به گزارش لنگرنیوز به نقل از فارس، ناصر آل محمدی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از مرکز مدیریت راه های اداره کل حمل و نقل و پایانه های گیلان با اشاره به ورودی های نوروزی این استان اظهار کرد: از ۲۵ اسفند تا چهارم فروردین ماه جاری تعداد ۵۳۰ هزار و ۳۶ دستگاه خودروی مسافران نوروزی وارد گیلان شدند.

وی از رشد ۶ درصدی ورود خودروهای مذکور به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: بیشترین میزان ورودی به گیلان از محور آزادراه قزوین ـ رشت بوده است.

به گفته این مسئول در مدت مذکور تعداد ۲۶۹ هزار و ۶۵۳ وسیله نقلیه از محور قزوین ـ رشت وارد گیلان شدند و پس از آن نیز محور رامسر ـ چابکسر با ۱۴۰ هزار و ۱۴۳ وسیله نقلیه رتبه دوم بیشترین ورودی های به گیلان را داشته است.

وی تعداد خروجی های وسایل نقلیه از گیلان در ایام نوروز جاری را با کاهش ۹ درصدی عنوان کرد و ادامه داد: در ۹ روز گذشته ۳۲۷ هزار و ۴۶۰ دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

آل محمدی بیشترین ترافیک خروجی از گیلان را مربوط به چهارم فروردین ماه ذکر کرد و گفت: روز گذشته ۵۷ هزار و ۲۳۸ دستگاه خودرو از گیلان خارج شدند.

وی بیشترین ترافیک ورودی به گیلان را مربوط به دوم فروردین ماه جاری بیان کرد و افزود: در این روز ۸۰ هزار و ۵۵۳ دستگاه خودرو وارد گیلان شدند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های گیلان با اشاره به اینکه در ۹ روز گذشته از ۵۰ محور رفت و برگشت راه های گیلان محور آستانه اشرفیه به لاهیجان بیشترین حجم تردد را داشته است، تصریح کرد: در این محور ۳۳۴ هزار و ۸۶۰ وسیله نقلیه تردد داشتند.

وی گیلان را در مدت مذکور چهارمین استان پرتردد کشور عنوان کرد و یادآور شد: گیلان دارای ۶ محور اصلی آزاد راه لوشان ـ قزوین، جاده قدیم لوشان ـ قزوین ـطارم، چابکسر ـ رامسر، آستارا ـ اردبیل و خلخال ـ اسالم است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان