بود ولی این جنایت وحشیانه بود!

 

وزیر خارجه اسبق آمریکا به حمایت از صدام در جریان حمله به ایران اذعان کرد.جیمز بیکر در اظهاراتی که معیارهای دوگانه و ریاکارانه رژیم آمریکا را نشان می دهد. حمایت از صدام را کمک به وی «برای دفاع از خود» توصیف کرد اما حمله صدام به کویت را «اشغالگری وحشیانه» خواند!

 

وی در مصاحبه با العربیه درباره به هم خوردن روابط آمریکا با عراق در سال ۱۹۹۰ با وجود روابط بسیار گرم میان دو دولت می گوید: به مدت یک سال ایالات متحده تلاش های بسیاری می کرد که صدام را قانع کند که دوباره به جامعه جهانی بپیوندد اما او دائماً و مکرراً به مطالبات ما پشت می کرد. همان طور که می دانید ایالات متحده آمریکا در زمان جنگ ایران و عراق اطلاعات امنیتی در اختیار او قرار می داد و با حکومت وقت عراق سال ها همکاری می کردیم.

 

وقتی که صدام حسین به کویت حمله کرد به این معنا بود که کشوری بزرگ وحشیانه کشور کوچک همسایه خود را بدون هیچ گونه توجیهی به تصرف خود درآورد، این مقدمه ای برای اقدامی وحشیانه محسوب می شد.به گزارش دیپلماسی ایران، بیکر در ادامه اظهارات متناقضش گفته است: قبل از جنگ کویت به عراق کمک کردیم تا بتواند از خودش در برابر ایران در طی آن جنگ طولانی دفاع کند[!] در نتیجه ایالات متحده تا آن جا که ممکن بود هم پیمانی برای عراق محسوب می شد. در این میان مسأله ای وجود دارد که باعث می شود به چیزی جز این معتقد نباشیم که صدام کاری که علیه کویت انجام داد و آن را به تصرف خود درآورد در حقیقت جنگ علیه کشوری همسایه و کوچک با همه ابعاد وحشیگری وتوجیه ملتش به این اشغال وحشیانه بود.

 

حرف های حجاریان را کس دیگری می گفت اصلاح طلبان چه بلایی بر سرش می آوردند؟

 

عقب نشینی اصلاح طلبان فتنه گر از برخی مواضع گذشته با ملامت شدید عناصر اپوزیسیون و ضدانقلاب مواجه شده است.سایت سکولاریسم نو با اشاره به سخنان رئیس جمهور در تخطئه اردوکشی خیابانی فتنه گران و نیز اظهارات حجاریان مبنی بر اینکه ادعای تقلب و تخلف در انتخابات سال ۸۸ واقعیت ندارد، از قول حشمت طبرزدی نوشت: سعید حجاریان استراتژیست اصلاح طلبان در میان بهت و حیرت همگان اعلام کرد که در انتخابات ۸۸ تقلب و تخلف صورت نگرفت. به راستی اگر این حرف را یکی از نیروهای مستقل زده بود، همین اصلاح طلب های حکومتی و دنباله روهای به ظاهر چپ و ملی، چه بلایی سر آن می آوردند؟

 

وی می افزاید: این فرافکنی ها با آن حرف توهین آمیز روحانی که تظاهرات جنبش سبز را اردوکشی خیابانی نامید، کامل شد اما صدای هیچ کدام از رسانه های حامی اصلاح طلبان در نیامد. روحانی با این موضع خود ماهیت واقعی اش را رو کرد اما هنوز عده ای دست به کار ماله کشی و توجیه کاری هستند. اگر احمدی نژاد از تظاهرات قانونی جنبش سبز به اردوکشی خیابانی تعبیر کرده بود، همین اصلاح طلب های حکومتی و دنباله ها چه بلوایی به راه می انداختند؟

 

سکولاریسم نو همچنین با انتقاد از سوابق وزرای کشور و دادگستری روحانی، مصطفی پورمحمدی را به عنوان وزیر دادگستری، علی جنتی را به عنوان وزیر ارشاد و رحمانی فضلی را به عنوان وزیر کشور معرفی کرد. این در حالی بود که رأی دهندگان به روحانی بر این باور بودند که او دکتر عارف را به عنوان معاون اولی، مسجد جامعی را وزیر ارشاد و حداقل کسانی چون یونسی و امثال او را به عنوان وزیر اطلاعات برمی گمارد. مگر همین اصلاح طلبان نبودند که عده ای را به پای صندوق های رأی کشاندند و به نام جنبش سبز رأی جمع کردند، آیا قرار بود با رأی آن ها پورمحمدی، جنتی و رحمانی فضلی و دیگران روی کار بیایند.طبرزدی این را هم نوشته که خیال آزادی دست اندرکاران فتنه ۸۸ توهم بوده و نظام معتقد است آنها باید توبه کنند.

 

واکنش الهام درباره لغو برخی از مصوبات دولت دهم

 

سخنگوی دولت دهم با اشاره به احتمال تعطیل کردن دفتر رئیس جمهور سابق توسط روحانی گفت: احمدی نژاد با این موضوع مشکلی ندارد چرا که او به جز دشمن با همه چیز کنار آمده است.غلامحسین الهام در حاشیه مراسم ختم پدر صادق محصولی و در جمع خبرنگاران درباره لغو مصوبات دولت دهم توسط دولت جدید اظهار داشت: اگر مصوبه ای حق مکتسبه ای برای کسی ایجاد کند آن حق را باید حفظ کرد و در صورت آسیب از این جهت می تواند شکایت کند.

 

سخنگوی سابق دولت با بیان اینکه احمد ی نژاد در حال مشغول انجام کارهای مربوط به دانشگاه است، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر آقای روحانی دفتر رئیس جمهور سابق را مانند سال ۸۴ تعطیل کند، واکنش آقای احمدی نژاد چه خواهد بود، گفت: آقای احمدی نژاد مشکلی با این موضوع ندارد و به جز دشمن، با همه چیز کنار می آید.به گزارش فارس، وی در خصوص عدم حضور احمدی نژاد در مراسم تحلیف و جلسه مجمع و اینکه آیا دلیل سیاسی دارد گفت: تحلیف تعریف قانونی ندارد و از این رو عدم حضور وی دلیل خاصی نداشت.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان