به گزارش لنگرنیوز ، عیسی احمدی تماجانی یکی از اهالی روستای لیاشوسرا دهستان لات لیل شهرستان لنگرود در گفتگو با دیار میرزا اظهار داشت:این روستا به رغم برخورداری از منابع طبیعی، از مشکلات و تنگناهایی رنج می برد که ضرورت دارد با سیاست گذاری؛ برنامه ریزی بهنگام و تخصیص منابع مالی، به سمت آبادانی رهنمون شود. روستای لیاشوسرا در محرومیت و نبود امکانات به سر می برد و از قافله پیشرفت دور مانده و نیازهای مردم شریف این دیار بی پاسخ مانده است در حالی که می توان با توسعه و نگاه مسئولین شهرستان به عنوان بام سبز منطقه لات لیل محسوب شود.

وی در خصوص مشکلات لیاشوسرا گفت:هم اکنون مشکلاتی مانند عدم بهسازی و آسفالته بودن ؛ نبود امکانات بهداشتی و درمانی و ده ها مشکل ریز و درشت زیربنایی، مردم شریف این خطه را با نگرانی مواجه ساخته است.

احمدی با بیان اینکه آسفالته و بهسازی کردن حدود پنج کیلومتر جاده ارتباطی این روستا ده سال به طول انجامیده و علیرغم دوندگی های اهالی به ادارات شهرستان لنگرود  تاکنون هیچ نتیجه ای جز مهاجرت های بی رویه به شهر نداشته است اضافه کرد: این ها درحالی است که طی همین مدت هزاران کیلومتر جاده چند بانده و بزرگراه در استان احداث شده؛ اما این جاده به دلایل نامعلومی اسیر نامهربانی مسئولین قرار گرفته است.

احمدی اضافه کرد:جاده این روستا پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به طول حدود ۵ کیلومتر و به صورت خاکی احداث شد و آخرین شن ریزی کامل در سال ۱۳۷۷ با حمایت های نماینده وقت مردم شهرستان لنگرود در مجلس پنجم صورت گرفت،انجام و از آن سال به بعد با ریزش باران و برف،جاده شکل و المان خود را از دست داده است .به علت عدم بهسازی و آسفالته نبودن با کوچکترین بارش باران و برف، سبب مسدود شدن جاده و قطع ارتباط مردم روستا با روستاهای پایین دست و شهر می شود و فقط موقع رانش، مسئولین ذیربط با ارسال وسایل مکانیکی باعث بازگشایی جاده می شوند در حالی این جاده به کارهای زیر ساختی و توسعه ای نیازمند است.

احمدی با بیان اینکه همه مدیران می دانند راه روستایی یکی از مهمترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه مناطق روستائی ایفاء می کند اظهار داشت: راه های روستایی علاوه بر حمل تولیدات زراعی، عامل اصلی جابجائی مسافران و پیوند دهنده مناطق روستایی و شهرها می باشند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با نگاه مسئولین راه و شهرسازی و با توسعه راه این روستا گامهای جهادی در رونق وآبادانی روستا برداشته شود تا اهالی با آسودگی خاطر و ماندگاری در روستا اقتصاد کشاورزی ،دامپروری،گردشگری وصنایع دستی را بیش از پش شکوفا کنند.



[gallery columns="5" ids="22894,22895,22896,22897,22898"]

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان