کسی از خبرنگار تقدیر و تشکر نمی کند هرآنچه صدکار انجام داده باشد اما اگر یه روز یک قدم به چپ رفت همه انتقادها بر سر او سرازیر خواهند شد.

17 مرداد در تقویم کشور به نام روز خبرنگار نامگذاری شده در حالی که این روز در نهایت سکوت و بدون توجه مسئولان سپری شده و تا امروز هیچ آیینی در تجلیل از زحمات یک ساله خبرنگاران در لنگرود حتی از سوی متولیان اصلی در نظر گرفته نشده است.

 

صادق عابدینی یکی از روزنامه نگاران  پیشکسوت شهرستان لنگرود با تبریک روز خبرنگار خدمت سفیران اطلاع رسانی گفت: خبرنگاری وخبر وظیفه و شغل نیست، عشق وعلاقه است و اگر کسی بخواهد او را بعنوان شغل و وظیفه نگاه کند نمی تواند موفق شود و کسی که علاقه ندارد بهتر است وارد این حرفه نشود.

وی ادامه داد: کسی از خبرنگار تقدیر و تشکر نمی کند هرآنچه صدکار انجام داده باشد اما اگر یه روز یک قدم به چپ رفت همه انتقادها بر سر او سرازیر خواهند شد.

 

این روزنامه نگار افزود: من مسئول گرامیداشت هر فعل کوچک و بزرگم، من تماشاچی حاضر و ناظر هر جلسه و افتتاحم، صبور و بی منت، بدون اینکه اضافه کار، حق جلسه، حق ماموریت، سنوات و ... دریافت کنم.

 

متأسفانه امروز در حالی برای خبرنگاران در اوج سکوت، گمنامی و بی خبری سپری می شود که عده ای تدارک برنامه ای را با گذشت چند روز و با حال و هوایی که از تب و تاب روز گرامیداشت خبرنگار می گذرد در صدد تدارک برنامه ای هستند که به نظر می رسد هیچ ثمر و نتیجه ای به دنبال ندارد.

 

جامعه خبرنگار، هر ساله تنها یک بار، در حد مراسم تجلیل و دریافت لوح تقدیر، تجلیل می شوند و این در حالی ا ست که بیشتر مسئولان روز خبرنگار را فراموش کردند و در نهایت لطف شان حتی با یک پیامک این روز را تبریک نگفتند.

 

در پایان من خبرنگار و عکاس سوگند می خورم به حرمت قلم که تا روز آخر به این خاک و به این مردم وفادار بمانم، حق را ناحق جلوه ندهم و خدمتگذار باشم.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان