به گزارش خبرنگار لنگرنیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ابوترابی فرد در یادواره سردار شهید حسین املاکی با بیان اینکه وعده خداوند به صورت شفاف در،رآن آمده است، گفت : انسان باید در خط خداوند و حق طلبی حرکت کند و حق جویی باید دغدغه انسان مومن باشد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود : نظام اسلامی ایران مفتخر است که با آموزه های قران بنیان یک نظام اسلامی را نهاده است.
وی اظهار کرد : ایجاد نظام اسلامی برپایه های دینی و اسلامی بنا شده است که ولایت مطلقه فقیه را میتوان به عنوان ستون فقرات و استوانه اصلی آن نام برد.
ابوترابی فرد با بیان اینکه هم اکنون رهبر معظم انقلاب در جایگاه ولایت هستند، ادامه داد : انسان در غیاب معصومین به فقهایی که در برابر دشمن، شجاع و قاطع هستند رجوع کنند که امام خامنه ای نمونه بارز ایستادگی در برابر ظالمان است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت : نظام اسلامی ایران بر شانه های مردم است و مردم پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی ایران است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود : حضور مردم به عنوان پشتوانه انقلاب، باعث نصرت الهی شده است و ایران توانسته است در بسیاری از زمینه ها موفقت های خوبی را کسب کند.
وی با بیان اینکه حضور مردم در کنار نظام، باعث موفقیت در حوزه سیاسی شده است، اظهار کرد : ارسال پیام اسلام و ایجاد تحول و کارآمدی در جهان اسلام از ارکان اصلی نظام اسلامی است.
ابوترابی فرد تصریح کرد : انقلاب دغدغه تحول در جهان اسلام را دارد و به شدت با روحیه واگرایی و تسلیم شدن در برابر دشمن متنفر است و با آن مبارزه میکند و این که کشورهای اسلامی در برابر سلطه و دشمن بی تفاوت باشند نگران است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قبل از انقلاب، لبنان به عنوان عروس خاورمیانه و مکان عیاشی سران عرب بود، اظهار کرد : بعد از انقلاب اسلامی، جوانان لبنان با رهبری سید حسن نصرالله، در برابر صهیونیست غاصب مقاومت کردند و امروز لبنان به عنوان نماد مقاومت در بین کشورهای دیگر میباشد.
وی تاکید کرد : پیام انقلاب اسلامی برای تحول، نشان دادن مسیر رسیدن به اهداف بزرگ و مردم سالاری است و دولت های برای رسیدن به قدرت باید نقش کلیدی مردم را در نظر بگیرند و  انقلاب ایران با اصل انتخاب دولت توسط مردم پایبند است
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت : نظام های اروپایی و امریکایی ادعای دموکراسی میکنند ولی مردم آن کشور هیچ نقشی در دولت های ندارند.
ابوترابی فرد تصریح کرد : کشورهای مدعی دموکراسی به بهانه های مختلف به کشورها حاشیه خلیج فارس حمله میکنند که یمن جدید ترین هجوم استکبار است ولی آن چه که در بحرین، یمن و دیگر کشورها مشاهده میشود ایستادگی و هجوم سلطه در برابر مردمی است که دوست دارند سرنوشت کشور خود را تعیین کنند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام اسلامی دقیقا بر مردم سالاری دینی تاکید دارد، افزود : بعد از هجوم استکبار به عراق، این مردم بودند که مقاومت کردند و بعد از اخراج متجاوزان، دولتمردان خود را انتخاب کردند.
وی تصریح کرد : استقلال طلبی در برابر وابستگی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قرار دارد و ایران مخالفت جدی خود را در مورد عدم وابستگی مردم و ملت به استکبار و اردوگاه کفر اعلام کرده است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت : تحول چند سال اخیر در کشورهای منطقه، نشان دهنده دریافت پیام انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است تا مردم هر کشوری برای کشور خود تصمیم بگیرند.
ابوترابی فرد ادامه داد : وظیفه داریم با اقدامات از پیش دستانه در برابر تهدید ها و تحریم های استکبار قدم برداریم و نباید رفتار انفعالی از خود نشان دهیم.
وی با بیان اینکه مذاکرات ایران با 5+1 نمونه ای از اقتدار انقلاب اسلامی است، اضافه کرد : موضع ایران، موضع اقتدار است و اعضای تیم مذاکره کننده با الهام گیری از سخنان امام خامنه ای در نوروز 94 با 5+1 و با موضع قدرت، مذاکره میکنند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد : امروز در دنیا با پیشروی انقلاب و عقب نشینی و منفعل شدن استکبار روبرو هستیم و هر اقدامی که بر علیه جمهوری اسلامی ایران انجام شود با واکنش سخت و تندی همراه خواهد بود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود : جمهوری اسلامی ایران، امروز در حاشیه امن قرار دارد که ثمره و نتیجه سرمایه گذاری بزرگانی همچون شهید حسین املاکی و شهدای انقلاب اسلامی است.
وی اضافه کرد : آرمان و اندیشه انقلاب اسلامی، در لبنان، بحرین، فلسطین و یمن در حال شکوفایی است والگو گیری جوانان دیگر کشورها از شهدایی همچون املاکی، باعث کاهش نفوذ و اقتدار امریکا و متحدین در منطقه شده است.
ابوترابی فرد با بیان اینکه اصلی ترین پیام ایران مقابله سازمان یافته با منافع نامشروع و زیاده خواهی امریکا است که جزء اصلی تریم سیاسیت خارجی ایران نیز به شمار می آید، ادامه داد : عزت ایران اسلامی در سایه اقتدار و استفاده از ظرفیت های درونی نظام ایجاد خواهد شد و اساس اقتدار نظام، حضور و پشتیبانی مردم از انقلاب است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در عرصه اقتصادی به بالاترین سطح از قدرت دست پیدا کنیم، افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای افزایش درآمد و رفاه عمومی ملت ایران و اقتصاد مبتنی بر تولید بر مبنای دانایی و علم است.

وی اظهار کرد : اقتصاد مقاومتی به معنای مدیریت در مصرف میباشد و ایران از ظرفیت رسیدن به قدرت اقتصادی برخوردار است چرا که امنیت یکی از مهم ترین ابزار برای رسیدن به قدرت اقتصادی است و در فاصله کوتاهی کشور را به قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل می کنیم.

 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان