به گزارش لنگرنیوز، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به بیانیه منتشر شده در خصوص مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 گفت: تفاوت میان بیانیه منتشر شده میان ایران با 1+5 به دو زبان فارسی و انگلیسی باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود و وزارت امور خارجه پس از مقایسه و بررسی نتیجه کار را مشخص کند.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته ای بسیار سستی کرده و آنچه که باید به آن دست پیدا می کرده محقق نشده و نتیجه کار قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آنچه که امروز در بیانیه مشترک ایران و طرف مذاکره کننده آمده همان مسائلی است که طرف غربی از یک سال و نیم قبل و از زمان توافق ژنو آن را مطرح می کرده و تیم مذاکره کننده ایران در این مدت همه ملت ایران را سر کار گذاشته است.

کوثری خاطرنشان کرد: اگر بگوییم که نسبت به یک سال گذشته تیم مذاکره کننده اقدامی در جهت منافع مردم اقدامی کرده اند چنین چیزی دیده نمی شود.

وی افزود: نتیجه نهایی و توافق نهایی در مذاکرات هسته ای باید در مجلس به تصویب برسد اما متن موجود یک بیانیه تلقی شده و یک اقدام اولیه تلقی می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: مجلس از زمان شروع به کار خود در هفته آینده مذاکرات لوزان و بیانیه منتشر شده در این مذاکرات را پیگیری و مورد بررسی قرار خواهد داد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان