به گزارش لنگرنیوز، یادواره گرامیداشت عملیات فتح المبین با سخنرانی سردار حاج سعید قاسمی در رودسر برگزار شد.

سعید قاسمی در این مراسم با بیان اینکه گیلان، خطه شهیدپرور است گفت : این خطه چه در دوران جنگ و چه بعد از آن تا فتنه 88 حق مطلب را ادا کرده است.




وی با اشاره به تاریخچه جنگ از تجاوز به منطقه جنوب در سه مقطع توسط هلندی ها پرتغالی ها و انگلیسی ها افزود : میرزاکوچک خان جنگلی از جمله رزمندگانی بود که در برابر روس ها ایستاد و باید برای میرزا برنامه های مفصل گرفته شود تا شخصیت میرزای جنگلی، مصادره گروه های منحرفی مثل منافقین در ابتدای انقلاب نشود.




سردار قاسمی با انتقاد به محتوای درسی 12 ساله مدارس اظهار کرد : در طول دوران تحصیل کمتر از 10صفحه مطلب درمورد امام راحل ، کمتر از سه درس درباره انقلاب اسلامی و راجع به شهدا و دفاع مقدس کمتر از 10 صفحه مطلب وجود دارد که برای تربیت یک نسل انقلابی مناسب نیست.




قاسمی تصریح کرد : برخی در خصوص جنگ تحمیلی شبهاتی را مطرح میکنند که دلیل ایجاد این شبهات، نپرداختن کافی به مسائل دفاع مقدس در فضای مدارس میباشد.




سردار قاسمی از شهید فرهاد خوشه بر به عنوان یک نمونه نام بردند که در هیئات و مساجد پرورش داده شده اند.




وی گفت : رزمندگان و روحانیون به مدارس بپردازند و ناکامی های محتوای دروس مدارس را جبران شود.




سعید قاسمی با اشاره به تاریخ جفرافیای ایران گفت : شکل جغرافیایی کشور ایران در 200 سال قبل همچون نهنگی بود که با خیانت شاهان قسمتی از خاک کشور جدا شد و تنها در دفاع مقدس بود که حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد.




سردار قاسی تسلط دوباره ایران و فرهنگ اسلامی انقلابی کشور را این بار نه با جنگ سخت بلکه با صدور فرهنگ انقلابی مردم ایران در حال وقوع دانست و افزود : راهپیمایی 20 میلیونی اربعین گذشته از جمله اقدامات انقلابی است که در عرصه جهانی بازتاب گسترده ای را به همراه داشت.




وی اظهار کرد : برافراشته کردن عکس شهید احمدی روشن در راهپیمایی نیویورک از نمونه های نفوذ فرهنگ انقلابی اسلامی ایران در جهان می باشد.




قاسمی از اجرای طرح قدیمی انگلیسی تجاوز به ایران توسط عراق در بعد از انقلاب یاد کرد و تصریح کرد : حضور افرادی نظیر بازرگان و بنی و صدر و ... در صدر انقلاب از اشتباهات امام نبود بلکه امام مخصوصا به این افراد مجال جولان داد تا ماهیتشان برای ملت مشخص شود.






سعید قاسمی در ادامه از ابتدای اشغال مناطق جنوبی و غربی یاد کرد و گقت : قبل از عملیات فتح المبین چند عملیات دیگر توسط ارتش اجرا شد که شکست خوردند و دلیل شکست خیانت فرمانده کل قوای وقت یعنی بنی صدر دانستند.




وی از عملیات فتح المبین به عنوان نخستین عملیات مشترک بین بسیج و سپاه و ارتش نام برد و اظهار کرد : شهید محسن وزوایی دانشجوی پیرو خط امام و فرمانده عملیات تسخیر لانه جاسوسی، فرمانده سه گردان در عملیات فتح المبین بود که در شب عملیات مسیر را گم می کنند و با توسل به حضرت زهرا مسیر را پیدا کرده و به توپخانه دشمن راه پیدا کرده و آن را اشغال می کنند و خط مقدم دشمن از همه طرف محاصره می شود. و در همین منطقه 3 الی 4 هزار اسیر گرفتند.






[gallery ids="22018,22019,22020,22021,22022,22023,22024,22025,22026"]




طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان