به گزارش لنگرنیوز، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر چهارشنبه(26فروردین) در جلسه شورای اداری صومعه سرا حضور خواهد داشت که در این راستا خبرنگاران صومعه سرا به عنوان نماینده اصحاب رسانه گیلان مطالبه خبرنگاران که بیمه و حقوق ثابت است را از وزیر انتظار دارند.

رسانه ها در دوران کنونی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم شده اند نقش خبرنگاران و رسالت اصحاب قلم در روشنگری جامعه اهمیت بسزایی دارد و رسانه ها بعنوان یکی از ارکان پیشرفت و توسعه پایدار کشور محسوب می شوند.

بزرگترین امنیت شغلی خبرنگاران و هنرمندان بیمه است

فرزاد حسن پور، فعال رسانه ای صومعه سرا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در صومعه سرا اظهار کرد: امنیت شغلی خبرنگاران باید در جامعه تامین شود.

وی با بیان اینکه بزرگترین امنیتی که برای یک خبرنگار و هنرمند می تواند وجود داشته باشد بیمه است، افزود:  این امر سبب کاهش استرس و دغدغه فکری خبرنگاران با توجه به درآمد پایین می شود.

فعال رسانه ای صومعه سرا گفت: ساماندهی بیمه خبرنگاران موجب ارتباط نزدیک وزارت ارشاد با اصحاب رسانه و هنرمندان می شود و در غیر این صورت بین این دو قشر و نهاد فاصله ایجاد می گردد.

حسن پور با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیمه کردن خبرنگاران می تواند گام مثبتی در این راستا بردارد، تصریح کرد: اصحاب رسانه و هنرمندان استان گیلان متاسفانه فاقد یک اتحادیه هستند که وزیر ارشاد باید پیگیری آن را نماید.

خبرنگاران به جای دغدغه تهیه خبر، دغدغه معیشتی دارند

سید هادی منفرد، مسئول پایگاه خبری ماسال نیوز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان خاطرنشان کرد: متاسفانه خبرنگاران گیلان و به ویژه ماسال به جای اینکه دغدغه کار خبرنگاری داشته باشند بیشتر دغدغه معیشتی دارند.

وی افزود: علی رغم همه وعده ها با سابقه ترین خبرنگاران شهرستان بیمه خبرنگاری نیستند و اگر هم خبرنگاری از بیمه سنوات خدمتی برخوردار باشد از بیمه ای غیر از بیمه خبرنگاری است.

فعال رسانه ای ماسال با بیان اینکه ادعاهایی  مبنی بر ارائه خدمات به خبرنگاران هیچوقت مشمول حال خبرنگاران ماسالی نشده است، گفت: خبرنگاران ماسال از وزیر ارشاد مطالبات بیمه و حقوق ثابت را دارند.

منفرد تصریح کرد: درباره یارانه نقدی پایگاه های خبری اینترنتی نیز متاسفانه گفته شده که یک پایگاه خبری منطقه ای باید 10 نفر خبرنگار را بیمه کند که این قانون به نظر غیر منطقی به نظر می رسد و باید در این راستا پیگیری های بیشتری انجام گیرد.

واگذاری بیمه به بخش خصوصی با مشکل مواجه می شود

قاسم خوش سیما، نویسنده و خبرنگار صومعه سرا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات هنرمندان این شهرستان نداشتن سینما و سالن تئاتر است، خاطرنشان کرد: برای گرفتن مجوز مجموعه های فرهنگی از بخش خصوصی موانعی بر سر راه وجود دارد.

وی اظهار کرد: سالن های فرهنگی که در شهر گوراب زرمیخ و طاهرگوراب است ، این سالن ها مشکلات ساختمانی و عمرانی دارند که از وزیر ارشاد خواسته می شود تا فکری به حال این سالن ها نماید.

نویسنده و خبرنگار صومعه سرا با بیان اینکه ساختمان مرکزی ارشاد صومعه سرا مشکل مالکیتی دارد، افزود: اعتبارات جاری در خصوص برگزاری همایش های فاخر، نمایش ها و موسیقی مشکل دارد و نمی شود کاری کرد.

خوش سیما با بیان اینکه صندوق حمایت از هنرمندان ضعیف عمل می کند، گفت: بیمه هنرمندان و خبرنگاران که قرار است از سیستم ارشاد در بیاید و به بخش های خصوصی واگذار گردد قطعا مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

بیمه و حقوق ثابت مطالبه اصلی خبرنگاران صومعه سرا به نمایندگی از کل اصحاب رسانه گیلان از وزیر ارشاد

مائده فلاحتکار، فعال رسانه ای صومعه سرا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صومعه سرا اظهار کرد: مطالبه اصلی خبرنگاران این شهرستان به نمایندگی از کل اصحاب رسانه و هنرمندان استان گیلان بیمه و حقوق ثابت است.

وی با بیان اینکه خبرنگاری جزء مشاغل سخت محسوب می شود، افزود: متاسفانه با وجود این امر هنوز تعداد کثیری از خبرنگاران بیمه نیستند و حقوق ثابتی دریافت نمی نمایند.

فعال رسانه ای صومعه سرا با بیان اینکه خبرنگاران در آرامش جامعه با توجه به هجمه های رسانه ای دشمنان اسلام نقش بسزایی دارند، گفت: خبرنگاران در تغییر و اصلاح سبک زندگی، افزایش آگاهی عمومی جامعه، بهبود رفتار در جامعه، اعتماد به دولت و ... نقش مهمی ایفا می کنند.

فلاحتکار با بیان اینکه در جامعه امروزی نقش رسانه ها از بمب اتم هم بیشتر است، تصریح کرد: در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای اصحاب رسانه که نقش مهم و حیاتی در جامعه ایفا می کنند ارزش قائل شده و آنها را تحت نظر بیمه قرار دهد.

بیمه خبرنگاران کمترین درخواست خبرنگاران و اصحاب رسانه از وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی

حسن غلامپور، مدیر پایگاه خبری لنگرنیوز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: اطلاع رسانی را می توان در جامعه امروزی به عنوان یک اصل به حساب آورد چرا که خبرنگار با انتشار اخبار مردم به دولت و دولت به مردم و با اطلاع رسانی های صحیح درخواست ها و عملکردها را به خوبی نشر می دهد.

وی با بیان اینکه با توجه به تحت پوشش بودن رسانه ها زیر نظر دولت انتظار می رود تا کمترین حمایت از آنان انجام شود، افزود: با توجه به اینکه خبرنگاری در قانون به عنوان مشاغل سخت اعلام شده کمترین درخواست خبرنگاران و اصحاب رسانه از وزارت ارشاد بیمه خبرنگاران است.

فعال رسانه ای لنگرود گفت: تاکنون کاستی هایی نظیر عدم پرداخت مطالبات تامین اجتماعی توسط وزارت ارشاد و یا مشکلاتی دیگر به وجود آمده که موجب سرگردانی خبرنگاران شده است.

غلامپور تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات موجودبه خصوص در دولت های اصلاح طلب عدم وجود استقلال خبری در رسانه است، به طوری که علی رغم شعار انتقادپذیری مسئولان، برخورد دیگری مشاهده می شود و می توان کارت خبرنگاران را در این دولت به مانند پاسپورت ایرانی که هیچ ارزشی برای آن قائل نشدند تشبیه کنیم.

وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخگوی مطالبات اصحاب رسانه باشد

امیرحسین ابرشهر، مدیر پایگاه خبری بهجت نیوز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در فومن با بیان اینکه خبرنگاران مشکلات و مسائل خود را کمتر منعکس می نمایند و بیشتر به فکر مردم و مسئولان هستند، اظهار کرد: اصحاب رسانه در صورتی این کار را انجام می دهند که خود سختی های دیگران را بر دوش می کشند و از خود کمتر می نویسند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه به دلیل نجابتی که دارند از خودشان کم می گویند، افزود: در این راستا مسئولان به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پشت اصحاب رسانه باشد تا هم مردم و هم دولت از مشکلات و نیازها و مطالبات خبرنگاران مطلع شوند.

فعال رسانه ای فومن گفت: در شرایط کنونی دنیا که بیشتر رسانه های خبری زیر سلطه بیگانگان قرار دارد، خبرنگاران متعهد عرصه اطلاع رسانی در انقلاب اسلامی ایران متعهدانه و با قوت به وظایف خود عمل می کنند و در این راستا وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگوی مطالبات اصحاب رسانه باشد.

ابرشهر با بیان اینکه ارتباط دولت و رسانه باید دو طرفه باشد، تصریح کرد: هر میزان این تعامل خوب و مثبت باشد بیشتر می تواند مفید واقع شود و مشکلات را حل و فصل کند.

وی خاطرنشان کرد: سخت گیری کمتری نسبت به رسانه های منتقد دولت داشته باشند و اینقدر پیگیر راهی برای بستن رسانه های مکتوب و مجازی منتقد دولت نباشند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت یارانه پایگاه های اطلاع رسانی اقدام نماید

ابراهیم افشاری، مدیر پایگاه خبری آستان خبر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: در چندسال اخیر شاهد رشد پایگاه های اطلاع رسانی در استان ها و شهرستان ها هستیم که توانستند در مدت زمان کمی رشد خوبی در محیط فعالیت خود داشته باشند که تا کنون مجوز بسیاری از این پایگاه ها از سوی ارشاد تایید و مابقی در نوبت تایید می باشند.

وی افزود:تاثیر خوب پایگاه های اطلاع رسانی نسبت به خبرگزاری ها و حتی روزنامه ها در مدت زمان محدود قابل انکار نیست و حتی در برخی موارد شاهد کپی برداری و عدم درج کپی رایت توسط دیگر رسانه ها هستیم.

فعال رسانه ای آستانه اشرفیه گفت: با توجه به تاثیر خوب اطلاع رسانی این پایگاه ها شایسته است که وزارت ارشاد برای دریافت یارانه پایگاه های اطلاع رسانی اقدام نماید.

افشاری تصریح کرد: البته قوانینی در نظر گرفته شده که به نظر می رسد از عهده مدیر مسئولان این پایگاه ها خارج باشد و شایسته است در قوانین مواردی را جهت فعالیت بیشتر و بهتر پایگاه ها در نظر بگیرند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معنای اصلی نام خود عمل کند

مجتبی امین، مدیر پایگاه خبری 8 دی نیوز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه درخواست و مطالبه اصلی از وزارت ارشاداسلامی این است که  به معنای اصلی فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل کنند همه مشکلات فرهنگی جامعه حل خواهد شد، اظهار کرد: متاسفانه در بعضی مواقع شاهد این امر بودیم که فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرهنگ غربی تداخل پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ غرب در برنامه های ارشاد اسلامی بیشتر از فرهنگ اسلامی مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: کنسرت های موسیقی که علما و مراجع روی آن بحث دارند با مجوز ارشاد اسلامی در سطح شهرهای مختلف برگزار می شود که در این قضیه وزارت ارشاد اسلامی باید ورود کند و جلوی اینگونه مراسمات را بگیرد.

فعال رسانه ای رشت به مجوز تک خوانی زنان اشاره کرد و گفت: جای تاسف دارد که در یک کشور اسلامی که شیعه خانه امام زمان(عج) است به افرادی میدان داده می شود آن هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که تمام علوم و مبنای آن از غرب است.

امین تصریح کرد: اکثر اوقات مشاهده می شود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها بیشترین دغدغه شان در بحث تئاتر، موسیقی، نمایشات و .. است و خیلی کم شاهد این امر بودیم که در عرصه مساجد، هیئت ها، پایگاه های مقاومت و ... برنامه ای داشته باشند.

وی با اشاره به فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد اسلامی یک مسئولیت بسیار سنگینی را در این راستا بر عهده دارد و جای تاسف است که چرا این نهاد این مقوله را نادیده می گیرد و اگر در یک جمله سوالی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شود که سال 93 که علی رغم مابقی سال ها مقام معظم رهبری به نام فرهنگ مزین نمودند چه خروجی نسبت به سال های قبل شاهد بودیم.

فعال رسانه ای رشت با بیان اینکه نسبت به سال های قبل ما شاهد همت و تلاش مضاعفی در عرصه فرهنگ مردم نبودیم، اظهار کرد:  طبق فرموده مقام معظم رهبری، فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را در  راستای آن اهدا کنم و فرهنگ از اقتصاد بسیار مهمتر است.

امین افزود: از مجموعه ارشاد اسلامی خواستاریم همانطور که به کنسرت های موسیقی میدان می دهند یک پنجم از آن توانی که برای کنسرت ها می گذارند برای نهادهای مردمی و هیئت های مذهبی و حسینیه ها بگذارند بسیاری از مشکلات شهر و استان ما حل می گردد که یک امر بدیهی در این زمینه است.

وی گفت: از دید عموم مردم خواهش می شود مملکتی که شیعه خانه امام زمان(عج) و مملکت جمهوری اسلامی است که کل دنیا و بین الملل می خواهند الگوی آنها باشد همیشه اگر امام زمان را در کارها مد نظر قرار دهند همه مشکلات ما حل خواهد شد.

فعال رسانه ای رشت تصریح کرد: وزارت ارشاد و مجموعه آن برخورد خوب و منصفانه ای با رسانه هایی که اندکی نقد منصفانه به مجموعه دولت می کنند نداشته است و بعضا شاهد فیلتر شدن برخی از رسانه ها و توقیف نشریات ارزشی و انقلابی که واقعا دغدغه آنها اسلام بود داشته ایم و وزارت ارشاد با کمترین فشار سیاسی از بعد جناحی و سیاسی نگاه می کرد.

امین خاطرنشان کرد: این وام سیاست بر فرهنگ بزرگترین ضربه را بر این وزارتخانه  وارد می کند که اگر سیاست را بخواهند جدا کنند از فرهنگ بسیاری از مشکلات حل می گردد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان