به گزارش لنگرنیوز به نقل از فارس، داود زارع صبح امروز در جریان بازدید از پارک جنگلی این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن روز طبیعت اظهار کرد: استفاده بهینه از طبیعت و فضای جنگلی گیلان مورد تأکید است.

وی با بیان اینکه گیلان متعلق به تمام مردم ایران است، افزود: از گردشگران و مسافران نوروزی می خواهیم نسبت به طبیعت و منابع طبیعی گیلان مهربان تر باشند و در نگه داری آن بکوشند.



مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه مردم باید طبیعت سالم را نگه دارند، خاطرنشان کرد: از هموطنان می خواهیم در روشن کردن آتش دقت لازم را داشته باشند و در مناطق جنگلی استان آتش روشن نکنند.



این مسئول با اشاره به اینکه زیبایی و سرسبزی گیلان باید توسط مردم حفظ شود، متذکر شد: طبیعت به معنای پاکیزگی، زیبایی و طراوت است و در حفظ و نگه داری آن همه باید بکوشیم.



زارع، پارک های جنگلی گیلان در روز طبیعت را مملو از جمعیت خواند و یادآور شد: نقاطی برای روشن کردن آتش در نظر گرفته شده و مسافران و گردشگران پس از اطمینان از خاموش شدن آتش اقدام به ترک مکان کنند.



وی با اعلام خط ارتباطی 1504 منابع طبیعی گیلان، یادآور شد: این خط به صورت شبانه روزی در اختیار مردم طبیعت دوست و هموطنان گیلان است تا در صورت برخورد با هرگونه تخریب، تصرف و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی و اراضی ملی و یا مشاهده حریق های احتمالی در سطح جنگل مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری این استان اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن توسط عوامل یگان رسیدگی شود.



مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در پایان بر ضرورت حفظ و نگه داری محیط زیست و مناطق جنگلی این استان در روز طبیعت تأکید کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان