به گزارش لنگرنیوز، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» روز یکشنبه هجدهم فروردین ماه، در دیدار اعضای هیات مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، با تبریک سال جدید و تسلیت ایام فاطمیه، این حزب را دارای سوابقی روشن و در خدمت انقلاب دانستند.

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» با اشاره به سال 92 که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، حضور مردم در عرصه های اجتماعی و سیاسی را نوعی تکلیف ارزیابی کردند.

 

ایشان شکل گیری حماسه سیاسی را نیازمند آماده کردن مردم برای انجام یک فریضه عبادی و سیاسی دانسته و خاطرنشان کردند: سیاست باید مبتنی بر آموزه های دینی و اسلامی باشد، سیاستی که در آن کید و مکر باشد مورد تایید اسلام نیست و حضرت علی(ع) نیز تاکیدات روشنی در این باره دارند.

 

معظم له سیاست اسلامی را مبتنی بر اصول مهمی همچون صداقت، تقوا و حرکت در مسیر صحیح دانسته و تاکید فرمودند: حکومت هایی همچون لیبرال دمکراسی و سکولاریسم به هیچ وجه مورد تایید اسلام نیست.

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» با تاکید بر این که باید برای حماسه سیاسی اسلامی فرهنگ سازی و کار تبیینی انجام دهیم، انتخابات ریاست جمهوری را حساس و سرنوشت ساز خوانده و تاکید فرمودند: همه مردم باید برای شکل گیری حماسه سیاسی به صحنه بیایند.

 

ایشان با بیان این که برای ریاست جمهوری باید فردی به صحنه بیاید که از نظر سیاست خارجی در حد قوی باشد، تاکید کردند: رییس جمهور آینده باید واجد شرایط و ویژگی های باشد که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره و تاکید کردند.

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» ولایت مداری را شاخصه دیگر رییس جمهور آینده ذکر کرده و افزودند: در داخل نیز ما با مشکلاتی روبرو هستیم که نمی توان همه را ناشی از تحریم ها دانست، در کشور ما منابع و استعدادها فراوان است، چرا باید وضعیت ما این گونه و گرانی تا این حد سرسام آور و افسار گسیخته باشد.

 

معظم له با تاکید بر این که ما در عرصه داخلی نیازمند مدیریت قوی هستیم تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم، ابراز داشتند: در مقابل دشمنان کینه توز نیز نیازمند سیاست قوی هستیم که خود در گرو داشتن ایمان و ولایت مداری است.

 

ایشان با بیان این که ما درباره اشخاص صحبتی نمی کنیم، یادآور شدند: فردی که می خواهد ریییس جهور شود باید ولایت مدار، کارآمد و پر تلاش و سختکوش باشد و امیدواریم چنین فردی پیدا شود.

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» انتخابات این دوره از ریاست جمهوری را به مراتب حساس تر از دوره های گذشته دانسته و فرمودند: فردی که می خواهد رییس جمهور شود و مشکلات را حل کند باید به لحاظ مختلف جامع و کامل باشد.

 

معظم له در ادامه سخنان خود کینه توزی های دشمنان را نشانه اقتدار نظام اسلامی دانسته و تاکید کردند: استکبار جهانی با بکار گیری تمام توان به مبارزه علیه نظام اسلامی برآمده است و کشور کوچک قطر نیز با سرمایه های نفت و گازی که در اختیار دارد اخیرا آتش بیار معرکه شده و شبکه الجزیره نیز مدام علیه اسلام، تشیع و ایران فعالیت می کند و به هیچ وجه نباید در برابر هجمه ها و تبلیغات قطر علیه ایران ساکت بود.

 

ایشان در پایان حمله سلفی ها به کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مصر را محکوم کرد و فرمودند: این حرکت ها نشان می دهد که آنها متوجه شده اند که منشا و خاستگاه اصلی بیداری اسلامی، جمهوری اسلامی ایران است./سایت معظم له

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان