وهابیّت تکفیری قدم به هرکجا گذاشته جز خسارت و کشت و کشتار ارمغان دیگری نداشته اند، از روز اول خلقت آدم تاکنون جنایاتی همچون جنایاتی که اینها مرتکب می شوند اتفاق نیفتاده است

 به گزارش لنگرنیوز ، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و معاونان ایشان، با گرامی داشت هفته وحدت، فرمودند: امیدواریم روزی برسد که مذاهب اسلامی در کنار هم با نهایت سلامت و خوبی زندگی کنند.

 ایشان در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که قرآن به مسئله وحدت توجه ویژه ای کرده است، تصریح کردند: در قرآن اختلاف به زلزله و صاعقه ای ویرانگر تشبیه شده است، این مسئله نشان دهنده اهمیّت فوق العاده وحدت امّت اسلامی است.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با ابراز تأسف از بی توجّهی به آموزه های دینی درباره وحدت امّت اسلامی، خاطرنشان کردند: قرآن مجید همچنین تفرقه و اختلاف را هم ردیف شرک می داند، معلوم نیست چرا با وجود این هشدارها و انذارهای مهم باز هم عدّه ای به اختلافات دامن می زنند؟

 ایشان با تأکید بر بازگشت امّت اسلام به آموزه های قرآنی، هجمه به پیروان اهل بیت (علیه السلام) را مورد اشاره قرارداد و بیان داشتند: هجمه هایی که امروز از سوی دشمنان و استکبار جهانی به شیعه می شود، نشانه قدرت و تأثیرگذاری این مکتب است که دنیا را تکان داده و مستکبران را به وحشت انداخته است.

معظّم له بیان کردند: شیعه در همه جا دست دوستی به سوی مذاهب اسلامی دراز می کند؛ ما بارها اعلام کرده ایم که نباید به مقدّسات مذاهب مختلف اسلامی اهانت شود.

 ایشان با بیان این که دشمن امید خود را به اختلاف افکنی بین مسلمانان بسته است، گفتند: متأسفانه باید اقرار کنیم دشمنان در این هدف و توطئه موفق شده اند و حوادث غم بار سوریه، عراق، مصر و دیگر کشورهای اسلامی گویای این مسئله است.

معظّم له منشأ تمام این حوادث را بیگانگان دانست و با بیان این که متأسفانه برخی دولت های اسلامی نیز به عامل مستکبران تبدیل شده اند، تأکید کردند: وهابیّت تکفیری قدم به هرکجا گذاشته جز خسارت و کشت و کشتار ارمغان دیگری نداشته اند، از روز اول خلقت آدم تاکنون جنایاتی همچون جنایاتی که این ها مرتکب می شوند اتفاق نیفتاده است.

 ایشان با تأکید بر این که مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید دست به دست هم دهند و جریان های تکفیری را از خود دور و منزوی و ثابت کنند این ها از دایره اسلام خارج شده اند، فرمودند: فتاوایی که این ها می دهند برخلاف ضروریّات اسلام و مایه شرمساری است.

 ایشان در پایان با آرزوی توفیق برای مسؤولین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، افزودند: امیدواریم همه مسلمین جهان بیدار شوند و صلح و آرامش در تمام کشورهای اسلامی حاکم گردد.

منبع : سایت آیه الله مکارم شیرازی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان