به گزارش لنگر نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام علی بهجت عصر امروز در همایش «در محضر بهجت» با موضوع سیره اخلاقی و خانواده آیت الله العظمی بهجت فومنی در تالار حکمت دانشگاه گیلان، با بیان اینکه زندگی عالمانه دارای ارزش بسیاری است، اظهار کرد: در مدت کوتاه زندگی در دنیای فانی باید بهترین توشه را برای دنیای فانی آماده کرد.

 

*عملکرد هر انسان در ارتباط با اعتقادهای اوست

وی درک هدف خداوند برای خلق انسان را بسیار مهم دانست و گفت: حضرت آیت الله بهجت به ظاهر مانند انسان های معمولی زندگی می کردند اما در حقیقت پشت پرده و نتیجه اعمال را می دیدند.

 

فرزند آیت الله العظمی بهجت، ارزش و اهمیت فراگیری علم و دانش در دین اسلام را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: علمی ارزشمند است که همراه با عمل و توجه به خداوند باشد.

 

 

وی با بیان اینکه برخی انسان ها مانند آیت الله بهجت به حقیقت هستی فکر می کردند، افزود: آن ها یافتند که پس از این دنیای فانی، یک دنیای باقی و ابدی وجود دارد و باید برای رسیدن به سعادت در آن دنیا تلاش کرد.

 

بهجت، عملکرد هر انسانی را در ارتباط با اعتقادهای او دانست و ادامه داد: انسانی که به آخرت اعتقاد ندارد ممکن است هر کاری انجام دهد، اما انسانی که به خدا و آخرت اعتقاد دارد برای رسیدن به سعادت اخروی تلاش

می کند.

 

وی با تصریح بر اینکه خداوند مبدٱ جاذبه را به افراد مومن نشان می دهد، خاطرنشان کرد: اگر انسان یک گام به طرف خدا بردارد، خداوند نیز 10 گام به طرف او خواهد آمد.

 

*احترام به والدین عامل سعادت آیت الله بهجت بود

فرزند آیت الله بهجت، با اشاره به دوران کودکی پدر خود، اذعان کرد: آیت الله بهجت در 16 ماهگی مادر خود را از دست دادند و از آن پس توسط خواهری که حدود 10 سال از ایشان بزرگ تر بود پرورش یافتند.

 

وی پدر آیت الله بهجت را اهل شعر، ادبیات و علم خواند و افزود: ایشان احترام بسیار زیادی به پدر خود می گذاشتند.

 

بهجت با بیان اینکه آیت الله بهجت در بهترین درجه تحصیلی و علمی در تمام مقاطع تحصیلی خود قرار داشتند، تصریح کرد: درس خواندن هدف اصلی ایشان نبود و علم را وسیله ای برای رسیدن به سعادت می دانستند.

 

وی احترام به والدین را عامل رسیدن آیت الله بهجت به درجات بالای معنوی و سعادت خواند و گفت: ایشان تکبر و خودبینی را در خود کشته بودند.

 

* صندوق نامه های اسرارآمیز آیت الله بهجت پس از فوت وی مفقود شد

فرزند آیت الله العظمی بهجت، ازدواج آیت الله بهجت را دارای مبدأ الهی دانست و تصریح کرد: ایشان می فرمودند «در نجف تمام مشکلات زندگی را به من نشان دادند و بنده آگاهانه این راه را انتخاب کردم».

 

وی با بیان اینکه ایشان سخت ترین مسیر پیمودن زندگی را انتخاب کردند، متذکر شد: پدرم دارای یک صندوق از نامه های اسرارآمیز بود که پس از فوت ایشان مفقود شده است.

 

*آیت الله بهجت در کارهای خانه کمک می کردند

بهجت، به کمک پدرش در انجام کارهای خانه اشاره کرد و یادآور شد: آیت الله بهجت تا اواخر عمرشان در کار منزل کمک می کردند و حتی در تعویض پرده خانه همکاری داشتند.

 

وی با اشاره به توجه همیشگی ایشان به حضور خداوند، تصریح کرد: ایشان می فرمودند «باید احساس کرد که خدایی همواره در کنار ما حضور دارد و اعمال ما را می بیند» و آیت الله بهجت معتقد بودند انسان باید به آنچه علم

دارد عمل کند تا به سعادت اخروی برسد.

 

*روابط گرم آیت الله بهجت با امام خمینی (ره) و امام خامنه ای

فرزند آیت الله العظمی بهجت، به روابط گرم و ویژه آیت الله بهجت با امام خمینی (ره) و امام خامنه ای اشاره کرد و گفت: حتی گاهی حضرت امام (ره) به منزل ایشان می آمد و در محیطی خصوصی با یکدیگر به گفت وگو

می پرداختند.

 

وی درباره پیش بینی آیت الله بهجت درباره وقایع آخرالزمان، اذعان کرد: پدرم درباره مسایل فتنه 88 و آنچه که در دوران آخرالزمان رخ می دهد پیش بینی هایی کرده بودند که بسیاری از آن ها روی داده است و نمی توانم تمام آن

ها را بیان کنم.

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان