به گزارش لنگرنیوز، شهرستان لنگرود با مرکز این گیلان، «رشت» 60 کیلومتر فاصله دارد و از شمال به دریای خزر، از جنوب و غرب به لاهیجان و از شرق به رودسر منتهی می شود.



Photo edited with https://www.tuxpi.com



از نوشته های تاریخی چنین استنباط می شود که زمین های اطراف لنگرود باتلاقی بود و ساخت و ساز را دچار مشکل می کرد اما به مرور زمان و توسعه تجارت در گیلان لنگرود نیز رونق یافت و در زمینه های کشاورزی به ویژه کشت کنف از شهرهای مهم این استان محسوب می شود.



«رابینو» جهانگرد معروف درباره لنگرود چنین می نویسد: «از کناره های رودخانه، لنگرود زیباترین منظره ای است که من در ایران دیده ام».



لنگرود دارای محله هایی به نام های فشکالی محله، سوتال محله، درمسجد، کاسه گرمحله، قصاب محله، گشته مردخال، انزلی محله و راپشته است که هر کدام اعتبار خاصی دارد.



بندر چمخاله در شش کیلومتری لنگرود قرار دارد و از جاذبه های گردشگری است و طبیعت مناسب موجب شده تا مردم لنگرود به کارهای کشاورزی علاقه مند شوند و عمده این محصولات شامل انواع برنج، چای و صیفی جات است.



صید ماهی در لنگرود رایج بوده و بازار هفتگی آن در روزهای شنبه و چهارشنبه با استقبال زیادی مواجه می شود.



تالاب زیبا و طبیعی کیاکلایه با انواع پرندگان دریایی، پارک تفریحی فجر که در بخشی از این تالاب قرار دارد جزو جاذبه های گردشگری لنگرود است.



«لیلاکوه» از دیگر جاذبه های گردشگری لنگرود و خاستگاه دوستان طبیعت است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به طرف آرامش خاصی که دارد سوق می دهد.



مجتمع ساحلی با فضایی آرام و دلنشین در چمخاله زیبا از دیگر جاذبه های چشم نواز لنگرود است که گردشگران تمایل زیادی برای استراحت و لذت از فضای آن دارند.



پل خشتی لنگرود مربوط به دوره قاجاریه، مسجد جامع این شهر که در سال 1001 هجری قمری ساخته شده، بقاع متبرکه آقا سیم محمود «سفید آستانه»، سید محمد تقی کوشالشاد، خانه منجم باشی حاکم لنگرود که «رابینو» جهانگرد مشهور این خانه را بی نظیر خواند، خانه دریابیگی از شاهکارهای هنر دوران قاجاریه و قلعه «دژبن» و... از جاذبه های زیارتی و تاریخی شهرستان زیبای لنگرود است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان