به گزارش لنگرنیوز به نقل از خزرآنلاین، رئیس جمهور در حالی وارد گیلان می شود که سابقه دعوت از مردم برای استقبال پرشور از این سفر شاید به یک ماه پیش برسد. امروز اما مجمع نمایندگان گیلان در پیام مشترک با استاندار و نماینده محترم ولی فقیه در استان خواستار حضور پررنگ مردم گیلان در استقبال از سفر رئیس جمهور به گیلان شدند.

اما هر یک از نمایندگان گیلان تا کنون در برابر فراز و نشیب های عمر نزدیک به دو سال دولت یازدهم چه موضع گیری هایی داشته اند؟

مخالف با استیضاح فرجی دانا و مصر بر استیضاح نعمت زاده

dfdf-150x150لاهوتی، نماینده لنگرود از جمله نمایندگانی بود که بیشتر تلاش خود را معطوف به وضعیت کشاورزی گیلان به خصوص وصول مطالبات چایکاران کرد. وی همواره چه در دولت های نهم و دهم و چه حالا در دولت یازدهم از منتقدان حوزه صنعت به شمار می رفت تا جاییکه اصرارش بر استیضاح وزیر صنعت و معدن، این وزیر کهنسال دولت یازدهم را بیش از پیش به پیاده شدن از قطار پاستور نزدیک کرده است. وی یکی از منتقدان جدی دولت در زمینه توزیع سبد کالا بود و اعتراضات فراوانی نسبت به عدم استفاده از برنج ایرانی در سبد کالا به دولت وارد دانست.

با این حال نمی توان لاهوتی را منتقد صد در صد دولت یازدهم دانست. وی در خصوص استیضاح رضا فرجی دانا، وزیر علوم و تحقیقات برخلاف جو حاکم بر مجلس در آن روزها در گفتگوهای گوناگون با خبرگزاری ها، به صراحت گفت که مخالف این استیضاح است و عملکرد وزیر علوم وقت را مثبت ارزیابی کرد. در کل باید گفت لاهوتی را باید در خصوص سیاست های کلی دولت موافق با آن و در خصوص روند اجرای برخی سیاست های جزئی یک منتقد تمام عیار به حساب آورد.

تعریف از روحانی و انتقاد از جهانگیری: نماینده ای که نه موافق است و نه مخالف

حسن تامینی، نماینده رشت را نیز می توان در زمره نمایندگی دسته بندی کرد که موضع گیری هایش تا کنون او را نه در دسته موافقان و نه در دسته مخالفان قرار داده است. تامینی اگر چه پیشتر در گفتگویی که در همین پایگاه خبری منتشر شد گفت که برای دولت احترام خاصی قائل است، اما جمله معروف او در خصوص سفر معاون اول رئیس جمهور به گیلان با این مضمون که "جهانگیری به گیلان توهین کرد" مانع از آن خواهد شد که تامینی را دارای جایگاهی مستحکم در بین موافقان دولت بدانیم.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، گاها نام خود را با مصاحبه های جنجالی اش به تیتر اول رسانه های استانی و کشوری می آورد و تا مدت ها بازخورد صحبت هایش در رسانه های مختلف منعکس می شود. اشاره به آمار تکان دهنده مصرف الکل در کشور از سوی تامینی را می توان نمونه ای از این دست گفتگوها دانست.

در هر حال نماینده رشت بارها نشان داده است بیش از آن که پیگیر امور سیاسی باشد، سعی به پیگیری و رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود دارد وحتی دلیل اصلی اظهار نظر در خصوص مثبت ارزیابی نکردن حضور جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در گیلان را نه از روی غرض ورزی های سیاسی بلکه به سبب نداشتن بازخورد در جهت رفع مشکلات مردم می داند.

از همکاری با قالیباف تا شعر خواندن برای دولت روحانی

غلامعلی جعفرزاده، دیگر نماینده گیلان در لیست 13 نفره ماست. سیاست های اتخاذ شده او در قبال تحرکات دولت، می تواند از او در افکار عمومی یک مدافع تمام عیار بسازد. او یکی از مخالفان استیضاح فرجی دانا بود تا آن جا که در نطق خود، فرجی دانا را مظلوم خواند. هر چند نوباوه، نماینده مردم تهران در این رابطه گفت که این نظام است که مظلوم است نه فرجی دانا.

فرهیختگان گیلان در خصوص او می نویسد: "در جریان انتخابات ریاست جمهوری موضع رسمی نداشت اما گفته می شود علاوه بر همراهی محسن رضایی با ستاد قالیباف هم همکاری داشته است.

البته این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در جریان رای اعتماد کابینه، به دفاع تمام قد از روحانی پرداخت و شعری که سروده یک نماینده دیگر بود را در تمجید دولت منتخب خواند که با مخالفت و موافقت زیادی در رسانه ها همراه شد. هرچند جعفرزاده در این مدت تذکراتی هم به دولت داده است اما عموما نقش مدافع دولت روحانی در مجلس را بر عهده دارد. او درعین حال بیشتر از آن که مدافع دولت حسن روحانی باشد، منتقد سرسخت محمود احمدی نژاد است و تاکنون چندبار خواستار محاکمه او به دلیل تخلفاتش در دوران ۸ ساله حضور در قوه مجریه شده است."

رابطه ای پر از فراز و نشیب: از رئیس ستاد تا منتقد درجه یک

از آن چه میان عطاالله حکیمی و دولت تدبیر و امید گذشت، هر آن چه بگوییم کم است. سابقه این ارتباط پُر است از چرخش های عجیب و غریب. نماینده رودبار که روزگاری خود را رئیس ستاد مردمی دکتر روحانی در کشور می خواند خیلی زود راه خود را از دولت جدا کرد و حالا به یکی از مخالفین سرسخت دولت تبدیل گشته است.

حکیمی در جلسه رای اعتماد، به دلیل آن چه بسته شدن درهای ستادهایش بر روی اصولگرایان و گشودن آن بر روی اصلاح طلبان خواند، روحانی را متهم به کودتای سفید کرد و خطاب به رئیس جمهور گفت چرا به دنبال احیای فتنه هستید؟ آیا دنبال کودتای سفید هستید؟ منتقدان ریشه این رفتار او را بی توجهی به خواسته اش یعنی معرفی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارزیابی کردند.

البته دبیر کل حزب وفاق ملی که دارای دکترای حقوق است، در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ هم به گواه منابع محلی، ارتباط نزدیکی با ستادهای کاندیدای اصلاح طلبان در این شهر داشت زیرا صمد مرعشی نماینده رودبار در مجلس هشتم رییس ستاد مردمی محمود احمدی نژاد بود. حکیمی اما بعد از ورود به مجلس به اردوگاه اصولگرایان پیوست.

او که در یک سال گذشته هم به دفعات علیه دولت موضع گرفته در گفت وگوها و بیانیه هایی اعلام کرد که علی رغم موضع گیری هایش، دولت روحانی برای «دلجویی»، پست استانداری گیلان را برایش در نظر گرفته اما او به واسطه وفای به عهد با مردم رودبار حاضر به پذیرش نیست. او روحانی را متهم به استفاده استیجاری از اصولگرایان کرد.

حالا هم شاید از حکیمی، نماینده رودبار به عنوان غایب بزرگ در سفر دکتر روحانی به گیلان نام برده شود. بی تردید وجود چنین اختلافی آتشی است که دود آن تنها در چشم مردم رودبار رفته و این شهرستان توریستی و زیبا را در جذب منابع دولتی برای پیشبرد اهداف عمرانی در انتهای صف شهرستان های استان گیلان قرار خواهد داد.

این آشتی در سطح جامعه نیست، آتش در سطح جامعه است

حسن خسته بند، نماینده مردم بندر انزلی متولد 1336 بوده و یک انزلیچی متعصب به شمار می آید. متعصب از آن جهت که موضع گیری هایش در خصوص الحاق فرودگاه رشت به سازمان منطقه آزاد انزلی هنوز از یاد و خاطره خوانندگان روزانه اخبار استان پاک نشده است.

به قدری فعالیت رسانه ای او کمرنگ است که به سختی می توان او را در زمره موافقان یا مخالفان دولت تقسیم بندی کرد. با این حال حسن خسته بند نماینده انزلی که حامی علی اکبر ولایتی در ایام انتخابات بود مانند اکثر پارلمان نشینان، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس است.

او که در ایام انتخابات جبهه بصیرت و بیداری اسلامی و همچنین جبهه متحد اصولگرایان ولایی گیلان را در کنار خود می دید، در یک سال گذشته چندین بار به شدت به دولت تاخته است. به زعم خسته بند که عموما انتقاداتش از دولت متوجه حوزه انتخابیه اش است، دولت روحانی نه تنها از اصولگرایان حمایت نمی کند بلکه عناصر فتنه گر را برای مدیریت ها به کار می گیرد.

از مهمترین نطق های او در این خصوص می توان به نطق میان دستور او در خصوص حضور فتنه گران در دولت اشاره کرد. 28 خرداد 93 خسته بند خطاب به رئیس جمهور گفت: " رئیس جمهور بداند کسانی که در روزهای حساس فتنه 88 مقابل نظام ایستاده و قصد براندازی و خوش خدمتی به استکبار و صهیونیست ها را داشتند، نباید مدعی باشند، ایستادن مقابل زیاده خواهی این عده معدود افراطی حتما حمایت مردم را در پی خواهد داشت، زیرا مردم با خواست این عده پای صندوق رأی حاضر نشده و رئیس جمهور خود را انتخاب نکردند. آیا استفاده از سران فتنه در استان ها و شهرها، آشتی در سطح جامعه است، با توجه به اهداف فتنه گران سال 88 که هنوز توبه و از مردم عذرخواهی نکرده اند و نیروهای بدخیم آنها به دنبال حرکت فتنه گرانه خود هستند، این آشتی در سطح جامعه است، یا آتش در سطح جامعه."

با این تفاسیر می توان خسته بند را در زمره نمایندگانی دسته بندی کرد که چندان از نظر سیاسی قرابت نزدیکی با دولت اعتدالی روحانی ندارد.

حواشی دست از سرش بر نمی دارند!

دیگر نماینده این لیست حمیدرضا خصوصی ثانی، نماینده صومعه سراست. او که بارها در رقابت برای ورود به بهارستان قافیه را به رقیبان باخته بود، آخرین بار توانست در رقابتی تنگاتنگ بر دلخوش پیروز شود و خود را در جمع بهارستان نشینان ببیند.

مدیر کل اسبق عمران و شهرسازی منطقه آزاد انزلی، در ماههای گذشته به شدت درگیر پاسخگویی به انتقادات رسانه ها مبنی بر انتصابات فامیلی در صومعه سرا بوده است. این انتصابات که در دولت قبلی صورت گرفته به طنز در صومعه سرا با عنوان «خصوصی سازی» یاد می شود.

هر چند این نماینده حضور برادر، داماد و برادرزاده اش را در سمتهای مختلف اجرایی از روی شایستگی و نه مراودات فامیلی با خود اعلام کرده است، اما برخی رسانه ها این لیست را نه ۳ نفر که ۱۵ نفر از نزدیکان نماینده اعلام می کنند. با این حال رد پای این نماینده اصولگرا که در انتخابات گذشته ریاست جمهوری از ولایتی حمایت کرده بود، در رویدادهای مجلس چندان پررنگ به نظر نمی رسد.

شاید حواشی که این روزها خصوصی را درگیر خود کرده است، بیشتر وقت او را به خود مشغول کرده است. نگاهی به سخنان جنجالی او در محافل رسمی و غیررسمی موید این مطلب است. وی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار صومعه سرا خود را فرزند گرفتار شهر و مظلوم انقلاب خواند و گفت که عده ای در هنگام خوردن خوتکا واویشگاه علیه او فتنه می کنند.

انتشار تصویری از جلوس وی بر صندلی مهمان دولت در مجلس آن هم در روز استیضاح فرجی دانا سبب شد تا صاحب نظران احتمال رای منفی او به استیضاح فرجی دانا را بسیار بالا ارزیابی کنند. با این حال خصوصی در افکار عمومی همچنان در زمره نمایندگان اصولگرا دسته بندی می شود.

کم حرف اما پرتلاش!

محمدمهدی رهبری نماینده رودسر و املش هم تلاش خود را بیش از پیش صرف ایجاد زیرساخت های لازم برای بهره برداری از سایت نفتی خزر رودسر به خرج داده است. او را می توان به جرات یکی از پرتلاش ترین نمایندگان گیلان در راستای احقاق حقوق حوزه انتخابیه خود و پیگیری مشکلات مردم نامید.

رودسری ها دوستش دارند و شاید رمز این موفقیت رهبری همین توجه به مشکلات و عدم دخالت چندان در مسایل سیاسی کلان باشد. مرد آرام این روزهای مجلس، اگر چه مستقل به مجلس ورود کرد اما به عضویت در فراکسیون اصولگرای رهروان ولایت درآمد تا نشان دهد که تمایلات اصولگرایانه دارد هر چند این فراکسیون مدت هاست به دلیل وجود برخی افراد بعضاً غیراصولگرا در درون خود با تغییر روبرو شده است.

رهبری با آن که متولد نجف اشرف است اما تعصب خاصی بر دیاری دارد که در آن رشد یافته است و نگاهی اجمالی به تذکراتش در مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که معمولا به دور از هر گونه گرایش سیاسی و تنها در جهت تامین منافع موکلان خود به وزرا اخطار می دهد که البته سهم وزرای جهاد و بازرگانی در این میان بیشتر بوده است.

این نماینده باتجربه مجلس شورای اسلامی در آخرین اظهار نظر خود در خصوص سفر رئیس جمهور به گیلان، آن را فرصت مناسبی برای ارتقای توسعه و پیشرفت استان دانست و  گفته بود: "محرومیت استان گیلان باتوجه به ظرفیت ها و پتانسیل بالای نیروی انسانی زیاد بوده و در جهت رفع آن نگاه ویژه دولت را می طلبد."

انتظارات مردم سبب شده تا نمایندگان برای انجام وظایف واقعی خود وقت نداشته باشند!!

شاید نام رئیس فعلی مجمع نمایندگان استان گیلان در هیچ برهه ای مانند آن روزی که رسانه ها نوشتند او مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان را به خاطر عدم افزایش پروانه بهره برداری از جنگل شفارود مورد ضرب و شتم قرار داده است، در سطح کشور رسانه ای نشده بود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال اما چندی پیش صراحتاً عنوان کرد که دولت در یک سال گذشته حمایت خوبی از تولید نداشته و تا حدودی باعث دلسردی برخی از تولید کنندگان و صنعتگران شده است، تا نشان دهد که برخلاف برخی دیگر از نمایندگان تنها به دنبال تعریف و تمجید از دولت نیست.

وی در اولین گردهمایی کانون های بازنشستگان صنعت آب و برق کشور در سال 93 که 11 مهر ماه در سالن اجتماعات بانک صادرات گیلان برگزار شد، در اظهاراتی عجیب گفت: "انتظارات مردم سبب شده تا نمایندگان برای انجام وظایف واقعی خود وقت نداشته باشند!!" وی البته این سوال را بی پاسخ می گذارد که وظیفه واقعی یک نماینده جز برآورده کردن انتظارات به حق مردم چه چیزی می تواند باشد؟!

اظهارات متقابل او و محمدیاری که در رسانه ها منعکس شد تا مدت زمان زیادی به عنوان پربازدیدترین اخبار رسانه های محلی خودنمایی می کرد.

هنوز اعتدال متولد نشده، من اعتدالی بودم!

1ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده فومن و شفت در ایام انتخابات در ستاد محسن رضایی مشغول فعالیت انتخاباتی بود. او که سومین تجربه حضورش در مجلس را می گذراند، تجربه همکاری با دولت احمدی نژاد را هم به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بازرگانی در کارنامه دارد.

عاشوری هم مانند بسیاری از نمایندگان می گوید مستقل است و عضو هیچ حزب و گروهی نیست. به باور نماینده فومن و شفت اتهام متمایل شدن یک شبه به سمت یک جریان سیاسی درشان او نیست و اگر او سابقه فعالیت در دولت هایی با گرایش مختلف را داشته، به دلیل درخواست آن دولت ها برای کمک بوده است. عموم تذکرات عاشوری هم ناظر به مسائل اقتصادی و کشاورزی، با در برگیری وزرای کشاورزی و نیرو بوده است.

وی در مقاومت با برکناری قربانزاده، فرماندار وقت فومن در اظهار نظری جالب گفته بود: "قربانزاده از قدیم الایام و آبا و اجدادی اعتدالی بوده است. هنوز اعتدالی متولد نشده بود من و آقای قربانزاده اعتدال گرا بودیم."

دامنه حمایت های عاشوری از فرماندار سابق فومن اما به همینجا ختم نشد. او در گفتگویی با بیان اینکهوقتی در شهری مثل فومن آرامش و هماهنگی وجود دارد و فرماندار آن جانباز و از بچه های انقلاب بوده و سابقهٔ ۲۸ سال فعالیت در وزارت کشور را داراست و خود استاندار گیلان نیز گفته که قربانزاده از موفق ترین فرمانداران استان گیلان بوده، این سوال را مطرح کرد که چرا باید قربانزاده  تغییر کند؟! اما در همین گفتگو و در چند سطر پایین تر گفته بود که به عنوان یک نماینده هیچ اصراری بر ماندن آقای قربانزاده در پست فرمانداری فومن ندارم! با همه این احوال قربانزاده از فرمانداری فومن خداحافظی و میرشمس مومنی زاده جایگزین او شد.

در خصوص فراز و نشیب های تعامل عاشوری با دولت باید گفت وی از مخالفان استیضاح فرجی دانا بود و آن را سیاسی ارزیابی کرده بود اما با این حال حصر سران فتنه را کاملا قانونی و درست دانسته و در خصوص اظهارات مطهری در روز پرتنش مجلس شورای اسلامی، اقدام وی را سو استفاده از جایگاه نمایندگی خود خوانده بود. نماینده فومن را نیز باید در زمره نمایندگان اصولگرا البته از جنس اعتدالی آن(بنا به گفته خودش) دسته بندی کرد!

دکتر ساکت و بی حاشیه

محمد حسین قربانی، نماینده آستانه و بندر کیاشهر هم در ایام انتخابات ترجیح داد از یک کاندیدای بی حاشیه یعنی ولایتی حمایت کند. او در مجلس هم عموما توجهی به حواشی ندارد و دغدغه هایش برای ایجاد صنایع و کشاورزی معطوف است.

هرچند قربانی در این مدت انتقاداتی از عزل و نصب های مدیران در دولت روحانی داشته است اما این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کارنامه دولت در بخش بهداشت و درمان و مذاکرات هسته یی را قابل تقدیر می داند. با این حال هر از چند گاهی اعتراضاتی به برخی سیاست ها به خصوص در حوزه بهداشت وارد می آورد.

نمونه آن واکنش سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات رئیس سازمان انتقال خون ایران درباره پرداخت هزینه به اهداکنندگان خون در مراکز خصوصی است. وی می گوید تا وقتی که خود سازمان انتقال خون مبالغی را به عنوان هدیه به اهدا کنندگان تقدیم می کند این کار به هیچ وجه جنبه خرید و فروش به خود نمی گیرد اما این بازار زمانی ممکن است شکل بگیرد که بخش خصوصی و خود افراد این کار را انجام دهند.

به طور کلی قربانی نماینده ای اصولگرا با روحیات مستقل است و معمولا تصمیمات منطقی اخذ کرده و گرایشات سیاسی را در تصمیمات خود دخالت نمی دهد. در خصوص تعاملش با دولت تدبیر و امید تا این جای کار تنها می توان گفت بر اساس منطق خود عمل کرده است و البته حقوق موکلانش را در هم در نظر داشته است.

برخی می گویند من حزب باد هستم!

وقتی نماینده ای در خصوص اکثر مسایل ریز و درشت کشور اظهار نظر نماید، طبیعتا نمی توان در چند سطر رابطه او را با دولت تحلیل کرد. ابوذر ندیمی از آن دست نماینده هاست. از واگذاری پرسپولیس و استقلال گرفته تا توافق هسته ای، تجاوز شرطه های عربستانی، هجوم عربستان به یمن همه و همه بهانه ای است تا این نماینده دست به قلم شود و در روزنوشته هایش به آن بپردازد. روزنوشته هایی که در سایت زبان گویا منتشر شده و خواندنش خالی از لطف نیست.

ندیمی اما همواره متهم به تغییر رویه سیاسی در ایام حضورش در مجلس بوده است به نحوی که خودش هم به این موضوع واقف است و در حضور خبرنگاران می گوید که برخی مرا متهم به حزب باد بودن می کنند.

او که در مجلس ششم و هفتم به عنوان عضوی اصلاح طلب حضور داشت در انتخابات مجلس هشتم رد صلاحیت شد تا در مجلس نهم به عضویت فراکسیون اکثریت، یعنی رهروان ولایت درآید. حمایت این نماینده مجلس در انتخابات گذشته ریاست جمهوری از کاندیداها روشن نبود اما گفته می شود که از محمدباقر قالیباف حمایت کرده است. همچنین سوال او از وزیر ارشاد با این مضمون که «آیا فرهنگ و هنر ما می تواند متناسب با شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی  باشد؟ آیا در سال فرهنگ، می توان انتظار داشت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رشد برسد؟ آیا می تواند شعار اعلام شده در پیام نوروزی را اجرایی کند؟» در ابتدای فرودین ماه و تنها دو هفته بعد از اعلام این شعار باعث تعجب بسیاری شد و آن را بی ارتباط به برکناری فرد مورد نظرش از سرپرستی اداره ارشاد در حوزه انتخابیه اش نمی دانند.

ندیمی ازجمله نمایندگانی است که با موضع گیری های گاه به گاه سیاسی اش باعث شگفت زدگی اهالی سیاست می شود. ندیمی در مقطعی که نماینده مجلس نبود، معاونت پارلمانی دولت احمدی نژاد را هم بر عهده داشت. با این حال ندیمی همواره یکی از فعال ترین نمایندگان گیلان بوده و از همین حیث با انتقادات تند و تیزی هم مواجه می شود.

تلاش او برای بر سر کار آوردن خواهرزاده یکی از نمایندگان بر راس یک نهاد دولتی موضوعی نیست که به زودی به دست فراموشی سپرده شود. هر چند اگر چنین چیزی صحت داشته باشد حداقل ندیمی نشان داده است که اهل تعامل و فراموشی گذشته هاست چرا که چندی پیش سایت متعلق به همین خواهرزاده به شدت او را مورد انتقاد قرار داده بود. انتقادی که بسیاری دلیل آن را حسادت دایی نسبت به ندیمی می دانستند! با این حال ندیمی نشان داد که گذشته ها را زود فراموش می کند. شاید همین فراموش کردن گذشته هاست که او را به قولی در هر دولت با دولتمردان همراه می کند!

نماینده ای که می خواست رئیس جمهور شود!

انتشار خبر کاندیداتوری صفر نعیمی برای انتخابات ریاست جمهوری بسیاری را شگفت زده کرد. نماینده مردم آستارا که بارها در گفتگو با اصحاب رسانه بر عزم راسخ خود جهت کاندیداتوری در دوره یازدهم ریاست جمهوری تاکید کرده بود، پس از مدتی با صدور بیانیه ای از ثبت نام به علت توصیه های مقام معظم رهبری نسبت به تعدد و تکثر کاندیداها خودداری کرد.

نام او بار دیگر در درگیری لفظی و به قولی فیزیکی اش با علی مطهری در روز پرتنش مجلس بر سر زبان ها افتاد. او به عنوان یک نماینده اصولگرا بارها به لزوم برخورد با فتنه گران اشاره داشته و هر چند از ابتدای آغاز به کار دولت از تغییر روش دیپلماسی ایران حمایت کرده است و مخالفت پررنگی با دولت نداشته است اما او را نیز نمی توان در زمره نمایندگان حامی دولت تدبیر و امید دسته بندی کرد.

اصولگرای اصولی!

آخرین نماینده لیست 13 نفره ما جبار کوچکی نژاد نماینده اصولگرای شهرستان رشت می باشد. وی بر خلاف بسیاری از نمایندگان کشور و گیلان، نه تنها پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اصولگرایی را آمیخته با اعتدال نکرد، بلکه بیش از پیش بر سیاست های اصولگرایی اش پافشاری کرد.

وی از طراحان اصلی استیضاح فرجی دانا بود و البته در این راه زیر بار فشار شدید و جو رسانه ای اصلاح طلبان قرار گرفت. طبیعتاً از نماینده ای جز او انتظار نمی رود در دولت یازدهم مشکلی را ببیند اما اعتراضی نکند. نمونه آخرین اعتراضش سوالی بود که امروز از وزیر علوم پرسید و از او درباره نا به سامانی هایی که داشنگاه ها با آن درگیرند، توضیح خواست. کوچکی نژاد پیش از این هم درباره چرایی بازگشت دانشجویان ستاره دار و بازگشت آنها به تحصیل، از فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت کرده بود. منتقدان اما تغییر رفتار این نماینده اصولگرا را بی ارتباط با بحث ممانعت دولت از ادامه تحصیل او در مقطع دکترای دانشگاه گیلان نمی دانند.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان