به گزارش لنگرنیوز ، آیت الله شیخ علی خاتمی شامگاه چهارشنبه در یادواره شهید ابوالحسن کریمی در مسجد سلیمانداراب رشت با تبریک یوم الله دوازدهم فروردین ماه روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: 12 فروردین ماه سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی و کشیدن خط بطلان علیه رژیم طاغوتی بود.

وی به برگزاری یادواره شهید ابوالحسن کریمی در کنار مرقد میرزا کوچک جنگلی با حضور امت حزب الله، ولایی و با بصیرت رشت اشاره کرد و افزود: شهید حاج شیخ ابوالحسن کریمی سردار حزب الله گیلان در دوران انقلاب بود.

خاتمی نخستین آشنایی خود با شهید کریمی را در جریان نظارت و بازرسی از رای گیری نظام جمهوری اسلامی در سال 58 خواند و بیان کرد: سال 58 به دعوت آیت الله زین العابدین قربانی برای نظارت بر انتخابات به منطقه لاهیجان و سیاهکل دعوت شدم.

نماینده ولی فقیه در زنجان، 12 فروردین را عید ملی و مذهبی ملت ایران و یادگار امام (ره) دانست و تصریح کرد: اگر شرایط سخت دیروز برای نسل سوم و چهارم بیان شود متوجه می شوند کار بزرگی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه دو بلوک شرق و غرب مدت 100 سال دنیا را بین خود تقسیم کردند، خاطرنشان کرد: حکومت کمونیستی شوروی و نظام کاپیتالیستی آمریکا دو ابر قدرت شرق و غرب محسوب می شدند و تمام کشورهای دنیا زیر بیرق این دو کشور بودند.

خاتمی به وضعیت راهبردی ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: دو ابر قدرت شوروی و آمریکا در مورد ایران در کنار همدیگر قرار گرفتند و پشت پرده آشتی بین این دو کشور اتفاق افتاد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ایران برای آمریکا جزیره ثبات بود، یادآور شد: مصلحت سیاسی شوروی بر این قرار گرفت که در مورد ایران با آمریکا همکاری کند و دو قدرت به این نتیجه رسیدند ایران را به عنوان منطقه امن نگه دارند.

وی وقوع انقلاب اسلامی در ایران را انفجار در عرصه سیاسی بین الملل خواند و اظهار کرد: امام (ره) برای نخستین بار تئوری انقلاب اسلامی به نام ولایت فقیه را در تبعید در حوزه یک هزار ساله نجف تدریس کرد.

خاتمی ولی فقیه را در راس حکومت اسلامی عنوان کرد و افزود: طبق 25 شرطی که برای ولی فقیه داریم، ولایت باید در راس امور باشد.

نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان اینکه کتاب ولایت فقیه امام (ره) موجی بین قشر متدین و علاقمند در کشور ایجاد کرد، گفت: ملت ایران در مقابل رژیم طاغوت قیام کرد و با توکل به خداوند، رهبری امام (ره) و قیام مردم انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی ایدئولوژی، رهبری و مردم را از ارکان انقلاب در تمام دنیا برشمرد و بیان کرد: انقلاب اسلامی مردمی ترین انقلاب دنیا است و ملت با فتوای امام (ره) به صحنه آمدند.

خاتمی وقوع انقلاب اسلامی در ایران را معجزه خواند و تصریح کرد: سه روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جنگ مسلحانه و تجزیه طلبانه در کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و ... را ایجاد کرد.

امام جمعه زنجان به جنگ تحمیلی صدام علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: هجمه ای سنگین علیه انقلاب اسلامی به دلیل ویژگی مردمی بودن و مدیریت اسلام و قرآن ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه رای 98 درصدی ملت ایران به جمهوری اسلامی برای استکبار سنگین بود، خاطرنشان کرد: پس از 37 سال ایستادگی ایران اسلامی برای آمریکا سنگین بوده و اکنون بیداری اسلامی در منطقه اتفاق افتاده است.

*شرایط توافق هسته ای را رهبری ترسیم کرده است

خاتمی در ادامه به مذاکرات هسته ای 1+5 اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی اکنون در موضع قدرت قرار دارد و شرایط توافق هسته ای را مقام معظم رهبری ترسیم کرده است.

نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان اینکه زمانی قدرت های بزرگ اجازه هسته ای شدن ایران را نمی دادند، اظهار کرد: اکنون قبول کردند ایران 9 هزار دستگاه سانتریفیوژ داشته باشد.

وی ادامه داد: شش کشور هر کدام با 30 نفر کارشناس در مقابل چهار نفر مذاکره کنندگان ایرانی قرار گرفتند و امروز مذاکرات گفت وگو است و مقام معظم رهبری با صلابت فرمودند که منافع ملت ایران باید حفظ شود.

خاتمی با اشاره به اینکه رئیس جمهور ایران اسلامی با صلابت فریاد می زند اگر منافع ما حفظ نشود تسلیم زیاده خواهی غرب نمی شویم، بیان کرد: تفکر انقلاب اسلامی اکنون به دنیا صادر شده است.

امام جمعه زنجان به رهنمودهای امام (ره) مبنی براینکه انقلاب اسلامی را به دنیا صادر می کنیم، اشاره کرد و افزود: امروز دنیا تشنه منطق انقلاب اسلامی است.

* شهید کریمی سرباز ولایت بود

وی با تأکید بر اینکه شهید کریمی خود را سرباز ولایت و امام (ره) می دانست، خاطرنشان کرد: زندگی شهید کریمی پر تلاطم و کوتاه اما با برکت و اثرگذار بود.

خاتمی شهید کریمی را آرمان گرا توصیف کرد و گفت: شهید کریمی جان خود را بر سر آرمان انقلاب اسلامی گذاشت.

نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان اینکه شهدا در عالم معنا کشور را اداره می کنند، تصریح کرد: مکتب شیعه با خون نوشته شده و با خون می ماند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان