وزیر سابق ارشاد گفت: متاسفانه برخی از افرادی که در وزارت خارجه داریم بیشتر عمرشان را در خارج از کشور گذرانده اند و توانمندی های داخلی را نمی شناسند. آنها باید با اتکا به قدرت نظامی، علمی و اجتماعی ملت از موضع اقتدار عمل کنند.

به گزارش لنگرنیوز ، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در گفت وگو با خبرنگارسیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا، اظهار داشت: همانطور که مردم از اول انقلاب تا کنون پشت سر رهبری و نظام محکم و استوار ایستادند درمقطع کنونی و آینده هم با صلابت تر از گذشته از اصول و آرمان های جمهوری اسلامی و ولایت فقیه دفاع خواهند کرد.


وی با اشاره به موضوع مذاکرات 5+1 ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده، افزود: دیدیم که دشمن ایران اسلامی بلافاصله بعد از توافق ژنو مصاحبه کرد که ما پیروز شدیم و ایران را منزوی و محصور کردیم. اما باید بدانند که این خبرها نیست ومردم ما همچون گذشته در صحنه هستند.


حسینی ادامه داد: همانطور که سال 84 بادستور رهبری، در موضوع هسته ای فعالیت گسترده ای آغاز کردیم و رشد قابل توجهی داشتیم الان هم هر لحظه که رهبری دستور دهند دوباره فعالیت هایی که طبق توافق ژنو پلمپ شده از سر گرفته خواهد شد. غربی ها به خصوص آمریکا در آن سال ها بد عمل کردند و باعث شد ما آن رشد چشم گیر را داشته باشیم و باز هم اگر بخواهند مانند گذشته عمل کنند رشد هسته ای ما مضاعف خواهد شد.


وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما به فرموده مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده و دولت حمایت می کنیم ولی نباید غافل شد که اکنون هم در حال مبارزه هستیم چرا که آمریکا هیچ وقت از دشمنی دست برنمی دارد. ما نباید با یک لبخند دشمن به آن ها خوش بین شویم بلکه باید با حضور پررنگ در صحنه ضمن حمایت از مذاکره کنندگان به آن ها در صورت نیاز تذکر لازم را داد تا اشتباهی صورت نگیرد.


وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از افرادی که در وزارت خارجه داریم بیشتر عمرشان را در خارج از کشور گذرانده اند و توانمندی های داخلی را نمی شناسند. آنها باید با اتکا به قدرت نظامی، علمی و اجتماعی ملت از موضع اقتدار عمل کنند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در دیداری که با اعضای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی داشتند تاکید کردند که باید توانمندی داخلی و دفاعی خودمان را تقویت کنیم. این فرموده برای این بود که دشمن جرات اظهارنظر درباره حمله نظامی و .. نداشته باشد وفکر نکند که ما ضعیف شده ایم بلکه باید بداند ایران اسلامی امروز قوی تر از گذشته است.


حسینی در ادامه با اشاره به توزیع سبد کالا تصریح کرد: نباید بعضی بی تدبیری ها انجام شود که دشمن از آن سوء استفاده تبلیغاتی کند. ما در وزارت ارشاد دولت قبل هم به کارکنان خودمان کمک می کردیم و به جای اینکه به آن ها کالا دهیم مبالغی را در کارت هایی که از قبل بینشان توزیع شده بود واریز کردیم تا هرکس متناسب با نیازش مایحتاجش را خریداری کند.


وی افزود: اما دیدیم که دشمن بلافاصله از تصاویر این اقدام بهره برداری کرد و درتلاش بود که القا کند مردم ایران در فقر کامل به سر می برند و ضعیف شده اند. البته از دشمن توقع و انتظاری جز این هم نمی توان داشت بلکه این ما هستیم که باید با مراقبت از رفتارمان اجازه سوء استفاده به دشمن را ندهیم.


حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر می فرماید: اگر دشمن دعوت به صلح کرد، رد نکن ولی بر حذر باش چرا که ممکن است دشمن بخواهد با نزدیک شدن به شما ضربه ای بزند.


وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی دردنیا اظهار داشت: نام ایران در هرکجای جهان همراه با استقامت، مقاومت و پایداری شناخته شده است. اینکه ما در ایام دهه فجر سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می گیریم و با امام (ره) بیعت می کنیم بیانگر اینست که اصول و آرمان های انقلاب و امام و شهدا هنوز زنده است و دنباله رو دارد و لذا نباید طوری عمل کرد که خلاف این ارزش ها برداشت شود.


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما در طول این سی و پنج سال سختی های زیادی را تحمل کردیم و حاصل آن اینست که امروزه نیاز آمریکا و غرب به ما به مراتب بیشتر از نیاز ما به آن هاست. مسئله سوریه یکی از نمونه های اقتدار و قدرت ایران است. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ما قصد حمله به سوریه را داریم ولی به محض اینکه رهبری موضع خودشان را در حمایت از هرکسی که مقابل اسرائیل و آمریکا بایستد اعلام کردند، سریعا از حمله خودداری کردند.


حسینی تاکید کرد: آمریکا به این نتیجه رسیده که اگر ضربه ای به ایران بزند، ضربات سخت تری دریافت خواهد کرد. امروزه ایران از لحاظ نظامی، علمی، فناوری، اجتماعی و.. بسیار قوی تر از قبل شده است.


مردم ما با ایمان و اعتقاداتشان که از هر سلاحی کارآمد تر است از اصول و ارزش های جمهوری اسلامی دفاع می کنند همانطور که در جنگ تحمیلی و دیگر عرصه ها اینطور عمل کردند.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم با حضور گسترده مردم 22 بهمن امسال همانند سال های گذشته نمایش اقتدار، عظمت و شکوه ملت ایران باشد. چرا که چشم تمام ملت مسلمان به این انقلاب و کشور است.


امروز سرنوشت جهان اسلام به این کشور و انقلاب بستگی دارد همانطور که پیامبر اعظم (ص) نوید آن را دادند که مردم از قوم سلمان فارسی زمینه حکومت اسلامی و ظهور مهدی موعود را فراهم می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان