به گزارش لنگرنیوز ، محمد نبی حبیبی دقایقی پیش در جلسه بررسی روند مذاکرات هسته ای در مجتمع علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در ارتباط با دانش هسته ای اظهار کرد: دانش هسته ای در اکثر موضوعات صلح آمیز است، اما غربی ها می گویند ایران با استفاده از دانش هسته ای می تواند از بمب هسته ای برخوردار شود که این استدلال سخیف برای همگان روشن است.

وی ادامه داد: علم هسته ای علمی همانند سایر علوم است و اینکه آمریکا نگران مسائل صلح آمیز در منطقه است دروغی بیش نیست، چراکه هم اکنون حمله عربستان به یمن توسط آمریکا و رژیم جعلی و فاسد صهیونیستی پشتیبانی می شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: برخی دولتمردان تمام نابسامانی های کشور را به تحریم ها و یا به اشتباهات ناشی از سیاست های دولت قبلی ربط می دهند که این مسئله اشتباه بزرگی است.

استاندار سابق خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشکلات در نابسامانی اقتصادی تنها 20 تا 25 درصد تحت تأثیر تحریم ها است، تصریح کرد: اینکه بگوییم برای حل مشکلات تنها باید تحریم ها برداشته شود، راه حل درستی نیست.

حبیبی با بیان اینکه شعارهای مقام معظم رهبری بر روی مسائل اقتصادی می تواند راهگشای نابسامانی های اقتصادی باشد، عنوان کرد: هم دولت قبلی و هم دولت فعلی باید بگویند برای تمرکز و مسائل اقتصادی که خواسته مقام معظم رهبری بوده است چه اقدامی انجام داده اند.

وی تأکید کرد: اگر اقتصاد دولت فعلی و اقتصاد وابسته به نفت و همچنین اقتصاد وارداتی را تغییر ندهیم و با ورود کالای قاچاق مبارزه نکنیم و همه چیز را به تحریم ها ربط بدهیم، اشتباه بزرگی مرتکب شده ایم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی جز با شریک کردن مردم در اقتصاد محقق نمی شود، متذکر شد: اقتصاد مقاومتی با اقتصاد دولتی و اقتصاد وابسته به نفت سازگاری ندارد.

این مسئول در ارتباط با بیانیه لوزان یادآور شد: این بیانیه تنها یک بیانیه مطبوعاتی است و هیچ الزام حقوقی نمی آورد و کسانی که این بیانیه را خیانتی بزرگ عنوان کرده اند و یا افرادی که به خاطر این بیانیه جشن و پایکوبی به راه انداختند دچار اشتباه شده اند، در واقع می توان گفت بیانیه لوزان تنها می تواند مقدمه ای برای ادامه مذاکرات باشد.

شهردار سابق تهران متذکر شد: تیم مذاکره کننده صرف نظر از برخی اشتباهات، صادقانه بحث هسته ای را دنبال کرد، اما این طرف آمریکایی است که با بی منطقی می خواهد اهداف خود را دنبال کند.

حبیبی اضافه کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی تمام سعی شان عدم ورود به خطوط قرمز بود و مأموریت خود را صادقانه انجام دادند.

وی در ارتباط با اعلام پذیرش داوطلبانه پروتکل الحاقی، متذکر شد: ما با این اعلام پذیرش داوطلبانه مخالف هستیم و علت مخالفت ما این است که یک زمینه آزادانه ای فراهم می شود که دشمن راحت بتواند در بسیاری از مسائل نظامی ما جاسوسی کند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: پروتکل الحاقی می تواند زمینه سوءاستفاده از سوی جاسوسان باشد، بنابراین پذیرش داوطلبانه آن کار درستی نبود.

حبیبی، تیم مذاکره کننده ایرانی را تیمی مقاوم عنوان کرد و افزود: ما شاهد بودیم در شب پایانی مذاکره از ساعت 9 تا 4 صبح مذاکره ادامه داشت که این مسئله مقاوم بودن تیم ایرانی و تلاش برای تحقق خواسته های ملت ایران را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر روی کلیات موضوع هسته ای اشراف دارند، چنین توضیح داد: این کنترل ایشان مایه دلگرمی مردم و دولتمردان است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: در هر صورت ما مذاکرات را انجام دادیم که به تهمت هایی که علیه کشور ما زده می شود پاسخ دهیم، اما دشمن ذره ای از خصومت خود دست برنداشته و به دنبال نابودی ایران اسلامی است.

حبیبی عنوان کرد: برخلاف اوباما که می گوید تحریم ها ملت ایران را تا میز مذاکره کشاند، باید بگوییم خیر، بلکه این مقاومت مردم ایران بود که سبب شد آنها مجبور به مذاکره شوند.

وی با تأکید بر اینکه هرگز نباید مسئله هسته ای حزبی، جناحی و قطبی شود، بیان داشت: موضوع هسته ای یک موضوع ملی است که دوقطبی کردن آن خیانت بزرگی به کشور است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ارتباط با ائتلاف اصولگرایان، عنوان داشت: ما با آن دسته از اصولگرایانی که خطوط قرمز نظام را رعایت کنند آماده مذاکره هستیم و در سران جبهه پایداری و ایثارگران متوجه شده ایم که با هم مشترکات بسیاری داریم.

حبیبی ادامه داد: ما برای اصلاح طلبانی که در داخل نظام هستند احترام بسیاری قائلیم، با این وجود ائتلاف ما با اعتدالیون و با اصلاح طلبان مورد بحث نبوده و سیاست کلی ما این است که با اصولگرایان ائتلاف داشته باشیم.

وی در ارتباط با شخصیت آیت الله مصباح نیز بیان کرد: ما در مواردی اختلاف سلیقه با ایشان داشته ایم، اما با این وجود، ایشان را یکی از شخصیت های معتبر انقلاب می دانیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در هر صورت تفاهم علمای طراز اول کشور نه تنها برای اصولگرایان بلکه برای انقلاب اسلامی مفید و ضروری است و ما از این مسئله حمایت می کنیم.

حبیبی در پایان در ارتباط با شعار «مرگ بر آمریکا» نیز عنوان کرد: این شعار یک خواست ملی است و نه جناحی و ما معتقدیم آمریکا با ما خصومت دارد و نه تفاوت سلیقه و اینکه عده ای گمان می کنند اگر یک دیپلمات خوش خنده را به سوی آنها بفرستند تا با یک صلوات کار را تمام کنند، سخت در اشتباه هستند، چراکه دولتمردان آمریکا موجودیت ما را نشانه گرفته اند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان