به گزارش خبرنگار لنگرنیوز، سردار حسین مصطفی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وظیفه سنگین رسانه، گفت : در برخی اوقات کارهایی انجام می شود که به دور از چشم مردم است و رسانه میتواند با پوشش دادن، آن کار را به اطلاع مردم برساند. مسئول ستاد بزرگداشت یادواره سردار شهید حسین املاکی افزود : مردم شهرستان لنگرود در مراسم تشییع سرگرد خوشه بر شهید مدافع حرم، به همه ثابت کردند که همواره در مسیر ولایت و دفاع از ارزش ها پایبند هستند وکه انعکاس خبری مراسم تشییع این شهید مدافع حرم بر عظمت و شکوه ان افزود. فرمانده تیپ میرزاکوچک خان مریدان اظهار کرد : جوانان امروز ما با الگو قرار دادن شهید املاکی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی که برای دفاع از ارزش ها در برابر دشمن ایستادند در هر زمان و مکان که احساس وظیفه کنند برمیخیزند و در راه صحیح قدم برمیدارند. سردار مصطفی پور تصریح کرد : خدا در قران و روایات به دادخواهی مظلوم فرمان داده شده است و امروز جوانان این کشور داوطلبانه در دفاع از حرمین و ارزشهای اسلامی حضور دارند.

IMG_۲۰۱۵۰۳۱۸_۱۲۰۱۳۵

وی با بیان اینکه خط مقدم کشور ایران، سوریه، لبنان و عراق است، افزود : اگر هدایت و فرماندهی جوانان ایرانی در کشورهای مورد هجوم وجود نداشت امروز ایران باید در پشت مرزهای کشور با دشمن میجنگید. مسئول ستاد بزرگداشت یادواره سردار شهید حسین املاکی گفت : نیت اصلی تکفیری ها و داعش نابودی انقلاب اسلامی است و در این هجوم استکبار جهانی در تمام زمینه ها آن ها را تجهیز میکنند ولی در افکار عمومی صحبت از مقابله با تکفیری ها را اعلام میکنند. فرمانده تیپ میرزاکوچک خان مریدان با اشاره به رشادت ها شهید املاکی، اظهار کرد : اکثر همرزمان سردار املاکی از شهادت و اقتدار ایشان در برهه های دشوار عملیات ها و آشنایی به مسائل کامل رزمی صحبت میکنند. سردار مصطفی پور با بیان اینکه یادواره بیست و هفتمین سالگرد شهید حسین املاکی 9 فروردین 1394 ساعت 16 در مسجد جامع شهرستان لنگرود برگزار میشود گفت : به مناسبت گرامیداشت این شهید بزرگوار که مورد عنایت رهبر معظم انقلاب نیز بودند برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است. وی افزود : برگزاری مسابقه انشاء نویسی با موضوع شهید املاکی، برگزاری مراسم ویژه شهید املاکی در منطقه عملیاتی هویزه، مسابقه خوشنویسی مشق گمنامی 2، فعال کردن بخش های دانشجویی و جوانان ستاد برای برگزاری هرچه بهتر مراسم شهید املاکی و برنامه های متنوع ورزشی از جمله اقدامات ستاد بزرگداشت یادواره سردار شهید حسین املاکی میباشد. مسئول ستاد بزرگداشت یادواره سردار شهید حسین املاکی تصریح کرد : توزیع 2 هزار جلد دفترچه مزین به تصویر و نام شهید املاکی در بین دانش آموزان، همایش واکاوی عملیات والفجر 10، برگزاری صبحگاه مشترک نیز از دیگر اقدامات این ستاد میباشد. فرمانده تیپ میرزاکوچک خان مریدان با بیان اینکه سرود و نماهنگ ویژه شهید املاکی تولید شده است، اظهار کرد : این نماهنگ در روز برگزاری یادواره در 9 فروردین پخش میشود. وی افزود : توزیع بلوتوث انبوه نسخه موبایلی کتاب سماع سرخ، برپایی نمایشگاه عکس شهید املاکی و ویزیت رایگان توسط بهداری تیپ میرزا کوچک خان از دیگر برنامه های روز یادواره شهید حسین املاکی می باشد.

به گزارش لنگرنیوز، شهید حسین املاکی در عاشورای سال 1340 در روستای کولاک محله لنگرود به دنیا آمد و در سال 58 دیپلم گرفت و وارد سپاه پاسداران شد که پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه ها شد و در کسوت فرمانده محور در لشکر 25 کربلا حماسه ها آفرید.

وی در سال 64 با ایجاد لشکر ویژه قدس به عنوان فرمانده تیپ یکم و جانشین لشکر نقش آفرینی کرد و در عملیات های مختلف مانند کربلای 2، 4 و 5 جانفشانی کرد و در تاریخ 9 فروردین سال 67 در ارتفاعات بانی بنوک بر اثر حمله شیمیایی دشمن بعثی آسمانی شد. مقام معظم رهبری در سفر سال 79 به گیلان شهید املاکی را که در میدان جنگ ماسک خود را به صورت بسیجی کنار دستش بست، قهرمان نامیدند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان